رییس سازمان توسعه تجارت در جریان دیدار با سفیر تایلند در ایران برای برگزاری جلسه کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و تایلند اعلام آمادگی کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس جمهور گفت: سطح تجارت میان ایران و آفریقا در سطح مناسبی نیست و هیچکدام از ما راضی به این مقدار از روابط تجاری نیستیم.
صادرات آمریکا به ایران در ماه‌های ژانویه تا می ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۴ درصد افزایش داشته و به ۲۱.۹ میلیون دلار رسیده است. صادرات آمریکا به ایران در ۵ ماه نخست ۲۰۲۲ بالغ بر ۱۶.۳ میلیون دلار اعلام شده بود.
سرپرست سازمان توسعه تجارت امروز میزبان سفیر ویتنام در تهران بود تا طرفین به بررسی و برنامه ریزی موضوعات تجاری همزمان با سفر رئیس مجلس ویتنام به تهران بپردازند.
رئیس اتاق مشترک ایران و عراق گفت: در حال حاضر روابط تجاری بین دو کشور از مرز ۱۰ میلیارد دلار عبور کرده است.
یورو استات اعلام کرد: مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا در ۴ ماه نخست ۲۰۲۳ به حدود ۱.۵ میلیارد یورو رسیده که ۳۱ درصد از این رقم مربوط به تجارت ایران با آلمان بوده است.
سرپرست سازمان توسعه تجارت با اشاره به تجارت ۵ میلیارد دلاری ایران و هند در ۱۴۰۱، گفت: دولت با جدیت به دنبال فعال سازی تجارت ترجیحی با هند است.
در پایان اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ازبکستان، دو سند در حوزه نقشه راه افزایش تبادلات تجاری به میزان یک میلیارد دلار تا افق ۱۴۰۴ و برنامه اجرایی در حوزه ورزش به امضا رسید.
در دیدار سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران با سفیر ازبکستان در تهران بر لزوم گسترش روابط تجاری ۲ کشور با انعقاد توافق‌نامه تجارت ترجیحی و رفع موانع بر سر راه بازرگانان ۲ کشور تاکید شد.
رئیس اتاق بازرگانی ایران ضمن تاکید بر لزوم سرمایه گذاری‌های مشترک در ایران و عمان، گفت: دستیابی به تجارت ۳ میلیارد دلاری میان دو کشور در بازه زمانی کوتاه مدت دور از دسترس نیست.
خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در مراودات تجاری خود با عراق در ۱۱ ماه امسال، شاهد ۲۰ درصد افزایش تجارت بین دو کشور هستیم.
سفیر اسبق ایران در چین گفت: اروپا و آمریکا از این سفر ناراضی هستند و علتش هم این است که طبیعتاً زمینه‌های همکاری و توافقات گسترده بین ایران و چین و امکانات دو طرف برای مبادله و تعامل زیاد است.
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه در حال حاضر تجارت آزاد بین ایران و سوریه غیرفعال است، اظهار امیدواری کرد که تا چند ماه آینده تجارت آزاد ایران با سوریه فعال شود.
سخنگوی باشگاه تجار ایران و آفریقا ضمن تشریح آخرین وضعیت تجارت ایران و قاره آفریقا، گفت: از ابتدای سال تاکنون یک میلیارد و ۹۳ میلیون دلار کالا به کشورهای آفریقایی صادر شده است.
در ۶ ماه نخست سال ۲۰۲۲ نشان می دهد که سهم ایران از کل واردات اتحادیه اروپا ۰.۰۵ درصد بوده در حالیکه ترکیه سهم ۳.۳ درصدی دارد؛ یعنی ترکیه ۸۹ برابر ایران به این منطقه صادرات داشته است.
در دیدار معاون اقتصادی رئیس جمهور و رئیس سازمان توسعه تجارت با امیر قطر بر تدوین نقشه راه توسعه تجارت ایران و قطر و هدف گذاری تجارت ۳ میلیارد دلاری با قطر تا سال ۱۴۰۴ تاکید شد.
ایجاد شبکه نقل و انتقالات پول در عمان، تجارت ایران و روسیه بدون واسطه گری ارزهای خارجی، عدم واردات خودروی خارجی بی کیفیت و حذف قرعه کشی خودرو تا پایان سال از جمله اخبار مهم این هفته صمت بود.
دفتر آمار آمریکا از مبادلات ۳۳ میلیون دلاری این کشور با ایران در ۸ ماهه سال جاری میلادی خبر داد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۸ درصد رشد داشته است.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از افزایش ۷۰ درصدی ظرفیت صادرات ایران به روسیه طی نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: مبادلات اقتصادی میان دو کشور بدون واسطه گری ارزهای خارجی، انجام می شود.
افزایش تولید و کاهش صادرات فولاد، ورود خودروهای خارجی به بازار از آذر ماه، توسعه تجارت ایران و تایلند و افزایش 45 درصدی صادرات به کشورهای دریای خزر از جمله اخبار مهم این هفته حوزه صمت بود.
مشاور امور بین الملل و توافق نامه های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در حال حاضر حجم تجارت ایران و اتحادیه اوراسیا به پنج میلیارد دلار رسیده است.
رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق گفت: امسال تجارت ایران و عراق به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد و نوسانات اخیر در تجارت دو کشور نگران‌کننده نیست.‌
رایزن بازرگانی ایران در ارمنستان گفت: مذاکرات میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا در مورد مقدمات آزادسازی تجارت در مرحله قانون‌گذاری از سوی کشورها قرار دارد و طی چند ماه آینده نهایی می شود.
رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: برای هموار کردن راه تجارت ایران و بنگلادش، لازم است توافق تجارت ترجیحی که پیش از این نیز تصویب شده عملیاتی شود.
رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: برای هموار کردن راه تجارت ایران و بنگلادش، لازم است توافق تجارت ترجیحی که پیش از این نیز تصویب شده عملیاتی شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ