وزیر امور خارجه در مراسم گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در وزارت خارجه با بیان اینکه کمیته ویژه ای در وزارت خارجه با همکاری قوه قضائیه و سپاه و نیروی قدس تشکیل شد و اقدامات حقوقی در این پرونده را سرعت بخشیدیم، گفت: از طرف سفارت سوییس در ایران برخی اقدامات را به اطلاع دولت آمریکا رساندیم و دستگاه دیپلماسی تا سپردن عاملان ترور شهید سلیمانی به دست عدالت تلاش خواهد کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ایسنا نوشت: هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید تلویحا از ارسال پیام آمریکا به ایران خبر داد.
وزیر امور خارجه کشورمان همچنین گفت که روند دیپلماتیک و مذاکره با اتحادیه اروپا درخصوص موضوع هسته‌ای تداوم دارد.
مقام ارشد وزارت خارجه دولت بایدن در عین حال تصریح کرد:، اما همیشه اعلام کرده ایم توانایی ارتباط با ایران و انتقال و ارسال پیام‌های خود به ایران را در هر زمانی که به نفع ایالات متحده باشد، حفظ می‌کنیم.
قدرت مقاومت فلسطین در نبرد موشکی با رژیم صهیونیستی و پیام دبیرکل حزب الله لبنان خطاب به مقاومت فلسطین، از موضوعاتی است که صفحات نخست روزنامه‌های مطرح جهان عرب به آنها پرداخته‌اند.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگویی، به آخرین تحولات روابط ایران با عراق، عربستان و آمریکا پرداخت.
سفر روز یکشنبه وزیر خارجه قطر به تهران و ارائه پیام آمریکا به طرف ایرانی که به گفته حسین امیرعبداللهیان حاوی ایده‌هایی درباره بحران اوکراین بود، صفحه جدیدی را درخصوص مساله برجام گشود. با واکاوی صحبت‌های وزرای خارجه قطر و ایران در‌می‌یابیم که به نوعی سرنوشت برجام و مذاکرات هسته‌ای با داستان اوکراین گره خورده است و تا مساله اوکراین و اتهامات وارده حل‌وفصل نشود، نمی‌توان نسبت به احیای مذاکرات هسته‌ای امید چندانی داشت.
وزیر خارجه قطر ادامه داد: «آمریکایی‌ها نیز یک سری پیام به ما داده‌اند تا آن را به ایران منتقل کنیم. در خصوص موضوعی که مرتبط و در رابطه با توافق است و شاید به صورت مستقیم با این موضوع مرتبط نباشد.»
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: «ما می‌خواهیم دو پیام خیلی واضح را به رژیم ایران ارسال کنیم این‌که جهان نظاره‌گر است و جهان آماده است که اقداماتی را در واکنش به خشونت مقامات ایران علیه مردمش انجام دهد».
کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری گفت: تبادل پیام ها و انعکاس دیدگاه به طرق مختلف میان ایران و آمریکا وجود دارد .
نماینده مردم مشهد در مجلس تصریح کرد: در کل در مورد مذاکرات برجام دو مسئله باقی مانده بود؛ در مورد مابقی با اروپایی ها و آمریکایی توافق شده است.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در تداوم حمایت از ناآرامی های ایران ادامه داد: به گفته سازمان‌های معتبر حقوق بشر، مقامات ایرانی از سه ماه پیش که اعتراضات مسالمت‌آمیز آغاز ش،٫ صدها معترض از جمله ده‌ها کودک را کشته‌اند و بیش از ۱۸۰۰۰ نفر را دستگیر کرده‌اند.
سرگئی لاوروف در یک پیام ویدیویی به شرکت کنندگان کنفرانس عدم اشاعه گفت: واشنگتن سیاست فشار حداکثری در رابطه با توافق هسته ای با ایران را رها نکرده است.
اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) بیست و پنجم آبان ماه ۱۴۰۱ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.
نماینده آمریکا در امور ایران بامداد شنبه با انتشار پستی در حساب توئیتری خود به طرح ادعاهای مداخله گرایانه علیه تحولات داخلی ایران پرداخت.
اسلامی با تاکید بر این موضوع که هیچ فعالیت هسته‌ای در این سازمان از بدو تاسیس تا کنون بدون نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نبوده، خاطرنشان کرد: ظرفیت هسته‌ای کشور ما ۳ درصد ‌ظرفیت هسته‌ای موجود در جهان است، با این حال ۲۵ درصد نظارت‌های آژانس متمرکز ایران است.
نوشهر- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از درخواست و پیام های مکرر آمریکا برای بازگشت به برجام و ازسرگیری مذاکرات خبر داد.
نوشهر- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از درخواست و پیام های مکرر آمریکا برای بازگشت به برجام و ازسرگیری مذاکرات خبر داد.
مرندی به پیام توئیتری راب مالی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران واکنش نشان داد و نوشت: به رویاپردازی ادامه دهید، اما ایران در حال رشد است. تامین مالی اغتشاشات و تروریسم همزمان با اعتراضات مردمی در پایتخت‌های غربی بی‌فایده است. اینجا ایران ۱۹۵۳ نیست.
جلال زاده درباره ملاقاتی که میان روسای جمهور ایران و سوئیس انجام گرفت نیز اظهار داشت: رئیس جمهور سوئیس حامل پیام آمریکا برای ملاقات دو جانبه با ایران بود، اما حجت‌الاسلام رئیسی در پاسخ گفتند که آیا ما از ملاقات‌های دوجانبه قبلی سودی بردیم؟
یک منبع آمریکایی گفته است که دولت بایدن از چند طریق به ایران پیام داده که به‌دنبال تشدید درگیری‌ها در سوریه نیست.
ایران منتظر است تا آمریکا و اتحادیه اروپا توافقی عادلانه برای احیای برجام را بپذیرند.
وزیر خارجه آمریکا در توییتی مدعی شد: «پیام ما به ایران روشن است: ما تهدید به خشونت علیه آمریکایی‌ها را تحمل نخواهیم کرد - و این قطعاً شامل مقامات دولتی سابق نیز می‌شود. هر حمله‌ای با عواقب شدید روبرو خواهد شد».
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت که از آخر سال ۱۴۰۰ تاکنون شرکت‌های لوازم خانگی هیچ افزایش قیمتی نداشته‌اند.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ