مدتی است برخی بازارهای محصولات کشاورزی نا به سامان بوده و قیمت ها در برخی بازارها سلیقه ای اعمال می شود. البته بازار هوشمند بوده و این امر دلایل اقتصادی دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رئیس‌جمهور مصوبه هیات وزیران درباره تعیین نرخ خوراک گاز پتروشیمی ها را مغایر با قانون دانست.
کارشناس بازار سرمایه گفت: افزایش ناگهانی نرخ خوراک و گاز سوخت در حالی ابلاغ شد که روند قیمت‌های جهانی گاز در بازارهای بین المللی روند کاهشی داشته و تعیین عدد ثابت برای نرخ خوراک اشتباه است.
سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: در مصوبه‌ای دولت را مکلف کردیم تا نرخ سود بازرگانی واردات و همچنین مباحث تعرفه‌ای صادرات را متناسب با سیاست‌های تجاری و صنعتی مصوب کند.
قیمت در بازار گوشت قرمز و سفید همچنان بالاست و هر کیلو گوشت گوسفندی بین ۳۸۰ تا ۵۰۰ هزار تومان متغیر بوده و گوشت مرغ با وجود تعیین نرخ مصوب ۷۳ هزار تومان به مبلغ ۸۸ هزار تومان به فروش می رسد.
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تعیین نرخ تسعیر ارز برای شرکت‌های پالایشی و پتروشیمی غیر قانونی است و باید تمام شرکت های اقتصادی و بورسی به مصوبه هیات تطبیق مصوبات عمل کنند.
عضو هیأت مدیره اتحادیه مرکزی مرغداران میهن گفت: هر شانه تخم مرغ ۳۰ تایی با بسته بندی بدون درب حداکثر ۱۱۵ و با درب ۱۱۸ هزار تومان تعیین شده است.
در روز‌های اخیر، رئیس مجلس در نامه‌ای به رئیس جمهور از ابطال مصوبه هیئت وزیران مبنی بر تثبیت نرخ ارز و تعیین نرخ تسعیر ارز جهت شرکت‌های پالایش نفت و پتروشیمی توسط بانک مرکزی خبر داد.
اگرچه هنوز همان سؤال همیشگی مطرح است که چرا باید پاداش این اعضا به اندازه بازیکنان تیم ملی تعیین شود، این ابهام جدید هم مطرح می‌شود که آیا دریافت پاداش ۶۰ هزاردلاری معادل ۲۰ درصد قرارداد آن‌ها با فدراسیون فوتبال بود؟ اصلا با دریافت همان پاداش ۲۰ هزاردلاری، می‌توان با نرخ همین روز‌ها به رقمی نزدیک به یک میلیارد تومان رسید و این سؤال را پرسید که آیا قرارداد اعضای فدراسیون که چنین رقمی را گرفته‌اند، سالانه پنج میلیارد تومان است؟ اگر چنین است که شغل آب و نان‌داری برای خودشان دست‌وپا کرده‌اند و اگر چنین نیست، باید به این ابهام پاسخ دهند که چرا برای خودشان مصوبه پاداش حداکثر ۲۰ درصدی تصویب و اجرائی نشده و حالا قرار است برای بازیکنان اعمال شود؟
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه ای به ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، مصوبه هیت وزیران مبنی بر تثبیت نرخ ارز و تعیین نرخ تسعیر ارز جهت قیمت گذاری کالاها توسط بانک مرکزی را مغایر قانون دانست.
مجلس مصوبه هیئت وزیران مبنی بر تثبیت نرخ ارز و تعیین نرخ تسعیر ارز جهت شرکت‌های پالایش نفت و پتروشیمی توسط بانک مرکزی را ابطال کرد.
مجلس مصوبه هیت وزیران مبنی بر تثبیت نرخ ارز و تعیین نرخ تسعیر ارز جهت قیمت گذاری کالاها توسط بانک مرکزی را ابطال کرد.
اصفهان- معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: نرخ مصوب هر کیلوگرم مرغ گرم برای مصرف کننده در اصفهان ۷۱ هزار تومان تعیین شده و فروش بالاتر از این قیمت تخلف است.
اصفهان- معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: نرخ مصوب هر کیلوگرم مرغ گرم برای مصرف کننده در اصفهان ۷۱ هزار تومان تعیین شده و فروش بالاتر از این قیمت تخلف است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: نامه فرماندار در خصوص اعتراض هیأت تطبیق به مصوبه تعیین نرخ بلیت و کرایه وسایل حمل و نقل عمویمی شهر تهران بررسی خواهد شد.
انجمن صنایع پلیمر ایران اعلام کرد که به دستور مستقیم ریاست جمهوری قیمت پایه از ۳۶۴۸۰ به ۲۸۳۸۱ بازمی‌گردد. این تصمیم به نفع پتروشیمی ها است یا به ضرر آن ها؟
مرتضی ضامنی  گفت: رانندگان تاکسی‌های رسمی (با پلاک زرد "ت") اگر سه مسافر را سوار می‌کنند باید بر مبنای سه مسافر کرایه دریافت کنند و اگر چهار مسافر سوار کنند هم بر مبنای همان چهار مسافر باید کرایه دریافت کنند. نرخ رسمی کرایه تاکسی‌ها، توسط شورای شهر تعیین و مصوب می‌شود و رانندگان تاکسی‌ها موظف هستند که نرخ مصوب را از مسافران دریافت کنند.
طبق مصوبه مجلس، درآمد کسب و کارهای اشخاص حقیقی در پلتفرم‌های داخلی مورد تأیید وزارت ارتباطات مشمول نرخ صفر مالیاتی می‌شود.
دولت در تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۲ نرخ خوراک صنایع پتروشیمی را با در نظر گرفتن منافع ملی و در راستای حمایت از بازار سرمایه تعیین کرده است.
بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ قیمت کود و بذر از سال آینده مبتنی بر قیمت تمام شده و تک نرخی می‌شود.
مشهد _ رییس اتحادیه صنف شیرینی‌سازان، شیرینی‌فروشان و کافه قنادی مشهد گفت: در آستانه شب یلدا نرخ مصوب شیرینی از سوی رییس کمیسیون نظارت تعیین و به اطلاع صنوف زیرپوشش این اتحادیه رسید.
تصویبنامه اصلاح مصوبه قبلی هیات وزیران با موضوع ضوابط واردات خودرو ابلاغ شد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به تعیین نرخ پارک حاشیه‌ای در شهر گفت: بر اساس مصوبه شورای شهر تهران، شهرداری تهران ملزم شده است که علاوه بر استفاده از فناوری و نیروی آموزش دیده در بهره برداری از پارک حاشیه‌ای، نسبت به اجرای طرح در معابر تایید شده توسط شورای ترافیک تهران در سطح مناطق ٢٢ گانه اقدام کند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: نرخ‌گذاری به عهده شورای شهر است و حقیقتاً کار مدرسه تعلیم و تربیت است.
عضو سندیکای شرکت های تولید کننده برق با تأکید بر اینکه وزارت نیرو وظیفه دارد ضوابط تعیین نرخ سقف بازار برق را اعلام کند، گفت: در حال حاضر نرخ هایی با منطق غیرمشخص و شرایط مبهم اعلام می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ