منابع سعودی اعلام کردند که کمیته ایرانی و مصری برای احیای روابط و هماهنگی امنیتی دو کشور شکل گرفته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدیر کل اعتباربخشی و صدور پروانه فعالیت سازمان فناوری اطلاعات ایران از تشکیل کمیته خبرگان جهت ارتقا و نظام ارزیابی نرم افزارهای کشور خبر داد.
در دیدار وزیر دفاع بولیوی با دکتر دهقانی تشکیل کمیته مشترک همکاری در حوزه توسعه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در دستور کار قرار گرفت.
کمیته حقیقت‌یاب که با دستور خاتمی در شورایعالی امنیت ملی تشکیل شده، به‌صورت شفاف و بدون لکنت‌زبان و در نظر گرفتن استثنا، نتایج بررسی خود را اعلام می‌کند. موضوع دیگر این است که سیدمحمد خاتمی، به‌عنوان رئیس‌جمهور و رئیس شورایعالی ملی که در بطن ماجرا قرار دارد، رسماً در گفت‌وگویی تصویری از مردم ایران به خاطر برهم خوردن آرامش‌شان عذرخواهی می‌کند.
سازمان ملل به اتفاق آرا از تشکیل کمیته ویژه‌ای جهت پیگیری سرنوشت مفقودشدگان سوری طی گذشت 12 سال از جنگ سوریه خبر داد.
العربیه به نقل از منابع خود نوشت: «با تشکیل یک کمیته ایرانی-مصری برای بازگردانی روابط [دو کشور] و هماهنگی‌های امنیتی موافقت اولیه صورت گرفته است.»
مدیرعامل هلال احمر استان البرز از تشکیل کمیته جستجوی مفقودین احتمالی سیل محور کرج- چالوس خبرداد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی از امضای یک توافقنامه برای تشکیل کمیته مشترک سرمایه‌گذاری بین ایران و عمان خبر داد.
رئیس کل بانک مرکزی گفت: کمیته‌ای تحت عنوان کمیته بررسی تخلفات ارزی و پولی در بانک مرکزی تشکیل داده‌ایم که در این کمیته تمام شرکت‌هایی که سه تخلف داشته باشند بررسی می‌شوند.
رئیس جمهور با صدور حکمی هیئتی را مسئول بررسی ابعاد حوادث، ناآرامی‌ها و ... کرد. رئیسی کمیته ویژه را موظف کرده است تا گزارشات خود را به طور منظم برای شخص وی ارسال کند.
امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی: خبر عروج رزمنده‌ی قهرمان، بزرگ‌مرد بی‌ادعای سال‌های حماسه و ایثار در ارتش جمهوری اسلامی ایران، جناب سرهنگ سید محمدعلی شریف‌النسب موجب تأسف و تألم خاطر شد. مرحوم شریف‌النسب از مبارزان ارتشی قبل از انقلاب بود که در تشکیل و حرکت فعالانه کمیته انقلاب ارتش در مبارزه با رژیم ستم‌شاهی و شناسایی و انتصاب افسران مومن و شایسته برای سه مقطع مهم پیروزی و تثبیت انقلاب و ماه‌های آغازین جنگ تحمیلی، نقشی تعیین کننده داشت.
مشهد ـ سفیر ایران در ترکمنستان گفت: براساس یادداشت تفاهمی که بین ایران و ترکمنستان به امضا رسید مقرر شد کمیته ای برای کمک به برطرف کردن اختلافات بازرگانان و مسائل ترانزیتی دو کشور تشکیل شود.
حسن بهشتی‌پور، تحلیلگر مسائل اوراسیا می‌گوید: «واکنش وزارت خارجه به این موضوع به موقع و مناسب بود. در گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه دو کشور بر این نکته تاکید شد که جلوی سوءاستفاده از این حادثه گرفته و کمیته امنیتی تشکیل شود که موضوع را پیگیری کند. عیادت وزیر خارجه از مجروحان حادثه و تبیین موضوع و پخش اظهارات مهاجم از صدا و سیما در کنترل شرایط نقش مهمی داشت.»
رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور شهید سلیمانی گفت: برای بیش از ۹۰ نفر از مقامات و مسببین و مباشرین این جنایت کیفر خواست آماده شده است که مراحل خود را طی می‌کند.
وزیر امور خارجه در مراسم گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در وزارت خارجه با بیان اینکه کمیته ویژه ای در وزارت خارجه با همکاری قوه قضائیه و سپاه و نیروی قدس تشکیل شد و اقدامات حقوقی در این پرونده را سرعت بخشیدیم، گفت: از طرف سفارت سوییس در ایران برخی اقدامات را به اطلاع دولت آمریکا رساندیم و دستگاه دیپلماسی تا سپردن عاملان ترور شهید سلیمانی به دست عدالت تلاش خواهد کرد.
ماموریت هیات حقیقت‌یاب در مورد ایران یک‌ساله است که این مدت قابلیت تمدید دارد و فعالیت آن متمرکز بر جمع آوری مدارک و مستندات نقض حقوق بشر در ایران در بازه زمانی یاد شده و ارائه یک گزارش شفاهی ابعاد جنسیتی نقض حقوق بشر به پنجاه و سومین نشست شورای حقوق بشر و یک گزارش جامع از یافته‌ها در پنجاه و پنحمین جلسه شورا از جمله مواد دیگر این قطعنامه است. این قطعنامه همچنین خواستار همکاری دولت جمهوری اسلامی برای همکاری کامل با هیات حقیقت یاب شده است.
شورای عالی خانه هنرمندان در جلسه آخر خود تصویب کرد که کمیته پیگیری وضعیت هنرمندان را در شرایط این روز‌ها تشکیل دهد.
روسیه قطعنامه ضدایرانی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد جهت تشکیل و اعزام کمیته حقیقت‌یاب به ایران را غیرقانونی خواند.
وزارت ارتباطات اعلام کرد:وزیر ارتباطات دستور داده درصورت دریافت مستندات مورد ادعای گوگل در خصوص پلتفرمهای ایرانی، کمیته ای شامل کارشناسان فنی خبره و مستقل برای بررسی دقیق این ادعا تشکیل شود.
وزارت ارتباطات اعلام کرد:وزیر ارتباطات دستور داده درصورت دریافت مستندات مورد ادعای گوگل در خصوص پلتفرمهای ایرانی، کمیته ای شامل کارشناسان فنی خبره و مستقل برای بررسی دقیق این ادعا تشکیل شود.
رییس سازمان توسعه تجارت در جریان دیدار با سفیر تایلند در ایران برای برگزاری جلسه کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و تایلند اعلام آمادگی کرد.
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: با تشکیل کمیته تحقیق و تفحص از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران،‌تخلفات مالی این نهاد مورد بررسی قرار گرفته و مطابق مدارک هیچ جای دفاعی برای اتاق بازرگانی وجود ندارد.
وحید شقاقی شهری کارشناس مسائل اقتصادی گفت: با مداخله دولت و عدم اجازه برای افزایش بیش از ۲۵ درصدی بهای اجاره، این موضوع به نوعی موجبات ایجاد بازار غیر رسمی و سیاه را فراهم خواهد آورد، به بیان دیگر در بنگاه و بر روی کاغذ مالک و مستاجر با توجه به نرخ‌نامه دولت یک عددی را توافق می‌کنند، اما در مقابل نیز مالک مبلغ بیشتری را برای اجاره طلب خواهد کرد که این موضوع زیر میزی را در جامعه رواج خواهد داد.
در این بیانیه درخواست شده اکثریت اعضای این کمیته را زنان تشکیل دهند؛ درخواستی که پیش بینی می‌شود در روزها یا هفته‌های پیش روی توسط هیات مدیره خانه سینما اجابت و کمیته‌ای تشکیل شود. این کمیته قاعدتاً یک وظیفه موقت ندارد و در عین حال باید از قدرت کافی برخوردار باشد تا از صنوف بخواهد از همکاری با سینماگرانی که از سوی این کمیته دارای سوءرفتار اخلاقی در مواجهه با زنان سینماگر هستند، خودداری کنند.
این راهکار که حاوی هیچ ابتکارعملی نیست و ارجاع به سازوکار‌های ناکارآمد پیشین داده، عملاً درخواست زنان سینماگر را برای تشکیل کمیته‌ای مستقل رد کرد و در واقع هیچ حقی برای آنان در راستای برخورداری از چنین مجموعه‌ای که با حفظ «محرمانگی» به این موارد رسیدگی کند، قائل نشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ