توسعه نیروگاه ها یکی از مسائلی است که وزارت نیرو در دولت سیزدهم توجه جدی به آن داشته و برای افزایش ظرفیت آن گام های جدی برداشته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
جلسه کارگروه توسعه نیروگاه های اتمی کشور ظهر امروز (سه شنبه) به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار و بر برنامه ریزی برای تامین ۲۰ هزار مگاوات برق هسته ای تا افق ۱۴۲۰ تاکید شد.
دودابی‌نژاد گفت:با توجه به رشد مصرف برق طی ۵ سال آینده درتلاشیم تا افق برنامه هفتم توسعه بتوانیم با احداث ۳۵ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی ناترازی میان تولید و مصرف برق را از بین ببریم.
سنندج- برنامه توسعه نیروگاه های تولید برق خورشیدی در کردستان به دلیل فقدان برنامه های موثر حمایتی و قیمت پایین برق تولیدی با اقبال مواجه نبوده است.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی خطاب به علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی نوشت: ان‌شاءالله حضور در این مسئولیت مهم، موجبات توسعه هم‌افزایی‌ها بین نیروهای مسلح و دولت شود.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی خطاب به علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی نوشت: ان‌شاءالله حضور در این مسئولیت مهم، موجبات توسعه هم‌افزایی‌ها بین نیروهای مسلح و دولت شود.
مدیر ارزیابی و سرمایه گذاری داخلی صندوق توسعه ملی گفت: ورود صندوق به فعالیت های حوزه انرژی به ویژه در صنعت برق می تواند به بهبود روند فعالیت های نیروگاه ها و کاهش خاموشی ها کمک کند.
عضو هیات عامل و معاون بانکی و اعتباری صندوق توسعه ملی گفت: در این بین مشکلات برخی نهادها مانند نیروگاه ها و وزارت نیرو به صندوق منتقل شده و پول صندوق پرداخت نمی شود.
معاون اول رئیس‌جمهور بر ضرورت برنامه‌ریزی و ایجاد جذابیت سرمایه‌گذاری برای مردم و بخش خصوصی و همچنین تامین مالی صندوق توسعه ملی برای ساخت نیروگاه‌های جدید تاکید کرد.
متنوع‌سازی سبد سوخت واحدهای نیروگاهی یکی از مهمترین نیازهای صنعت برق است تا بتواند زمینه کاهش وابستگی به گاز طبیعی را فراهم کندو مشکلاتی نظیر تأمین برق در فصل زمستان تکرار نشود.
نمایندگان مجلس به شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی ایران مجوز دادند هزینه‌های بهره‌برداری شرکت نیروگاه اتمی بوشهر را پرداخت کند.
معاون توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی گفت: سومین واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی نیروگاه سیکل‌ترکیبی ارومیه با حجم سرمایه‌گذاری ۱۲۸ میلیون یورو به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.
رجبی مشهدی گفت:یکی از اقدامات صنعت برق طی ۲۰ سال گذشته پایداری شبکه برق بوده است،پایداری شبکه برق ایران در حالیکه طی چند سال اخیر در کشورهای همسایه یک نوبت تجربه خاموشی بزرگ داشته اند.
وزیر صمت با بیان اینکه سرمایه گذاری در دهه گذشته برای توسعه شبکه برق و گاز صورت نگرفت، گفت: اولین گام برای ساخت ۱۴ هزار مگاوات نیروگاه توسط صنایع در استان سمنان برداشته شد.
این معافیت‌های تحریمی که بخش باقیمانده از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ است، اجازه ادامه همکاری هسته‌ای ایران و روسیه در سایت‌های هسته‌ای ایران همچون فردو و نیروگاه هسته‌ای بوشهر را می‌دهد. از این‌رو، منتقدان می‌گویند که با ارائه این مجوز دولت بایدن به تهران اجازه توسعه برنامه هسته‌ای‌اش را می‌دهد و به مسکو نیز امکان بهره‌مندی اقتصادی از طریق تجارت با سازمان‌های تحت کنترل دولت، همچون روس اتم را می‌دهد.
نیروگاه خورشیدی دامغان با وسعتی معادل پارک شهر تهران آماده تولید سالانه 18 میلیون کیلووات ساعت برق پاک به شبکه است.
زنگنه در مورد عدم حضور ایران در این نشست توضیح می‌دهد: عدم دعوت ایران برای این اجلاس نوعی بی توجهی به توافقات قبلی روند استانه محسوب می‌شود. در روند آستانه و اجلاس‌های سوچی قرار بود ایران و روسیه و ترکیه مسائل سوریه را بررسی کنند و در برابر نیرو‌های تروریستی این سه کشور اقداماتی را انجام دهند به نحوی که این نیرو‌ها در منطقه و خارج از آن توسعه پیدا نکنند و دولت سوریه در این مناطق جایگزین شود. اما عدم دعوت از ایران نوعی بی توجهی از سوی روسیه تلقی می‌شود.
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: توسعه دیپلماسی دریایی و همکاری با نیروهای دریایی کشورهای همسایه و دوست را همواره مدنظر قرار داده و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نبوده‌ایم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: توسعه دیپلماسی دریایی و همکاری با نیروهای دریایی کشورهای همسایه و دوست را همواره مدنظر قرار داده و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نبوده‌ایم.
در راستای توسعه مناطق کم برخوردار کشور، بانک سپه با اختصاص 12 هزار میلیارد ریال، از احداث و ایجاد نیروگاه های خورشیدی حمایت می کند.
معاون توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی گفت: در حال حاضر بیش از هفت هزار مگاوات واحد گازی قابلیت تبدیل به سیکل‌ترکیبی دارند.
در سال‌های گذشته گروه‌های ذی‌نفع واردات تجهیزات نیروگاهی به دنبال اجرای طرح‌هایی برای واردات بوده‌اند و با تدوین نقشه راه توسعه صنعت توربین های گازی میتوان این اثر منفی را به حداقل رساند.
توسعه  ۴۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی بزرگ مقیاس، متناظر با معنی کاهش مصرف گاز طبیعی سالیانه ۲۰۸۰ میلیون مترمکعب و اشتغال حدود ۱۹۶۰۰۰ نفر-سال می‌باشد.
نخست وزیر انگلیس با اعلام حمایت ۷۰۰ میلیون پوندی لندن از توسعه نیروگاه هسته ای «سایزول سی» به بهانه تأمین انرژی، خواستار گسترش نیروگاه‌های اتمی در کشورش شد.
در حالیکه افزایش مناطق آزاد جدید مطابق با ماده ۲۳ برنامه ششم توسعه، منوط به تأیید امنیتی و نظامی است، تا به امروز شواهدی در خصوص کسب مجوز دولت و مجلس از ستاد کل نیروهای مسلح منتشر نشده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ