رحمن قهرمانپور، کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل در رابطه با گزارش آکسیوس درباره سفر مک‌‌‌گورک به عمان» گفت: «طبق گزارش آکسیوس سفر مک‌‌‌گورک به عمان بعد از سفر سالیوان به عربستان و اسرائیل بوده و سطح گفت‌وگوها نسبت به دو سفر قبلی در سطح پایین‌‌‌تری بوده است.»
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
منابع آمریکایی از تحرکات رئیس موساد (سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی) در ارتباط با موضوع عادی سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو خبر می‌دهند.
یکی از شبکه‌های تلویزیونی آمریکایی یک فایل صوتی را منتشر کرد ه که در آن رییس جمهور سابق آمریکا به وضوح از نگهداری و از داشتن اسناد محرنامه دولتی صحبت می‌کند.
قاضی آمریکایی امروز با صدور دستوری آغاز محاکمه ترامپ در پرونده نگهداری از اسناد محرمانه را از ۲۳ مرداد ماه تعیین کرد.
کارشناسان حقوقی آمریکایی می‌گویند که اگر رئیس جمهور سابق این کشور در پرونده جابه‌جایی اسناد محرمانه محکوم شود، احتمالا یک راه برای عفو او وجود دارد!
مهمترین چالش از ناحیه اسرائیل است که به دلایل متعددی سعی دارد اقدامات ایذایی علیه برنامه هسته‌ای ایران انجام دهد. این نوع اقدامات در سال‌های گذشته نیز در قالب خرابکاری وجود داشته. اما بار اصلی این چالش به دوش آمریکایی‌ها است. اگر اسرائیل اقدام ایذایی علیه برنامه هسته‌ای ایران انجام دهد، احتمال ایجاد یک جهش غیرقابل کنترل در برنامه هسته‌ای ایران وجود خواهد داشت.
دیپلمات آمریکایی: ما معتقدیم که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تلاش‌های گسترده‌ای برای تعامل با ایران درخصوص بسیاری از این مسائل مرتبط با پادمان‌ها و تعهدات تهران انجام داده است. ما خرسندیم که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران توانستند برای افزایش دفعات و شدت بازرسی‌ها در تاسیسات غنی‌سازی ایران به توافق برسند.
بر این پایه همکاری ایران با آژانس در سه ماه آینده اهمیت فوق‌العاده زیادی خواهد داشت. شاید به همین دلیل هم باشد که پس از انتشار آخرین گزارش مدیر کل فعل و انفعالات سیاسی و ضد ایرانی از سوی اسرائیل و محافل رادیکال آمریکایی برای زیر سوال بردن اعتبار داده‌های این گزارش افزایش یافته است. اگر تاثیرپذیری مدیر کل از طرف آمریکایی امکان‌پذیر است، متاثر شدن از این فضای تبلیغاتی جدید نیز چندان دور از ذهن نیست.
پنتاگون مدعی است که احتمالا یک شهروند آمریکایی پشت پرده درز اطلاعات و اسناد محرمانه این نهاد به فضای مجازی است.
یک منبع امنیتی در استان الانبار از رایزنی‌های غیرعلنی نظامیان آمریکایی برای گسترش پایگاه عین‌الاسد در عراق خبر داد.
چند مقام آمریکایی مدعی شدند که روسیه یا طرفداران آن عامل درز اطلاعات محرمانه ارتش آمریکا هستند.
یک روزنامه آمریکایی از قرارداد محرمانه دولت آمریکا با یک شرکت جاسوسی متعلق به رژیم صهیونیستی پرده برداشت.
سناتور آمریکایی می‌گوید مقامات کاخ سفید در گزارش محرمانه به قانون‌گذاران درباره بالون چینی طفره می‌روند.
رسانه های آمریکایی امروز از کشف چندین سند محرمانه در منزل مسکونی «مایک پنس» معاون «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا خبر می دهند.
اواخر دی ماه گزارش‌هایی مبنی بر کشف اسناد و اطلاعات محرمانه در خانه شخصی بایدن منتشر شد و رسانه‌های آمریکایی گزارش کردند که در سومین مرحله از کشف اسناد و اطلاعات محرمانه مربوط به دوران معاون «جو بایدن» رئیس جمهور کنونی آمریکا در خارج از کاخ سفید، این بار گفته می‌شود اسنادی در خانه شخصی وی پیدا شده است.
روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال از مذاکرات محرمانه مشاور امنیت ملی کاخ سفید با دستیاران ارشد پوتین پیرامون بحران اوکراین خبر داد.
اسناد توقیف‌شده از عمارت رئیس جمهور سابق آمریکا، حاوی اطلاعاتی به شدت حساس و محرمانه درباره ایران و چین بوده است.
دادستان‌های آمریکایی نیز عنوان کرده‌اند که دستیاران ترامپ به دروغ گواهی داده بودند که ترامپ با خروج از کاخ سفید تمامی اسناد دولتی را بازگردانده است.
لیندسی گراهام گفت: اگر ترامپ به‌اتهام نگه‌داری اسناد طبقه‌بندی‌شده و محرمانه تحت تعقیب قرار گیرد، شورشی عظیم در خیابان‌ها راه می‌افتد.
نیویورک‌تایمز در گزارشی نوشت که رئیس جمهور آمریکا دست کم ۳۰۰ فقره اسناد طبقه‌بندی‌شده را در «مار-ئه-لاگو»، عمارت وی در فلوریدا نگه داشته بود.
سخنگوی کاخ سفید گفت که ریاست‌جمهوری آمریکا در تحقیقات و تفتیش از ویلای ترامپ و کشف تعدادی اسناد محرمانه از این عمارت دخالتی نمی‌کند.
برادرزاده رئیس جمهور سابق آمریکا، داماد وی را فردی می داند که به احتمال فراوان موضوع اسناد محرمانه عمارت مارالاگو را برای پلیس این کشور افشار کرده است.
رئیس جمهور سابق آمریکا در تازه‌ترین موضع‌گیری درباره یورش اف‌بی‌آی به عمارت وی، گفت که «باراک اوباما» رئیس جمهور اسبق آمریکا نیز اسناد طبقه‌بندی‌شده را از کاخ سفید خارج کرده است.
«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه دولت ترامپ و رئیس پیشین «سازمان اطلاعات مرکزی» آمریکا نیز در واکنشی گفت: «هنگامی که در فرماندهی بنغازی (در لیبی) کار می‌کردم اثبات کردیم که هیلاری [کلینتون] اسنادی محرمانه را در اختیار دارد. ما به خانه او هجوم نبردیم».
منابع رسانه ای رژیم صهیونیستی از سفر محرمانه «آموس هوکشتاین» به سرزمین های اشغالی و رایزنی با نخست وزیر و هیئت مذاکره کننده این رژیم در پرونده ترسیم مرزهای آبی با لبنان خبر دادند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ