سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل ها، جاری شدن روان آب، آبگرفتگی معابر، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت و سقوط اشیاء از ارتفاع از مخاطرات این پدیده جوی است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: از سه‌شنبه تا پنجشنبه (۳۱ مرداد تا ۲ شهریورماه) در شرق خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و جنوب شرق خراسان رضوی وزش باد نسبتا شدید و خیزش گردوخاک، احتمال افزایش غبار و کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید، احتمال اختلال در رفت وآمد‌های شهری و احتمال تاخیر پرواز‌ها وجود دارد.
سازمان هواشناسی نسبت به اجتناب از تردد به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی، پرهیز از توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفر‌های برون‌شهری، خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی توصیه می‌کند.
سرپرست سازمان امداد و نجات با اشاره به هشدار سطح نارنجی، از آماده‌باش امدادگران در ۶ استان کشور خبر داد.
سرپرست سازمان امداد و نجات با اشاره به هشدار سطح نارنجی، از آماده‌باش امدادگران در ۶ استان کشور خبر داد.
سرپرست سازمان امداد و نجات با اشاره به هشدار سطح نارنجی، از آماده‌باش امدادگران در ۶ استان کشور خبر داد.
سازمان هواشناسی نسبت به وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شرق کشور، وقوع رگبار و رعد و برق در شش استان و افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس هشدار داد.
سازمان هواشناسی با صدور هشدار افزایش سرعت باد و نفوذ گردوخاک از کشور همسایه به ۶ استان اعلام کرد: هفته آینده، گرم‌ترین هفته تیرماه سال ۱۴۰۲ خواهد بود.
سازمان هواشناسی نسبت به نفوذ گرد و غبار از کشورهای همسایه به ۶ استان در روزهای شنبه و یکشنبه (۱۷ و ۱۸ تیر) هشدار داد.
هشدار هواشناسی برای ۷ استان
سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از این شرایط جوی ممنوعیت شنا و تفریحات دریایی، اتخاذ تمهیدات لازم در ترددهای دریایی به‌ویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی، تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای سبک و تفریحی و فعالیت‌های دریایی فراساحل را توصیه می‌کند.
سازمان هواشناسی نسبت به رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و احتمال آبگرفتگی معابر در ۶ استان هشدار داد.
سرپرست سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر، با اشاره به اعلام هشدار هواشناسی، از آماده‌باش امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر در ۶ استان کشور، خبر داد.
فرماندار فیروزکوه تاکید کرد: همچنین به کشاورزان و دامداران توصیه می‌کنیم تا از قرار دادن محصولات باغی، زراعی و نهاد‌های دامی در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند.
سرپرست سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر از هشدار سازمان هواشناسی در ۴ استان کشور و آماده‌باش امدادگران و نجاتگران در این استان‌ها خبر داد.
سازمان هواشناسی کشور نسبت به احتمال وقوع سیل در ۵ استان و آبگرفتگی معابر در ۶ استان هشدار داد.
سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک همچنین احتمال شکستن درختان کهنسال در ۶ استان هشدار داد.
سازمان هواشناسی کشور نسبت به احتمال لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر و وقوع سیل در شش استان طی امروز (۸ اردیبهشت ماه) هشدار داد.
سازمان هواشناسی کشور نسبت به احتمال لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر و وقوع سیل در شش استان طی امروز (۸ اردیبهشت ماه) هشدار داد.
سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار و رعد وبرق و احتمال آبگرفتگی معابر در ۲۲ استان و وزش باد، خیزش گرد و خاک و احتمال شکستن درختان در ۱۳ استان هشدار داد.
سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح زرد و با اشاره به ادامه بارش ها در ۱۴ استان کشور، نسبت به خطر وقوع بهمن در تهران و البرز هشدار داد.
سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی نسبت به نفوذ سامانه بارشی و پیامدهای آن به برخی استان‌های دیگر به ویژه استان‌های بوشهر، فارس، هرمزگان و کرمان با خطر وقوع سیلاب خبر داد.
سازمان هواشناسی نسبت به خطر وقوع سیل در ۳ استان بوشهر، فارس و خوزستان هشدار داد.
سازمان هواشناسی نسبت به نفوذ سامانه بارشی و رگبار باران در ۱۲ استان، وزش باد و خیزش گرد و خاک در ۱۱ استان، کاهش دما تا ۶ درجه در ۱۳ استان و افزایش سرعت باد و افزایش ارتفاع موج در دریای خزر هشدار داد.
سازمان هواشناسی اعلام کرد امروز جمعه در اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان، به علت افزایش دما هشدار زرد هواشناسی برقرار است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ