نماینده سودان در شورای امنیت سازمان ملل خواستار فشار بر نیروهای شورشی برای پایان دادن به درگیری در این کشور شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس جمهور بلاروس در نشست با پوتین گفت: نیروهای واگنر شروع به فشار آوردن به ما کرده‌اند؛ آنها می‌خواهند به غرب بروند و می‌گویند «بگذارید برای گشت‌وگذار به ورشو و ژشوف برویم!»
قبل از شورش دیروز (۲۴ ژوئن)، نقش کلیدی واگنر در جنگ اوکراین غیرقابل کتمان بود. اما دوران اوج پریگوژین و نیروهایش به عنوان «یک ارتش مستقل» که در برابر فشار برای جذب به وزارت دفاع روسیه مقاومت می‌کنند، رو به پایان بود. حال با پایان یافتن این شورش ۲۴ ساعته و تبعید فرمانده به بلاروس این پرسش مطرح است که نیرو‌های واگنر چه خواهند کرد
دولت سیدابراهیم رئیسی ناچار است در مورد پذیرش یا عدم پذیرش تمام معاهدات گروه اقدام ویژۀ مالی به‌خصوص اف. ای. تی. اف تصمیم بگیرد. روشن است که تصمیم‌گیری صریح در این مورد، مشکلاتی برای دولت دارد. اگر دولت تحت فشار نیرو‌های اصطلاحاً «سوپرانقلابی» و به قصد حفظ رضایت آنها، از امضای اف. ای. تی. اف خودداری ورزد، در آن صورت، شعار گسترش رابطه با همسایگان و عادی‌سازی روابط با سعودی‌ها، در همان محدودۀ تبادل سفیر و بازگشایی سفارتخانه‌ها باقی می‌ماند و اثری بر بهبود اقتصاد کشور نمی‌گذارد.
همزمان با حملات موشکی نیروهای مقاومت فلسطین به شهرک های صهیونیست نشین؛ سربازان این رژیم در حال فرار هستند.
اواسط دهه شصت، (امام) خمینی به عراق آمد در حالی که در ابتدا فعالیتی نداشت. پس از انقلاب جولای ۱۹۶۸ میلادی، عراق موضع مخالفی در قبال تصمیم شاه برای الحاق جزایره سه‌گانه (امارات) اتخاذ کرد. محمدرضا شاه پهلوی به عنوان اهرم فشار و تهدید، نیروهایش را روانه مرز‌های عراق کرد. شاه از مخالفان کرد در عراق حمایت کرد و حمایت از مخالفان ایران را علیه او آغاز کردیم.
خبرگزاری آسوشیتدپرس از تداوم درگیری‌ها میان ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع در پنجمین روز ناآرامی‌ها در این کشور، خبر داد.
ارتش سودان امروز یکشنبه مدعی فرار محمد حمدان دقلو(حمیدتی) از مخفیگاهش خبر داد اما به مکانی که رفته اشاره نکرد.
فرمانده نیروی زمینی ارتش اوکراین می‌گوید که نیروهای این کشور در شهر کلیدی «باخموت» به شدت تحت فشار حملات روسیه قرار دارند.
مجتبی یوسفی گفت:صنعت هوایی کشورمانزدیک به ۴۰ سال است که به سختی نیروهای متخصص خود راحفظ کرده است ازطرفی راه تداوم فعالیت وتقویت آنها افزایش قیمت بلیط نیست که فشار حداکثری به مسافران وارد کند
یک فرمانده حشد شعبی عراق تاکید کرد که فشارهای آمریکا برای ایجاد وقفه در کمک رسانی این نیروها به مردم و زلزله زدگان سوری تاثیری نخواهد داشت.
همزمان با پیشروی ارتش روسیه در شهر باهموت، حدود هفت هزار اوکراینی که از ابتدای جنگ، از تخلیه خانه و کاشانه‌یشان متناع کرده‌اند، این شهر را ترک می‌کنند. تیراندازی و گلوله‌باران ممتد، حملات پهپاد‌های روسیه و زندگی زیر فشار جنگ، مردم این شهر را وادار به ترک خانه و زندگیشان می‌کند. مردم باهموت با استفاده از یک پل موقت، از رودخانه عبور می‌کنند تا آب و غذا و کمک‌های بشر‌دوستانه دریافت کنند. در حالی که نیرو‌های روسی هر روز به پیشروی در این منطقه ادامه می‌دهند، نیرو‌های نظامی همچنین در حال سنگربندی در خارج از این شهرند.
بسیاری از کارگران، بازنشستگان، معلمان، پرستاران، نیروهای قراردادی و … روزگار یکسانی با این خانم هم‌وطن ما دارند؛ دوندگی برای یک لقمه نان آن هم با تحمل هزار و یک فشار و البته عدم امنیت شغلی؛ آن هم در زمانه‌ای که خیل عظیم بیکاران جامعه را فراگرفته و هراس از دست دادن همین موقعیت شغلی این شرایط را تحمیل می‌کند.
اوکراین امیدوار است که افزایش فشار، اولاف شولتز، صدراعظم آلمان را متقاعد کند تا مجوز صادرات تانک‌های ساخت آلمان به اوکراین را در زرادخانه سایر متحدان ناتو صادر کند. این تانک‌ها که لئوپارد۲ نامیده می‌شوند، از مورد علاقه‌ترین تانک‌های مد نظر کی‌یف هستند و کارشناسان می‌گویند که در تعداد قابل توجهی، توانایی اوکراین برای عقب راندن نیرو‌های روسی را به‌طور قابل‌توجهی افزایش می‌دهند.
وجود کیف مشکوکی در منطقه برج گالاتا در استانبول، باعث وحشت مردم شد و آنها به تصور اینکه کیف حاوی بمب است شروع به فرار کردند؛با حضور نیروهای امنیتی مشخص شد در آن چیپس و دستمال کاغذی است.
وزیر دفاع انگلیس از اوکراین خواست تا در ماه‌های آتی به تحت فشار گذاشتن نیروهای روسیه ادامه دهد زیرا به ادعای وی، کی‌یف برای جنگ در یخبندان مهیا است!
حجت الاسلام والمسلمین ادیانی گفت: نیروهای انتظامی که در صحنه هستند از چند نظر تحت فشار هستند زیرا از نظر معیشتی مانند همه مردم مشکلاتی را دارند، برخی هم به این نیرو زخم زبان می‌زنند و بی‌خوابی و تلاش مضاعفی در این روزها دارند، در مجموع وظیفه ما و افرادی که تریبون دارند حمایت از این نیروهاست.
دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که نیروهای امنیتی و مسئولان مهاجرت ترکیه از خشونت، ارعاب و فشار جهت اخراج پناهندگان سوری استفاده می کنند.
جمعه ۲۲ مهرماه دو نیروی حافظ امنیت بسیجی به یک خودروی پراید با پلاک غیربومی مشکوک شده و آن را متوقف می‌کنند. افراد درون خودرو ناگهان به نیروهای بسیجی تیراندازی کرده و فرار می‌کنند.
در میانه آتش‌سوزی و درگیری با نیرو‌های حفاظت، تعدادی زندانی اقدام به فرار می‌کنند. آن‌ها در ضلع شمالی زندان که کوه وجود دارد، وارد میدان مین می‌شوند. گفته می‌شود که صدا‌های انفجار شنیده شده مربوط به همین موضوع بوده است.
لحظه دستگیری یکی از اراذل اغتشاشگر خیابان پیروزی تهران که با استفاده از سلاح سرد و عربده کشی در مقابل نیروهای امنیتی قصد فرار داشت.
یک تانک ارتش روسیه در حال فرار از درگیری با نیروهای اوکراینی روی یک مین رفت و نابود شد.
ژنرال ارشد آمریکایی با اشاره به اینکه نیروهای روسی در سوریه از زمان جنگ اوکراین بسیار تهاجمی عمل می کنند از فشار فزاینده ای که آنها بر نیروهای آمریکای وارد می کنند هم خبر داد.
با شدت گرفتن درگیری‌ها بین نیرو‌های نظامی اوکراین و روسیه در مناطق جنوبی، رئیس‌جمهور اوکراین در پیامی که در صفحه تلگرام منتشر کرد، برای نظامیان روسی خط و نشان کشید.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه نیروی دریایی سپاه در حد تراز انقلاب اسلامی است تاکید کرد: با وجود تحریم و فشار حداکثری به کوری چشم دشمنان، توان نظامی جمهوری اسلامی ایران قدرتمند است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ