معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور خبر داد «امانوئل مکرون» امروز با آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» تماس گرفت و ۹۰ دقیقه با یکدیگر گفت‌وگو کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون اول رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی تلفنی با استاندار فارس آخرین وضعیت حادثه تروریستی حرم شاهچراغ را جویا شد.
سران ایران و عمان، ضمن مرور آخرین وضعیت پیشرفت اسناد همکاری امضا شده در سفرهای متقابل سران دو کشور، بر اراده تهران-مسقط برای ارتقای روابط به سطوح بالاتر و گسترش تعاملات فیمابین تاکید کردند.
معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور درباره گفت‌وگوی تلفنی رئیسی و سلطان عمان نوشت: دو طرف درباره نحوه ارتقای همکاری‌های چندجانبه رایزنی کردند.
اسپوتنیک به نقل از وزارت خارجه روسیه از گفت‌وگوی تلفنی امروز (سه‌شنبه) ۲۷ تیر ماه وزرای خارجه روسیه و ایران درباره موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی خبر داد.
رؤسای جمهور اوکراین و فرانسه در خصوص وضعیت مناطق درگیری به صورت تلفنی رایزنی کردند.
رییس دفتر سیاسی حماس، بر عزم جدی گروه‌ها و ملت فلسطین برای تداوم مقاومت در برابر تجاوزات رژیم اشغالگر قدس تاکید کرد.
در این گفت‌وگوی تلفنی، طرفین با تاکید بر تقویت همکاری‌های فی‌مابین، موضوعات مورد علاقه دو کشور در حوزه‌های منطقه‌ای و بین المللی از جمله تحولات اوکراین و مذاکره رفع تحریم‌ها را مورد تبادل نظر قرار دادند.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در جریان تماس تلفنی با همتای سعودی خود، قدامات آتی مربوط به توافق اخیر دو کشور را بررسی کرد.
رئیس جمهور در گفتگو با سلطان عمان، ضمن محکومیت تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی و جنایات وحشیانه این رژیم علیه روزه‌داران بی‌دفاع فلسطینی گفت: بدون تردید همکاری، همراهی و همفکری همه کشورهای اسلامی، در بازدارندگی از تجاوزگری صهیونیست‌ها و احقاق حقوق قانونی ملت فلسطین موثر خواهد بود.
رییس جمهور اوکراین در جریان گفتگویی تلفنی با همتای فرانسوی خود در خصوص عضویت کی‌یف در ناتو و نیز محورهای رایزنی «امانوئل ماکرون» در سفر به چین رایزنی کرده است.
دفتر ریاست‌جمهوری روسیه اعلام کرد که سران روسیه و ترکیه در تماسی تلفنی درباره تحولات سوریه، اوکراین و عادی‌سازی روابط آنکارا و دمشق رایزنی کردند.
اولین تماس تلفنی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با جو بایدن، رییس جمهور آمریکا پس از بازگشتش به سمت نخست‌وزیری این رژیم، بر آنچه «تهدید هسته‌ای ایران» خوانده شده است، متمرکز بود.
دو طرف در این گفتگو بر تداوم تماس‌ها تاکید کردند.
رئیس جمهور ضمن تسلیت و ابراز همدردی با دولت و ملت ترکیه، با اعلام آمادگی کشورمان برای اجابت فوری نیازهای امدادی طرف ترکیه‌ایی، ابراز امیدواری کرد که با تلاش و تدابیر دولت ترکیه آلام مردم این کشور هر چه سریع‌تر تسکین یابد.
امیرعبداللهیان با وزیر امور خارجه بلژیک تلفنی گفتگو و در مورد موضوعات مورد علاقه دو کشور و آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل نظر کردند.
رئیس جمهور با اشاره به ماموریت دستگاه‌های ذی‌ربط برای پیگیری ابعاد این واقعه، با ملت و دولت آذربایجان ابراز همدردی کرد.
روسای‌ جمهور ایران و روسیه در تماسی تلفنی به گفت‌وگو درخصوص انرژی و وضعیت سوریه پرداختند.
کاخ کرملین اعلام کرد که روسای‌جمهور ایران و روسیه در تماسی تلفنی در خصوص مسائل انرژی و ترابری گفت‌وگو کردند.
وزیر امور خارجه کشورمان آمادگی ایران را برای برگزاری نشست مشترک تجار و بازرگانان ایران و امارات اعلام آمادگی کرد.
خبرگزاری عربستان به جزئیات بیشتر اشاره‌ای نکرد حال آنکه پیشتر وزارت خارجه عمان از تماس تلفنی بلینکن با همتای عمانی خود خبر داد و افزود که دو طرف تمدید آتش‌بس در یمن را مورد بررسی قرار دادند.
وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای به محورهای گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و روسیه اشاره کرد.
جوادی آملی، مکارم شیرازی، شبیری زنجانی و سبحانی گفتگو و اقدامات دولت در سال گذشته را برای ایشان تشریح کرد.
حسن روحانی در تماسی تلفنی با حجت‌الاسلام‌ سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران هفته دولت را به وی تبریک گفت.
رئیس کمیته محیط زیست در کرسی سلامت اجتماعی یونسکو با تاکید بر این که برخی متصدیان چاه های کشاورزی ضمن برداشت بیش از حد مجاز از منابع زیرزمینی، با برق یارانه ای خود اقدام به استخراج غیرمجاز ارز دیجیتال می کنند، اظهار داشت: اگر صنایع عظیمی مانند شرکت های فولادی بزرگ، پتروشیمی ها، پالایشگاه ها، صنایع پلی اکریل و سایر صنایع شدیدا انرژی بر، بتوانند بخشی از فعالیت خود را از زمان پیک مصرف برق به نیمه شب انتقال دهند، به راحتی کمبود برق در زمان پیک مصرف جبران خواهد شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ