فرود هواپیماها در هوای بارانی و مه‌آلود، صحنه‌هایی جذاب را خلق می‌کند که البته هرگز خوشایند خلبانان، کادر پرواز و یا حتی مسافران نیست! فرود یک فروند بوئینگ ۷۴۷ باربری را در هوایی بارانی ملاحظه بفرمایید.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کاوشگر چاندرایان ۳ هندوستان قبل از فرود روی ماه طی چند روز آینده، تصاویر خارق العاده ای از این سیاره منتشر کرده است.
فضاپیمای ماموریت هندی «چاندرایان۳» نخستین تصاویر از ماه را قبل از فرود روی قطب جنوب این سیاره به زمین فرستاده است.
دستور بازداشت فردی که اقدام به ضرب و شتم معلولان در بوشهر نموده بود صادر شد، همچنین برای مرکز نگهداری معلولان در سازمان بهزیستی و دستگاه قضایی پرونده کیفری تشکیل شد.
مهارت ویژه خلبان در فرود آوردن بوئینگ ۷۳۷ در باد شدید در فرودگاه مادیرا یا کریستیانو رونالدو در فونچال پرتغال را در این فیلم مشاهده می‌کنید.
ترافیک بالا در برخی فرودگاه‌های جهان می‌تواند حساسیت فرود و پرواز هواپیماها را بالاتر از آن چیزی ببرد که هست. منبع: آخرین خبر
تصاویری از پرواز سه فروندجنگنده «سوخو ٣۵» در آسمان پایتخت و کاهش ارتفاع آن‌ها برای فرود در مهرآباد منتشر شده است.
عملیات طبس در روز‌های ۴ و ۵ اردیبهشت ۱۳۵۹ انجام شد. پس از آن‌که نیرو‌های آمریکایی در سفارتخانه آمریکا به اتهام جاسوسی دستگیر شدند، آمریکا از هر فرصتی برای آزادی آن‌ها استفاده می‌کرد تا اینکه به این بهانه عملیات طبس را طراحی کرد. ۹۵ نیروی کماندوی آموزش‌دیده با تجهیزات نظامی بسیار قوی ۵ اردیبهشت همراه ۱۴ بالگرد و هواپیما در صحرای طبس فرود آمدند که ناگهان طوفانی از شن به هوا برخاست و دید خلبانان را به حدی ضعیف کرد که ۲ بالگرد با یکدیگر برخورد کردند و آتشی مهیب در صحرای طبس برپا شد.
استریکس توانایی برخاستن از زمین و فرود به صورت عمودی بی نیاز از باند پرواز را دارد. قرارگیری روی چرخ‌های عقب امکان برخاستن به صورت عمودی را فراهم می‌کند و همچنین امکان فرود روی چرخ‌های عقب به صورت عمودی وجود دارد.
موشک دوربرد کره شمالی بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر را طی کرد و به ارتفاع ۶۰۴۵ کیلومتری رسید و سپس در دریا فرود آمد.
هواپیمای جدید رییس جمهور ایالات متحده دارای سیستم منور‌های سوزان جدید برای گول زدن موشک‌ها و لیزر‌های پیشرفته خواهد بود که نه تنها می‌توانند سیستم مسیریابی موشک‌های هدایت شونده را از کار بیندازند، بلکه آن‌ها را در حین پرواز نیز نابود سازند. سیم کشی جدید نیز در برابر حملات الکترومغناطیسی ایمن بوده و به ایر فورس وان امکان می‌دهد که در صورت وقوع انفجار هسته‌ای در همان حوالی نیز به کار خود ادامه دهد. شکل جدید بال‌ها نیز به هواپیما امکان می‌دهد روی باند‌های کوتاه تری بلند شده و فرود بیاید.
مراسم افتتاح سالن تولید و رونمایی از نخستین نمونه فروندِ تولید معیار و عملیاتی جت آموزش پیشرفته یاسین صبح شنبه ۲۰ اسفندماه با حضور امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و امیر خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش انجام شد. همچنین، بومی‌سازی زیر سامانه‌های عمده مانند صندلی پران، اویونیک کاملا بومی، موتور و ارابه‌های فرود بخشی از توانمندی‌های به دست آمده در این فروند است.
کنترل هواپیما‌های کوچک در باد‌های مخالف و به هنگام فرود کار بسیار دشواری است. در ویدئوی زیر فرود یک فروند هواپیمای «ده هویلند کانادا» یا همان DHC-۶ را به هنگام فرود در فرودگاه سنت بارتلمی ملاحظه می‌فرمایید.
پلیس تهران به تازگی شلوار‌های مبتذل و مستهجنی کشف کرده است که البته برخی از فروشندگان این شلوار‌ها در فروش‌های اینترنتی بعد از دریافت وجه، مشتری را بلاک می‌کردند!
تصاویر و محصولات فرهنگی با عکس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در بازار قم با استقبال گسترده مواجه شده است.
یک فروند هواپیمای تک موتوره پایپر PA۲۸ در ساحل فرود اضطراری کرده است. به گزارش لس آنجلس تایمز این هواپیما به دلیل نقص فنی قادر به بازگشت به فرودگاه نبوده و در ساحلی در ۳۰ مایلی شمال سن دیگو فرود آمده است. سه سرنشین در هواپیما حاضر بودند که هر سه نفر سلامت از هواپیما خارج شده‌اند.
ایرباس ۳۴۰ از جمله بزرگ‌ترین هواپیما‌های تجاری دنیا محسوب می‌شود، اما باد آن را همچون پر کاه تکان می‌دهد. مهارت خلبان بر شرایط بد چوی غلبه کرد و او توانست هواپیمای غول پیکر ایرباس ۳۴۰ را در باد مخالفی که ۹۶ کیلومتر در ساعت سرعت داشت، فرود بیاورد./همشهری آنلاین
وقتی هوای ابری و مه آلود باشد، فرود آوردن هواپیما هم کمی دشوارتر از روز‌های عادی خواهد بود. در تصاویر زیر، یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ با خروج از ابر و مه در تصویر ظاهر شده و بر روی باند فرودگاه فرود می‌آید.
ویدئوی زیر نشان می‌دهد که بال راست هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ به هنگام فرود به زمین برخورد می‌کند.
فرود در طوفان کار بسیار دشواری است که امکان دارد بسیاری از خلبانان قیدش را بزنند، اما برخی هم با اتکا به مهارت‌های خود این مهم را هرطور که شده انجام می‌دهند.
تصاویری دیدنی از فروش انار در زمان قاجار باقی مانده است. در این تصاویر دوره‌گردان انار را با قاطر حمل می‌کردند./ منبع: همشهری آنلاین
ایرباس بلوگا یک هواپیمای ترابری غول‌پیکر از شرکت هواپیماسازی ایرباس است که به آن لقب نهنگ سفید هم داده‌اند. ایرباس بلوگا مدل تغییر یافته ایرباس ۳۰۰ سری ۶۰۰ است که برای حمل و نقل قطعات بزرگ هواپیما بین کارگاه‌های مختلف ایرباس به‌کار می‌رود.
با توجه به تحلیل جدیدی از تصاویر راداری فضاپیمای کاسینی قرار است در  کاوشگر «دراگون فلای» روی سطحی از تپه ها و سنگ های یخی شکسته و متلاشی شده بزرگترین قمر زحل فرود خواهد آمد.
عمارت دیدیه دروگبا که با قیمت ۶٫۲۵ میلیون پوند برای فروش گذاشته شده دارای دروازه‌های برقی است و ۶ اتاق خواب بزرگ و هفت حمام بسیار زیبا دارد
فرود این هواپیما در شرایطی روی داد که گردشگران حاضر در ساحل از نزدیک شدن زیاد هواپیما به سطح زمین شوکه شده‌ بودند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ