اصفهان- کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان از افزایش غلظت آلاینده‌های جوی بویژه در کلان‌شهر اصفهان در برخی ساعات بر اثر وزش باد خبرداد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح امروز (۶ تیرماه) با توجه به عدم وزش باد مؤثر و افزایش تردد خودرو‌ها بر میزان غلظت آلاینده‌ها افزوده خواهد شد و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.
کاهش نسبی تندی باد تا صبح فردا (۲۴ خردادماه) هم‌زمان با افزایش تردد خودرو‌ها سبب افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد خواهد شد. وزش باد مؤثر در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل می‌کند، هرچند احتمال تولید و افزایش غلظت آلاینده ازن ناشی از افزایش دما در ساعات بعدازظهر سبب کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق خواهد شد.
تداوم این شرایط جوی تا ساعات پایانی پنجشنبه سبب کاهش غلظت آلاینده‌ها خواهد شد و برقراری وضعیت قابل قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نیست، با این حال وزش باد نسبتاً شدید در برخی ساعات با احتمال گسیل گردوخاک در مناطق مستعد همراه خواهد بود.
افزایش تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد، بااین حال افزایش دما در ساعات بعدازظهر سبب تولید و افزایش غلظت آلاینده ازن و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق خواهد شد.
حاکمیت جو نسبتاً آرام در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد. باتوجه به تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت جمعه، افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.
سازمان هواشناسی اعلام کرد: آلودگی هوا دوباره سراغ کلان‌شهرها می‌آید و برای دو شهر کرج و تهران افزایش غلظت آلاینده‌ها پیش‌بینی می‌شود.
به گزارش سازمان هواشناسی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی سبب کاهش کیفیت هوا می‌شود.
شرایط آلودگی این روز‌های هوای پایتخت به‌قدری وخیم است که اداره کل هواشناسی استان تهران نیز روز گذشته به این موضوع واکنش نشان داد و با صدور هشدار آلودگی سطح نارنجی از پایداری هوا و ماندگاری هوای سرد، انباشت آلاینده‌ها و افزایش غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات PM ۲.۵ خبر داد.
رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات با صدور هشدار سطح نارنجی از افزایش شاخص آلودگی هوا و غلظت آلاینده‌ها در مناطق پرتردد تا حد بسیار ناسالم خبر داد.
براثر این مخاطرات احتمال افزایش شاخص آلودگی هوا، افزایش غلظت آلاینده‌ها، کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم و در صورت عدم مهار منابع آلاینده ثابت و متحرک به‌ویژه در مناطق پرتردد تا حد بسیار ناسالم وجود دارد.
اصفهان- کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به مه آلود بودن هوا در بیشتر مناطق استان طی امروز گفت: غلظت آلاینده‌های از فردا شنبه تا اواسط هفته پیش‌رو افزایش می‌یابد .
سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی آلودگی هوا اعلام کرد: غلظت آلاینده‌های جوی طی امروز و فردا در تهران و کرج افزایش می یابد.
سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی آلودگی هوا اعلام کرد: غلظت آلاینده‌های جوی طی امروز و فردا در تهران و کرج افزایش می‌یابد.
سازمان هواشناسی کشور با هشدار نسبت به پایداری جو همراه با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی از امروز (۹ دی ماه) در تهران و کرج، کاهش تردد خودرو‌ها و پرهیز از تردد غیرضروری را توصیه کرد.
تبریز- رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به پایداری هوا و سرعت کم وزش باد تا پایان هفته، احتمال افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در آذربایجان‌شرقی وجود دارد.
رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی و پر جمعیت از عصر امروز تا سه شنبه افزایش می‌یابد.
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران درباره افزایش غلظت آلاینده‌ها طی هفته گذشته اظهار کرد: طی هفته گذشته به‌ویژه حد فاصل ۲۲ تا ۲۵ آذر افزایش غلظت آلاینده دی‌اکسیدگوگرد به خصوص در ساعات میانی روز، بسیار فراتر از حد استاندارد قرار داشت.
اصفهان- کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به بارندگی در غرب و جنوب استان، گفت: امروز از غلظت آلاینده های جوی در مناطق مرکزی بویژه کلانشهر اصفهان به تدریج کاسته می‌شود.
نقشینه از تداوم آلودگی هوا در شهر‌های پرجمعیت و صنعتی تا اواسط هفته خبر داد و به پرهیز از تردد غیر ضروری در فضای باز و فعالیت فیزیکی و ورزشی برای جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده‌های توصیه کرد.
اداره کل هواشناسی استان تهران، نسبت به افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا تا حد ناسالم برای تمام گروه‌ها هشدار داد.
به گزارش سازمان هواشناسی امروز سامانه بارشی از غرب به کشور وارد می‌شود که مناطقی از غرب، شمال‌غرب، جنوب‌غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و استان‌های قزوین، البرز و تهران را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.
با احتساب آمار رسمی شاخص ۲۴ساعته کیفیت هوا، تهرانی‌‌ها از ۲۹ آبان تا دوم آذرماه هوای ناسالم برای گروه‌های حساس تنفس کردند و به دلیل عدم مقابله موثر با افزایش غلظت آلاینده‌ها، این شاخص با توجه به نبود باد موثر در روزهای پایانی هفته با وجود تعطیلی و کاهش بار ترافیک همچنان روند افزایشی را طی کرد و پنج‌‌شنبه و جمعه هوای تهران برای همه شهروندان ناسالم شد.
صادق ضیاییان، با اشاره به تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز در غالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم است و در شهر‌های صنعتی تهران، البرز، اراک و اصفهان افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.
اصفهان- کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان از احتمال افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و تشدید وضعیت آلودگی هوا در کلانشهر اصفهان و نواحی مرکزی و صنعتی استان در روز چهارشنبه خبرداد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ