وزیر انرژی عربستان سعودی گفت: به زودی کار بر روی پیش نویس توافقنامه جدید پس از سال ۲۰۲۲ میلادی را آغاز خواهیم کرد که در آن به تجارب، دستاوردها و موفقیت‌های قبلی خود ادامه می‌دهیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
قانونگذاران اتحادیه اروپا درباره ایجاد تغییراتی در پیش نویس قانون هوش مصنوعی به توافق رسیدند، به نظر می رسد این قوانین سختگیرانه تر می شوند.
رئیس اداره دوم آسیایی در وزارت امور خارجه روسیه امروز در سخنانی اعلام کرد: پیش‌نویس توافق جامع مسکو- تهران در مراحل نهایی است.
قانونگذاران اتحادیه اروپا یک گام به تصویب قوانین جدید برای ابزارهای هوش مصنوعی مانند چت جی پی تی نزدیک شده اند. آنها دیروز درباره یک پیش نویس سختگیرانه تر به توافق رسیدند.
سرویس مطبوعاتی دولت ارمنستان اعلام کرد نخست‌وزیر این کشور با رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در حاشیه نشست امنیتی مونیخ دیدار و درباره پیش‌نویس توافق‌نامه صلح بحث کردند.
ما آخرین پیش‌نویس توافق را پذیرفته‌ایم و حتی در «موعد قطر» به روزنامه‌ها گفته شد که خودتان را برای امضای توافق آماده کنید. اکنون هیچ‌چیز بر گردن و عهده ایران نیست. اصلاح‌طلبان اگر توافق می‌خواهند، باید با امریکا صحبت کنند که پیش از این می‌گفتند زبان او را می‌دانیم و اگر برجام و توافق برای آنان فقط کلید ورود به قدرت است، بدانند مردم قفل‌شان را عوض کرده‌اند!
پارلمان مغرب یک جلسه علنی برای تصویب پیش نویس قوانین از جمله دو توافقنامه با تل آویو برگزار کرد.
«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، در توییتی خبر داد شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار است درباره پیش‌نویس قطعنامه تحت عنوان «توافقنامه پادمانی ان‌پی‌تی با جمهوری اسلامی ایران» اقدام کند. وی افزود: توافقی رو متن نیست. (لذا) چاره‌ای جز رای‌گیری نیست.
منابع عبری با اشاره به عدم مخالفت ارتش رژیم صهیونیستی با پیش نویس توافق ارائه شده از سوی آمریکا در زمینه ترسیم مرزهای دریایی از امضای آن تا پایان ماه جاری میلادی خبر دادند.
رئیس جمهور لبنان گفت که ملاحظات کشورش درباره پیش نویس توافق پیشنهادی آمریکا درباره ترسیم مرز دریایی با فلسطین اشغالی، حق حفاری را برای لبنان تضمین می کند.
نبیه بری رئیس پارلمان لبنان اعلام کرد: ما پیش نویس توافق ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی که از سوی واشنگتن پیشنهاد شده را مثبت ارزیابی می کنیم.
جوسپ بورل گفت: من منتظر [دریافت] موضع همه در مورد متن پیشنهادی هستم، زیرا اگر صادقانه صحبت کنم هیچ چیز دیگری را نمی‌بینم که بتواند به توافق نهایی منجر شود.
نماینده مجلس گفت: احیای توافق گذشته به سرعت قابل دستیابی است چون متن پیش‌نویس تا حدود زیادی جلو رفته و به جز چند پاراگراف، متنی با بیش از ۲۶ صفحه‌ آماده است.
معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا جدیدترین ارزیابی این کشور از پاسخ ایران به پیش نویس توافق هسته ای را اعلام کرد.
عضو هیات رییسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: متاسفانه در متن موجود، راستی‌آزمایی رفع تحریم‌های امریکا به خود امریکا سپرده شده است و در بند ۱۸ ضمیمه سوم این پیش‌نویس توافق احتمالی تاکید شده است که امریکا برای راستی‌آزمایی رفع تحریم، صرفا یک بیانیه می‌دهد و همین امر راستی‌آزمایی تلقی خواهد شد.
نماینده روسیه نزد سازمان های بین المللی یادآور شد در صورت وجود اراده سیاسی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات وین، پیشنهادات ایران می تواند مورد توجه قرار گیرد.
یک مقام دولت آمریکا اعلام کرد هماهنگی با طرف اروپایی درباره پاسخ ایران به متن پیش نویس توافق مربوط به احیای برجام ادامه دارد.
ایالات متحده پاسخ خود را به نظرات ایران در مورد متن پیش‌نویس روز چهارشنبه ارسال کرد و اگر ایران با این شرایط موافقت کند می‌توان به سرعت به توافق دست یافت. از سوی دیگر، اگر مذاکره کنندگان ایرانی خواسته‌های جدیدی را مطرح کنند یا از عقب نشینی از خطوط قرمز آمریکا خودداری ورزند همه چیز ممکن است بدون هیچ گونه توافقی از بین برود.
علی خضریان نماینده مجلس در توئیتی از ایراداتی پیرامون عدم تضمین واقعی و راستی آزمایی در در پیش نویس توافق احیای برجام خبر داد.
واشنگتن پست به نقل از مقامات آمریکایی خبر داده است که امروز چهارشنبه پاسخ آمریکا به پیش نویس اروپایی برجام اعلام خواهد شد و توافق ممکن است نزدیک باشد.
کوچکی نژاد گفت:‌ «ایران روی متن نظراتی دارد و 7 یا 8 مورد را اصلاح کرده‌ است و به طرف اروپایی داده‌ایم تا آن‌ها مشورت و نتیجه را اعلام کنند.»
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نوشت: با توجه به آخرین گزارش‌های دریافتی از مذاکرات وین، متاسفانه پیش‌نویس توافق احیای برجام همچنان با سیاست قطعی کشور فاصله زیادی دارد.
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی اعلام کرد پیش‌نویس متن نهایی توافق رفع تحریم‌ها بین طرف‌های برجام توزیع شده و اگر مخالفتی نباشد، توافق برجام احیا می‌شود.
میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات رفع تحریم‌های ایران از توزیع پیش‌نویس سندی که در آن مسیر از سرگیری اجرای کامل برجام تشریح شده خبر داد.
مجری صداوسیما: غرب همان پیش نویس ۶ ماه قبل را روی میز گذاشته؛ نباید این توافق ضعیف امضا شود

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ