کشف معدن لیتیوم در ایران معادلات قدرت را در منطقه و جهان به نفع ایران تغییر خواهد داد و اسرائیل از نزدیک چگونگی تلاش تهران برای استفاده از این کشف به نفع خود را زیر نظر دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رحمن قهرمانپور، کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل در رابطه با گزارش آکسیوس درباره سفر مک‌‌‌گورک به عمان» گفت: «طبق گزارش آکسیوس سفر مک‌‌‌گورک به عمان بعد از سفر سالیوان به عربستان و اسرائیل بوده و سطح گفت‌وگوها نسبت به دو سفر قبلی در سطح پایین‌‌‌تری بوده است.»
این کارشناس بین‌الملل درباره دوستی اتحادیه عرب با ایران برای دور ماندن از خشم ایران در جنگ احتمالی با اسرائیل، تاکید کرد: «اسرائیل دنبال این بود که آمریکا را به جنگ با ایران بکشاند. آمریکایی‌ها، اما تمایلی به این جنگ نداشتند، چون درگیر جنگ اوکراین هستند تا در جنگ نیابتی ناتوی اروپا را وارد جنگ کنند و روسیه را به زانو درآورند. از طرف دیگر جبهه دوم آن‌ها (قبل از جنگ اوکراین) مسئله چین بود که در ابعاد مختلف اقتصادی آمریکایی‌ها را نگران کرده بود.
کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به توافق میان ایران و عربستان، گفت: توافقنامه ایران و عربستان در پکن فصلی نویی در دیپلماسی منطقه غرب آسیا و یک ضربه کاری به آمریکا و اسرائیل به حساب می‌آید.
نصرت‌الله تاجیک کارشناس مسایل سیاسی با بیان اینکه سفر رضا پهلوی در شرایط کنونی نشان از ناپختگی او است، گفت: «در حال حاضر جایگاه نتانیاهو در داخل میان صهیونیست‌ها و در عرصه خارجی از جمله رابطه با آمریکا در بدترین شرایط ممکن قرار دارد. در این شرایط رضا پهلوی به اسرائیل رفته است در واقع او بدترین زمان را برای سفر انتخاب کرده است.»
کارشناس جهان عرب می‌گوید امسال با سال‌های دیگر متفاوت است، چرا که رژیم غاصب اسرائیل دچار شکاف داخلی شدید شده و ممکن است بدون تلاش نیروهای مقاومت برای حذف آن، در اثر جنگ داخلی نابود شود.
کارشناس جهان عرب می‌گوید امسال با سال‌های دیگر متفاوت است، چرا که رژیم غاصب اسرائیل دچار شکاف داخلی شدید شده و ممکن است بدون تلاش نیروهای مقاومت برای حذف آن، در اثر جنگ داخلی نابود شود.
شب گذشته، یائیر نتانیاهو، پست توئیتری یک کارشناس صهیونیست روابط بین‌الملل در این خصوص را مجدد پست کرد که نوشته بود: «مارک لوین گزارش می‌دهد که وزارت امور خارجه آمریکا با هدف سرنگونی نتانیاهو، احتمالا ًبه منظور بستن توافق با ایرانیان، پشت اعتراضات کنونی در اسرائیل قرار دارد».
کارشناس مسائل بین الملل گفت: اسرائیل با اعمال تهدیدها و یا مغرور شدن به تسلیحاتی که در اختیار آذربایجان قرار می‌دهند، سعی می‌کند تغییرات ژئوپلتیکی در منطقه ایجاد کند.
یک کارشناس مسائل منطقه معتقد است عربستان مجری طرح‌های آمریکا و اسرائیل در منطقه است و ایالات متحده هر طرحی که بخواهد داخل کشورهای اسلامی اجرا کند از طریق عربستان دنبال می کند.
یک کارشناس مسائل غرب آسیا خاطرنشان کرد: ارتش اسرائیل ظرفیت حمله به هیچ کجا را ندارد، اما به هم ریختگی داخلی رژیم صهیونیستی وقوع هر حادثه‌ای را ممکن می‌کند و در این شرایط ممکن است جریان‌های داخلی اسرائیل کاری را علیه خاک همسایه انجام دهند، در همین راستا ارتش لبنان نیز تمهیداتی را در نظر گرفته است.
کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: امارات خیلی زودی متوجه شد که اسرائیل نمی‌تواند امنیت آن‌ها را تأمین کند بلکه رابطه با ایران و سایر کشورهای منطقه می‌تواند امنیت آنها را تأمین کند.
کارشناس سیاسی اردنی ضمن اشاره به چارچوب کلی مطالبات معترضان و تلاش امان برای کنترل نا آرامی ها در این کشور گفت که هیچ طرف خارجی جز رژیم صهیونیستی نفعی در تغییر حکومت اردن ندارد.
ناییری هوخیکیان، روزنامه‌نگار و کارشناس مسائل ژئوپلیتیک از ارمنستان، معتقد است که مذاکراتی که در حال حاضر انجام می‌شود، راه به جایی نمی‌برد. به اعتقاد او جنگ ۲۰۲۰ همچنان ادامه دارد و جمهوری آذربایجان و ترکیه از مذاکرات صلح به عنوان نمایشی برای پیشبرد اهداف‌شان علیه ارمنستان استفاده می‌کنند.
یک کارشناس ارشد مسایل بین‌الملل گفت: لابی اسرائیل و سازمان مجاهدین - که بیش‌ترین تاثیر را بر دولت کانادا دارند - می‌خواهند در خارج از کشور جز صدای «فشار حداکثری»‌ها و ویرانی‌طلب‌ها و در داخل جز صدای تفرقه و افراط بلند نباشد.
یک کارشناس مسایل بین‌الملل معتقد است: اگر آمریکا منافعش اقتضا کند که با ایران توافق کند، منتظر نتیجه انتخابات کنگره یا پارلمان اسراییل نمی‌شود، اگر هم منافعش اقتضا نکند چه بایدن شکست بخورد چه پیروز شود، توافق نمی‌کند.
کارشناس مسایل بین‌الملل گفت: بایدن و دموکرات‌ها می‌خواهند توافق و بازگشت به برجام انجام شود، اما اسراییل با کمک برخی از اعضای جمهوری خواه تلاش دارد، این اتفاق نیفتد. با این حال الان توپ در زمین آمریکا است که این توافق را بپذیرد یا نه!
رضا نصری، کارشناس حقوق بین الملل معتقد است که اصلی ترین رقیب برجام در منطقه، پیمان ابراهیم با رهبری اسرائیل است و آنها بیشترین سود را از مرگ برجام خواهند برد.
کارشناس مسائل آمریکا گفت: اسراییل به دنبال تقویت موضع آیپک علیه ایران و همچنین تقویت و خط‌دهی به کنگره آمریکا علیه دولت بایدن و مذاکرات فعلی است.
یک کارشناس مسائل بین‌المللی از کارشکنی‌های رژیم صهیونیستی در بحبوحه تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای انتقاد کرد.
کارشناس ارشد روابط بین الملل گفت: سرعت و شدت اقدامات (لابی اسرائیل) نشان می‌دهد ایران در شُرف دستیابی به توافقی است که قادر خواهد بود مولفه «قدرت اقتصادی» را به سایر مولفه‌های قدرت آن اضافه کند.
رضا نصری، کارشناس سیاست خارجی در واکنش به حمله به سلمان رشدی: حال تماشا کنید چگونه لابی طرفدار اسرائیل و مخالف برجام حمله آن را به ایران و سپس به توافق هسته‌ای نسبت خواهد داد
رضا نصری، کارشناس سیاست خارجی در واکنش به حمله به سلمان رشدی: حال تماشا کنید چگونه لابی طرفدار اسرائیل و مخالف برجام حمله آن را به ایران و سپس به توافق هسته‌ای نسبت خواهد داد
جروم مایکل سگال، کارشناس امور خاورمیانه و نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: بایدن اولین رئیس جمهور آمریکایی از حدود نیم قرن پیش است که برای صلح میان اسرائیل و فلسطین تلاش نمی‌کند.
ورود به اتاق عمل با آرایش و لاک ممنوع!

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ