دبیر کمیته موسسین بورس املاک تصریح کرد: با عرضه زمین و همچنین اعطای وام ساخت، در عین حال که می‌توانیم نقدینگی سرگردان در اقتصاد کشور را جمع آوری کنیم؛ بخش بزرگی از نیاز مصرفی خانوار را نیز پوشش خواهیم داد و اثر تحریم و تورم در زندگی مردم به حداقل می‌رسد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
آقای رئیسی! خیلی محکم و قاطعانه فرمودید بساط کشف حجاب را جمع می‌کنید. چنان که پیشتر قاطعانه فرموده بودید تورم را مهار می‌کنید و جلوی رشد قیمت دلار را می‌گیرید و سالانه صد‌ها هزار مسکن می‌سازید و شغل ایجاد می‌کنید و... الخ.
نماینده، ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: دولت در تلاش برای مهار تورم است، اما این اهتمام در بدنه میانی دولت مبنی بر رشد تولید و مهار تورم دیده نمی‌شود.
سران سه قوه درباره مهار تورم ، رونق تولید، لایحه مسکن و ناهنجاری‌های اجتماعی رایزنی کردند.
رئیس جمهور با اشاره به نزدیکی فصل جابجایی‌ها، بر تسریع در اجرای طرح‌های وزارت راه و شهرسازی برای حمایت از مستأجران تأکید کرد و مهار تورم در بازار مسکن را از اولویت‌ها برشمرد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بخش مسکن بیش از ۲۰ درصد تولید ناخالص داخلی ما را تشکیل می‌دهد و مهار تورم بدون توجه به مسکن غیرممکن است.
یک کارشناس بانکی با بیان اینکه تقویت طرح‌های تولیدی، اقتصادی و توسعه اشتغال و رونق تولید دانش بنیان در کشور به عنوان یکی از حلقه‌های تامین مالی است، گفت: در همین راستا"بانک ایران زمین" می‌تواند با تدوین برنامه‌های اصولی نقش موثری در اقتصاد ملی داشته باشد.
عضو کمیسیون عمران گفت: برای مهار تورم در بخش مسکن باید اول بازار مصالح ساختمانی را به ثبات رساند بعد برای افزایش ساخت و ساز برنامه ریزی کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مهار تورم و رشد تولید دستورکاری یک ساله نیست، لذا مجلس مهمترین کاری که تلاش می‌کند در سال پیش رو انجام دهد، توجه خاص به این مسئله در برنامه هفتم توسعه است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به نامگذاری سال جدید توسط رهبرمعظم انقلاب اسلامی با عنوان "مهار تورم و رشد تولید"گفت: مسکن بیشترین سهم را درمهارتورم بخصوص درکلانشهرها فراهم می کند.
رئیس مرکز تجارت جهانی ایران گفت: نباید مهار تورم را با ارزان‌شدن اشتباه گرفت؛ مهار تورم به معنای ثبات قیمت است و مردم بدانند با حقوقشان برنامه‌ریزی بلندمدتی برای زندگی داشته باشند.
امام جمعه موقت تهران گفت: هیچکس در این تردید ندارد که امروز باید مهارت تورم مساله اصلی مسؤولان و فعالان اقتصادی باشد.
امام جمعه موقت تهران گفت: هیچکس در این تردید ندارد که امروز باید مهارت تورم مساله اصلی مسئولان و فعالان اقتصادی باشد.
امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: برنامه هفتم باید به موتور حرکت اقتصاد ملی تبدیل شود. با نگاه به سیاست‌های ابلاغی از خلق پیشنهاداتی که در این شرایط اجرای آن ممکن نیست پرهیز شود که امیدواریم در این مسیر درست قدم برداریم.
معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای مهار قیمت محصولات کشاورزی در سال جدید ابتدا باید قیمت نهاده کشاورزی کنترل شود، در این راستا قیمت کود شیمیایی امسال افزایش پیدا نمی‌کند.
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: تحقق شهرداری غیرحضوری سبب مهار تورم و رشد تولید می‌شود.
معاون اول رئیس‌جمهور گفت: موضوع مهار تورم یکی از اصلی‌ترین اهداف دولت در سال جاری است و بخشی از برنامه‌ریزی‌های آن در ماه‌های پایانی سال گذشته انجام شده است.
اردبیل - نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال مزین به «مهار تورم، رشد تولید» دولت باید نگاه علمی و کارشناسی را در کنار تلاش مضاعف در دستور کار قرار دهد.
محمدرضا فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در پیامی با تشکر از مقام معظم رهبری، مهار تورم و حمایت عملی از بخش‌های مختلف تولید را سیاست قطعی بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲ اعلام کرد.
رئیس‌کل بانک مرکزی در نشست هم‌اندیشی با اقتصاددانان، صاحبنظران و کارشناسان اقتصادی، مهار تورم را سیاست اصلی و محوری بانک مرکزی در دوره جدید اعلام کرد.
مجری برنامه ثریا از برنامه اقتصادی دولت انتقاد کرد و گفت: به پیش بینی و تذکر‌ها درباره مهار بانک‌ها برای خلق پول و نقدینگی که نتیجه آن تورم و گرانی است توجه نکردند. دولت مدعی است رشد ۴۳ درصدی خلق پول را به ۳۸ درصد رسانده اند که رقم بسیار کمی است و تاثیری ندارد. برخی از بانک‌های خصوصی بدلیل بنگاه داری و مال سازی، افزایش تورم و گرانی مسکن و ارز به نفع آن‌ها است. /منیع: خبرگزاری دانشجو
«باید حاکمیت متوجه باشد که این «انتظار تورمی» به مراتب از روند تورمی یا تورم موجود، خطرناک‌تر است. زیرا ممکن است دولت و مجلس اقداماتی (بر فرض درست و اصولی) در راستای کاهش تورم انجام دهند، اما اگر نتوانند «انتظار تورمی» را کنترل کنند، هیچکدام از برنامه‌ها و اقداماتشان در مهار تورم، مفید و اثربخش نخواهد بود؛ لذا مجدد من تاکید می‌کنم که حاکمیت باید یک فکر اساسی در خصوص «انتظار تورمی» در کشور کند و بعد به سراغ مهار تورم برود.»
رئیس قوه قضاییه گفت: قضات و مسئولان قضایی باید بر اساس عدل، انصاف و قانون‌مداری ، امور را به پیش ببرند؛ محور ما قانون است؛ اگر به سلیقه عمل کنیم ممکن است حجت نداشته باشیم.
۲۰ وعده مهم رئیس جمهور در حوزه اقتصاد عبارت بودند از: مبارزه با فساد، ساخت یک میلیون مسکن در سال، ایجاد یک میلیون شغل در سال، مهار گرانی، ریشه‌کن کردن فقر مطلق، ساماندهی بازار ارز، تناسب دستمزد و تورم، اینترنت رایگان برای سه دهک، کاهش هزینه درمان، اصلاح نظام قیمت‌گذاری، هدایت نقدینگی به سمت تولید، اصلاح نظام بانکی، کاهش فاصله طبقاتی، پشتیبانی مالی از بورس، نظام هوشمند مالیاتی، احیای اقتصاد دریا، هماهنگی تیم اقتصادی، خصوصی‌سازی واقعی، رفع مشکل حاشیه‌نشینی و کاهش قاچاق. هرچند ریشه‌کن کردن فقر مطلق تا سال ۱۴۰۱ و اینترنت رایگان برای سه دهک کم‌درآمد هم سروصدای زیادی در رسانه‌ها به‌پا کرد، اما بزرگ‌ترین وعده‌ها همان دو وعده معروف مسکن و اشتغال است.
اگرچه بارها گفته شده که درس آموخته های مسکن مهر، چراغ راه نهضت ملی مسکن است، اما در صورتی که اراضی نزدیک به شهرها برای ساخت واحدهای نهضت ملی تأمین نشود، سرنوشتی مشابه مسکن مهر در انتظار است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ