جان گانینگ روزنامه‌نگار معروف ژاپنی در مورد ورزش باستانی ژاپن نکات جالبی را نوشته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تعداد فزاینده‌ای از زنان در تلاش هستند تا با وجود مخالفت برخی از مردان، راه خود را به برترین ورزش سنتی سوئیس وارد کنند.
تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی ترکمنستان که خود را برای شرکت در مسابقات جهانی رده‌های سنی مختلف آماده می‌کنند، هم‌اکنون در آذربایجان اردو زده‌اند.
کشتی لوچو ورزش سنّتی و باستانی استان مازندران است که به ورزش پهلوانی لوچو نیز شهرت دارد و از دوران بسیار دور، جایگاهش را در فرهنگ و باور‌های ارزشی مردم مازندران تثبیت کرده است. در این کشتی هر یک از طرفین می‌کوشد تا یک یا چند نقطه از بدن حریف را به زمین بزنند. کشتی‌گیری که در خطر می‌افتد می‌تواند با زدن کف دو دست به هم از ادامه مسابقه خودداری نماید، اما حق خارج شدن از زمین را ندارد.
امروزه، کشتی گیران سومو زن در ژاپن به سختی می‌جنگند تا شنیده شوند و اجازه داشته باشند سومو را در سطح حرفه‌ای تمرین کنند.
گرگان- کشت سنتی شالی در اراضی زراعی گلستان آغاز شده و این روزها کشاورزان مشغول نشاء هستند.
دو ملی‌پوش کشتی فرنگی در رابطه با حضور در تورنمنت رنکینگ در قرقیزستان اظهارنظر کردند.
رقابت های بین المللی کشتی جام قهرمانان ترکیه در رده ی سنی جوانان روزهای ۱۰ تا ۱۲ اردیبهشت ماه در شهر آنتالیا برگزار می شود. تیم ایران هم در این دوره از مسابقات حضور دارد.
مسابقات کشتی سنتی باچوخه اسفراین در گود چشمه زینل خان این شهردر استان خراسان شمالی با حضور تماشاگران زن و مرد برگزار شد.
اتحادیه جهانی کشتی در حالی که شرایط سختی را برای صدور مجوز حضور کشتی‌گیران روس در مسابقات بزرگسالان و جوانان جهان و اروپا در نظر گرفته اما بدون پیش شرط خبر از بازگشت دو رده سنی پایه روس‌ها به رقابت‌ها داده است.
پویا دادمرز در فینال وزن 55 کیلوگرم به سختی از سد کشتی گیر هندی گذشت و مدال طلای آسیا را بر گردن آویخت.
اردوهای تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی در رده های سنی مختلف در حالی در ابتدای سال جاری آغاز شده است که کشتی ایران سال پرترافیکی را پیش روی خود دارد.
با آغاز سال نو و تعطیلات نوروزی، مسابقات کشتی سنتی افغانستانی‌های مقیم ایران به میزبانی شهر قم برگزار می‌شود. این مسابقات که برگرفته از فنون جودو و چوخه است در زمین خاکی و با شرکت افغانستانی‌هایی از شهرهای مشهد، تهران، اراک، کاشان، ساوه، اصفهان و شیراز به مدت ۴ روز برگزار می‌شود.
ملی پوش کشتی فرنگی ایران با تاکید بر این که حضور در اردوهای تیم ملی در ایام نوروز سختی های خاص خودش را دارد گفت: امیدواریم با کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا دل مردم را شاد کنیم.
ملی پوش کشتی فرنگی ایران با تاکید بر این که حضور در اردوهای تیم ملی در ایام نوروز سختی های خاص خودش را دارد گفت: امیدواریم با کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا دل مردم را شاد کنیم.
ملی پوش کشتی فرنگی ایران با تاکید بر این که حضور در اردوهای تیم ملی در ایام نوروز سختی های خاص خودش را دارد گفت: امیدواریم با کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا دل مردم را شاد کنیم.
پادشاه ایرانی کشتی آزاد دنیا، در فینال تورنمنت زاگرب انتقام سختی بابت دو امتیاز ابتدای کشتی توسط هایاتو ایشیگوروی ژاپنی، گرفت و در همان تایم اول، نتیجه را 13-2 به سود خود کرد و کشتی به اتمام رسید. حسن یزدانی در این مسابقات 44 امتیاز در 4 کشتی کسب کرد.
محسن کاوه بعد از محک خوردن تعدادی از جوانان در مسابقات کشوری بزرگسالان تاکید کرد که همه نفراتی که شرایط سنی حضور در تیم ملی جوانان را دارند، باید هفته آینده در مسابقات کشوری کشتی بگیرند.
اینطور که پیداست فدراسیون کشتی بعد از بازسازی سالن هفت‌تیر به دنبال برگزاری مسابقات قهرمان کشوری همه رده‌های سنی در این سالن است.
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان معتقد است با توجه به تجربه پیکارهای جهانی امسال رقابت بسیار سختی را در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ صربستان پیش رو خواهیم داشت.
کشتی‌گیر فرنگی کشورمان گفت: ما در اولین مسابقه باید شنبه مقابل تیم ترکیه قرار بگیریم که کشتی سختی خواهد بود.
کشتی ایران شب سختی را برابر تیم ملی آمریکا گذراند، سه شکست برابر آمریکائیها شب تلخی را برای ایرانی های کشتی دوست رقم زد
در چارچوب رقابتهای کشتی فرنگی قهرمانی جهان محمدعلی گرایی در وزن ۷۷ کیلوگرم حریفی از کشور کرواسی را با نتیجه ۵ بر ۴ شکست داد .
درچارچوب رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان در صربستان، ناصر علیزاده در وزن مقابل حریف ایتالیایی در رقابتی نزدیک به سختی به پیروزی رسید.
شیراز- ۳۱ هزار هکتار نخلستان در فارس می تواند عامل موثری برای محرومیت زدایی در این استان باشد اما کشت سنتی به مانعی در راستای افزایش صادرات تبدیل شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ