با پیشرفت هوش مصنوعی و فراگیرشدن آن میان افراد جامعه و توسعه کاربرد آن، استفاده‌های مختلفی از این ابزار می‌شود و کاربران برای رفع نیاز‌های بسیاری از این ابزار استفاده می‌کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اولین جلسه میز تخصصی هوش مصنوعی به میزبانی دبیرخانه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و با حضور نمایندگان سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف دولتی و بخش خصوصی برگزار شد.
در آلمان هوش مصنوعی، خوش‌تیپ‌ترین مربی فصل آینده بوندس‌لیگا را مشخص کرد.
بیم و امید فناوری قرن از هوش مصنوعی چه کارهایی بر می‌آید
با توسعه روزافزون هوش مصنوعی مولد، چالش استفاده از این فناوری برای انتشار اطلاعات نادرست و ساخت تصاویر ثابت و متحرک دیپ فیک به مسئله ای اساسی بدل شده است.
مترجمان هوش مصنوعی ممکن است شگفت‌ انگیز به نظر برسند اما بخش عمده‌ای از انسان بودن را نیز از بین می ‌برند. برای من استفاده از زبان ماهیت انسان بودن است. وقتی صحبت می‌کنم نه تنها حقایق را بیان می‌ کنم بلکه شیوه ‌ای از وجودم را نیز در میان می ‌گذارم. از طریق انتخاب واژگان و لحن ‌های ظریف و تردیدهای کوچک و خطاهای احقانه ام این که من کیستم را فاش می کنم. من یک شخصیت نیستم بلکه یک شخص هستم.
«ما در ایران دیگر فرصت آزمون و خطا نداریم، شرایط جهان برای پرداختن به هوش مصنوعی، اقتصاد مبتنی بر هوش مصنوعی و تکنولوژی‌های پیشرو، جایی برای انتخاب افراد ناآگاه، یا کم اطلاع در مسند‌های تصمیم گیری کشور نمی‌گذارد. جهان منتظر آزمون و خطا‌های ما نمی‌ماند. اکنون همه کشور‌ها با نهایت توان خود در حوزه هوش مصنوعی سرمایه گذاری می‌کنند و سعی دارند به جایگاه ویژه‌ای برسند. در برخی کشور‌های حاشیه خلیج فارس «وزارت هوش مصنوعی» راه اندازی شده است. اما در ایران چنین نهاد متمرکز و تخصصی نداریم که به هوش مصنوعی به عنوان یک دغدغه مهم نگاه کند»
«چت جی‌پی‌تی» تنها یکی از برنامه‌های مجهز به هوش مصنوعی است که می‌تواند برای انجام تحقیقات آکادمیک یا تقلید مکالمات با دانشگاهیان مشهور مورد استفاده قرار گیرد. در ادامه برخی دیگر از نرم افزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی که توسط مشتاق بلال انتخاب شده و به تقویت مطالعات شما کمک می‌کند، معرفی می‌شوند.
یک شرکت فرانسوی قصد دارد به اولین شرکت دارویی تبدیل شود که از هوش مصنوعی برای انجام تحقیق و توسعه استفاده می‌کند.
هوش مصنوعی تصویرساز به شکلی ساخته شده که برای هر عبارت چندین تصویر می‌سازد تا شما میان تصاویر نهایی، حق انتخاب داشته باشید.
شبهه‌ ناروا به دلیل برگزاری مینی‌کمپ تیم ملی در یکی از برنامه‌های تلویزیونی، باعث واکنش شد.
تیم سازنده این ربات با پرداختن به مسائلی که اکثر مهندسان رباتیک به خود زحمت نمی‌دهند برای آنها چاره انندیشی کنند، مانند مهندسی اتصالات الکتریکی در یک سیستم متحرک به این مهم دست یافته‌اند.
آلفابت و اتحادیه اروپا تصمیم دارند قبل از وضع قوانینی برای نظارت بر هوش مصنوعی، پیمانی برای توسعه این فناوری با شرکت های اروپایی و غیر اروپایی ببندند.
هوش مصنوعی یک تحقیق درباره جذاب‌ترین مربیان دنیا انجام داده و امثال ژوزه مورینیو، پپ گواردیولا و آرسن ونگر را در فهرست خود آورده. اما نفر اول کیست؟
هوش مصنوعی یک تحقیق درباره جذاب‌ترین مربیان دنیا انجام داده و امثال ژوزه مورینیو، پپ گواردیولا و آرسن ونگر را در فهرست خود آورده. اما نفر اول کیست؟
چت جی‌پی‌تی (ChatGPT) یک نمونه از هوش مصنوعی است که به سوالات همه در تمام زمینه‌ها پاسخ می‌دهد. حالا این هوش مصنوعی بهترین تیم تاریخ لیگ قهرمانان را انتخاب کرده.
انتخابات سال ۲۰۲۴ آمریکا می‌تواند اولین آزمون مهم دنیا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی و محتوا‌های جعلی باشد.
به جرئت می‌توان مشهورترین هوش مصنوعی این روزها در جهان را «ChatGPT» دانست. این پلتفرم چت‌باتی مبتنی‌بر هوش مصنوعی است که به زعم بسیاری از کارشناسان، چهره جهان را به طور کامل دگرگون می‌سازد.
هرچه بیش‌تر به پاک کننده ربات خیره شدم رباتی که کارش را بدون خستگی، بدون زحمت و ۲۴ ساعت هفته انجام می‌داد بیش‌تر متوجه شدم که به آینده‌ای خیره شده ام که تقریبا همگان آن را انکار می‌کنند. آن آینده دنیایی است که به جای نیاز مبرم به کارگران بیش‌تر برای جبران نرخ پایین زاد و ولد، پیری جمعیت و مسائل مرتبط به کارگران بسیار کم تری نیاز خواهد داشت.
شواهد نشان از آن دارد که هرگونه بروکراسی و تاخیر در حوزه‌های سرمایه‌گذاری، رگولاتوری و فراهم‌آوری زیرساخت‌ها و مقدمات گسترش هوش مصنوعی در کشور، تنها به کندی بهره‌برداری از این فناوری منجر نشده و منجر به عقب‌ماندگی‌های گسترده در حوزه‌های متعدد اقتصادی، اجتماعی و ... نیز خواهد شد.
هوش مصنوعی موفق شد ۵۱ درصد از تمامی رمزهای عبور معمول را در کمتر از یک دقیقه شناسایی کند. ۶۵ درصد از این رمزهای عبور در کمتر از یک ساعت، ۷۱ درصد در کمتر از یک روز و ۸۱ درصد در کمتر از یک ماه شکسته شدند.
ظاهرا هوش مصنوعی به زودی افراد برای تصمیم گیری به چت بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مراجعه می‌کنند و از آن می‌خواهند در این باره که چه برنامه‌ای را تماشا کنند، کجا زندگی کنند، چه شغلی را انتخاب کنند، با چه کسی ازدواج کنند و به چه کسی رای دهند به آنان مشاوره دهد.
هوش مصنوعی ChatGPT که این روزها سر و صدای زیادی به پا کرده تیم منتخب تاریخ فوتبال را با حضور مسی، رونالدو، مارادونا، پله و چندین اسطوره بزرگ دنیای فوتبال انتخاب کرد.
شرکت هوش مصنوعی اولوسیپ در اقدامی جالب فهرست 26 نفره تیم ملی اسپانیا را انتخاب و منتشر کرده است.
دانشجوی دانشگاه تهران موفق به طراحی و ساخت نمونه آزمایشگاهی سامانه‌ای شدکه با بهره‌گیری از داده‌های آب‌شناسی و ژئوشیمیایی و استفاده از هوش مصنوعی میتواند زمان و مکان زمین‌لرزه را تخمین بزند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ