افزایش تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد، بااین حال افزایش دما در ساعات بعدازظهر سبب تولید و افزایش غلظت آلاینده ازن و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق خواهد شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تنفس هوای قابل قبول در تهران
هوای تهران در ۸۰۰۰ روز گذشته، ۲۱۸۱ روز ناسالم برای گروه‌های حساس، ۲۲۳ روز ناسالم برای عموم شهروندان، ۱۵ روز بسیار ناسالم و سه روز خطرناک بود.
هوای امروز شهر تهران در شرایط "ناسالم برای گروه‌های حساس" قرار دارد.
هوای امروز شهر تهران در شرایط "ناسالم برای گروه‌های حساس" قرار دارد.
هوای امروز در ۱۰ نقطه از پایتخت در وضعیت "ناسالم برای گروه‌های حساس" قرار دارد.
آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۸۲ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت.
تنفس هوای ناسالم برای گروه‌های حساس
براساس اعلام سرکت کنترل کیفیت هوای تهران در حال حاضر شاخص آلودگی هوا بر روی عدد ۹۲ قرار دارد.
براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، هم‌اکنون (۱۲ اسفند) میانگین کیفیت هوای پایتخت در شرایط «ناسالم برای گروه‌های حساس» قرار دارد.
پایتخت‌نشینان از ابتدای سال تاکنون ۱۷۴ روز هوای قابل قبول، ۱۲۴ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، ۳۴ روز هوای ناسالم برای همه افراد جامعه، دو روز هوای بسیار ناسالم، دو روز هوای خطرناک و تنها سه روز هوای پاک را تجربه کردند.
پس از ۱۱ روز تنفس هوای پاک و یا قابل قبول در پایتخت، با کاهش سرعت باد و به‌دنبال آن عدم تصفیه آلاینده‌ها، هوای تهران بار دیگر در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها قرار گرفته است و هم‌اکنون عدد ۱۷۵ را نشان می‌دهد.
در حالی که تهرانی‌ها از ابتدای بهمن ماه هوای مطلوب تنفس کرده‌اند، هم‌اکنون میانگین کیفیت هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای همه قرار گرفته است.
براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، هم‌اکنون (۲۱ بهمن) میانگین کیفیت هوای پایتخت در شرایط «قابل قبول» قرار دارد.
براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۵ بهمن) در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم قرار خواهد گرفت.
در شرایط ادامه آلودگی هوا، افزایش قابل توجه خطر بیماری‌های قلبی و عروقی یا ریوی و مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان ایجاد می‌شود و افزایش قابل توجه علائم تنفسی در کل جمعیت رخ خواهد داد.
رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت اعلام کرد: در روز‌هایی که هوا ناسالم برای گروه‌های حساس (شاخص کیفیت هوا ۱۰۱ الی ۱۵۰ ورنگ زرد) باشد زمان بازی کودکان در فضای باز و پارک‌ها را به میزان زیادی کاهش دهید. همچنین افراد مسن و بیمارانی که دارای مشکلات تنفسی هستند نیز فعالیت خود را در فضای بیرون کاهش دهند. در روز‌هایی که شاخص کیفیت هوا «ناسالم برای همه گروه‌ها» (۱۵۱ الی ۲۰۰ ورنگ قرمز) است باید از ورزش، دوچرخه سواری و به طور کلی از قرار گرفتن در معرض هوای آزاد بپرهیزید
با احتساب آمار رسمی شاخص ۲۴ساعته کیفیت هوا، تهرانی‌‌ها از ۲۹ آبان تا دوم آذرماه هوای ناسالم برای گروه‌های حساس تنفس کردند و به دلیل عدم مقابله موثر با افزایش غلظت آلاینده‌ها، این شاخص با توجه به نبود باد موثر در روزهای پایانی هفته با وجود تعطیلی و کاهش بار ترافیک همچنان روند افزایشی را طی کرد و پنج‌‌شنبه و جمعه هوای تهران برای همه شهروندان ناسالم شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران گفت: ممنوعیت فعالیت‌های ورزشی در فضای باز، تردد حداقلی گروه‌های حساس از جمله کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی، عروقی و تنفسی و سالمندان و همچنین استفاده از ماسک‌های مناسب همچون N ۹۵ برای روز‌هایی که شرایط هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد باید مورد توجه قرار گیرد.
وضعیت هوای تهران در اولین ماه پاییز ۱۴۰۱ و مقایسه آن با سال گذشته نشان می‌دهد که در مهرماه سال گذشته ۲۲ روز هوای قابل قبول ثبت شد که این عدد امسال به ۲۵ روز افزایش یافت. در مهرماه سال ۱۴۰۰ هشت روز هوای تهران در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت که این وضعیت امسال تنها به چهار روز رسید، اما امسال تهران یک روز هوای بسیار ناسالم برای همه را تجربه کرد که در سال گذشته چنین وضعیتی که را نداشتیم.
تنفس هوای ناسالم برای گروه‌های حساس در پایتخت
وضعیت هوای تهران در سومین ماه تابستان ۱۴۰۱ و مقایسه آن با سال گذشته نشان می‌دهد که در شهریورماه سال گذشته ۲۸ روز هوای قابل قبول ثبت شد که این عدد امسال به ۲۵ روز کاهش یافت. در شهریورماه سال ۱۴۰۰ تنها سه روز هوای تهران در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت که این وضعیت امسال به شش روز رسید.
امروز آلاینده شاخص هوای اهواز، ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون با میانگین ۱۸۰ و به عنوان آلوده‌ترین کلانشهر کشور در وضعیت ناسالم برای همه قرار گرفته است.
تنفس هوای ناسالم برای گروه‌های حساس
وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در تهران

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ