معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای مهار قیمت محصولات کشاورزی در سال جدید ابتدا باید قیمت نهاده کشاورزی کنترل شود، در این راستا قیمت کود شیمیایی امسال افزایش پیدا نمی‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
آقای رئیسی! خیلی محکم و قاطعانه فرمودید بساط کشف حجاب را جمع می‌کنید. چنان که پیشتر قاطعانه فرموده بودید تورم را مهار می‌کنید و جلوی رشد قیمت دلار را می‌گیرید و سالانه صد‌ها هزار مسکن می‌سازید و شغل ایجاد می‌کنید و... الخ.
نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال مهار تورم مصوبه مجلس مبنی بر کاهش مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی و همچنین معافیت دارو از پرداخت این مالیات اهمیت زیادی دارد.
نایب رئیس مجلس گفت: امسال سال مهار تورم است و با کاهش ۸ درصد مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی می‌خواهیم قیمت را ۸ درصد پایین بیاوریم تا به مهار تورم کمک شود.
دبیر کمیته موسسین بورس املاک تصریح کرد: با عرضه زمین و همچنین اعطای وام ساخت، در عین حال که می‌توانیم نقدینگی سرگردان در اقتصاد کشور را جمع آوری کنیم؛ بخش بزرگی از نیاز مصرفی خانوار را نیز پوشش خواهیم داد و اثر تحریم و تورم در زندگی مردم به حداقل می‌رسد.
با خبر اولین عرضه خودرو‌های وارداتی پس از چهار سال در کشور توسط گروه خودروسازی سایپا، قیمت انواع خودرو‌های وارداتی و مونتاژی به خصوص شاسی بلند‌ها در حال ریزش است.
رئیس مرکز پژوهش های مجلس گفت: زیبنده نیست در سال مهار تورم و رشد تولید، راهکاری برای رشد تولید و مهار قیمت ها در بازار خودرو نداشته باشیم.
وقتی تصور این باشد که مشکلات فرهنگی و اجتماعی را می‌توان با زور و جریمه حل کرد، وقتی گمان کنند تورم را با ۲۰ یا ۳۰ درصد افزایش حقوق و در همان زمان بالا بردن ۳۰ تا ۵۰ درصد قیمت کالا‌ها و هزینه خدمات می‌توان مهار کرد و وقتی استقبال فوق‌العاده مردم از برقراری روابط با عربستان نتواند به حکمرانان بفهماند که این مردم با تمام وجود خواهان تنش زدائی با غرب و برقرار کردن روابط متوازن بین‌الملل هستند، چگونه می‌توان انتظار داشت با عزل و نصب چند نفر از وزیران و مدیران ارشد مشکلات کشور حل شود؟
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بخش مسکن بیش از ۲۰ درصد تولید ناخالص داخلی ما را تشکیل می‌دهد و مهار تورم بدون توجه به مسکن غیرممکن است.
شقاقی گفت: با این شرایط نمی‌توان انتظار مهار تورم و رشد تولید را داشت؛زیرا منابع ارزی قاچاق از بازار غیررسمی تأمین می‌شود که باعث افزایش تقاضای ارز در بازار آزاد و بالارفتن قیمت دلار می شود.
یک کارشناس بانکی با بیان اینکه تقویت طرح‌های تولیدی، اقتصادی و توسعه اشتغال و رونق تولید دانش بنیان در کشور به عنوان یکی از حلقه‌های تامین مالی است، گفت: در همین راستا"بانک ایران زمین" می‌تواند با تدوین برنامه‌های اصولی نقش موثری در اقتصاد ملی داشته باشد.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مهار تورم و رشد تولید دستورکاری یک ساله نیست، لذا مجلس مهمترین کاری که تلاش می‌کند در سال پیش رو انجام دهد، توجه خاص به این مسئله در برنامه هفتم توسعه است.
کارشناس صنعت خودرو گفت: قیمت گذاری دستوری کمکی به مهار تورم نخواهد کرد؛ قیمت گذاری باید واقعی و تاثیرگذار و به دور از سیاسی گذاری احساسی باشد.
رئیس مرکز تجارت جهانی ایران گفت: نباید مهار تورم را با ارزان‌شدن اشتباه گرفت؛ مهار تورم به معنای ثبات قیمت است و مردم بدانند با حقوقشان برنامه‌ریزی بلندمدتی برای زندگی داشته باشند.
امام جمعه موقت تهران گفت: هیچکس در این تردید ندارد که امروز باید مهارت تورم مساله اصلی مسؤولان و فعالان اقتصادی باشد.
امام جمعه موقت تهران گفت: هیچکس در این تردید ندارد که امروز باید مهارت تورم مساله اصلی مسئولان و فعالان اقتصادی باشد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: تحقق شهرداری غیرحضوری سبب مهار تورم و رشد تولید می‌شود.
مخبر همچنین با اشاره به نام‌گذاری شعار سال جدید گفت: موضوع مهار تورم، یکی از اصلی‌ترین اهداف دولت در سال جاری است که بخشی از برنامه‌ریزی‌های آن در ماه‌های پایانی سال گذشته انجام شده و به امید خدا مردم عزیز در سال جدید، شاهد بهتر شدن وضعیت قیمت کالا‌های اساسی و کنترل تورم خواهند بود.
مخبر همچنین با اشاره به نامگذاری شعار سال جدید گفت: موضوع مهار تورم یکی از اصلی‌ترین اهداف دولت در سال جاری است و بخشی از برنامه‌ریزی‌های آن در ماه‌های پایانی سال گذشته انجام شده و به امید خدا مردم عزیز در سال جدید شاهد بهتر شدن وضعیت قیمت کالا‌های اساسی و کنترل تورم خواهند بود.
احمد زیدآبادی نوشت: راستش تا آنجا که من می‌دانم و عبید زاکانی علیه‌الرحمه نیز بر آن صحه گذاشته است، "قیمه را به گوشت کنند نه به قاف یا غین! " مهار تورم و کنترل گرانی هم به رفع تحریم اقتصادی و عادی‌سازی روابط خارجی و ایجاد فضای امن برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی است نه به دستور و حکم و توقیف این یا آن نشریه!
قیمت جهانی طلا امروز (پنجشنبه) با کاهش ارزش دلار افزایش یافت اما چشم‌انداز طلا همچنان مبهم باقی ماند زیرا برخی از مقامات فدرال رزرو آمریکا اعلام کردند برای مهار تورم به افزایش بیشتر نرخ بهره نیاز است.
عبدی نوشت: اول، جلوی رشد فزاینده نقدینگی را بگیرید. اینکه با حدود ۳۵درصد رشد نقدینگی مواجهیم، به طور طبیعی موجب افزایش قیمت کالا و ارز می‌شود. دوم، جلوی تقاضای خروج ارز از طریق تقاضا برای فرار سرمایه را بگیرید. این کار مهم‌تر از هر اقدام دیگری است. امیدوار شدن مردم به آینده و ثبات سیاست‌گذاری چاره درد است. سوم منابع درآمد‌های ارزی خود را متنوع کرده و افزایش دهید. این کار نیازمند اصلاحات در روابط خارجی است.
علی صالح آبادی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی پیرامون ارزیابی سیاست‌ها و اقدامات ارزی دولت بیان کرد: در واقع نرخ ارز متاثر از بازار غیررسمی است که سطح و حجم این بازار نسبت به بازار رسمی بسیار کوچک‌تر است. برای این‌که بازار ارز کشور را مدیریت کنیم برنامه‌های متعددی در سطح دولت در حال دنبال شدن است. آنچه که به بانک مرکزی باز می‌گردد کنترل نقدینگی و تورم است سیاست‌های عرضه و تقاضا نیز در حال دنبال شدن است.
علی صالح آبادی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی پیرامون ارزیابی سیاست‌ها و اقدامات ارزی دولت بیان کرد: در واقع نرخ ارز متاثر از بازار غیررسمی است که سطح و حجم این بازار نسبت به بازار رسمی بسیار کوچک‌تر است. برای این‌که بازار ارز کشور را مدیریت کنیم برنامه‌های متعددی در سطح دولت در حال دنبال شدن است. آنچه که به بانک مرکزی باز می‌گردد کنترل نقدینگی و تورم است سیاست‌های عرضه و تقاضا نیز در حال دنبال شدن است.
در خرداد ۱۴۰۱ به دلیل حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و جهش چندبرابری قیمت مواد غذایی، تورم ماهانه تا ۵/۱۲ درصد رشد کرد. یعنی میانگین قیمت‌ها فقط طی یک ماه ۵/۱۲ درصد بیشتر شد. اما این نرخ به دلیل حذف ارز دولتی طبیعی بود. از تیرماه به بعد به‌صورت تدریجی این نرخ کاهش یافت تا شهریور که به عدد ۲/۲ درصد رسید. موضوع نگران‌کننده، اما در مهرماه اتفاق افتاد. یعنی صعودی شدن مجدد نرخ تورم ماهانه در مهرماه. با وجود آنکه هیچ اتفاق و شوک جدیدی به بازار وارد نشده بود، تورم ماهانه مهر به ۳ درصد رسید. این عدد می‌گوید وقتی فقط در یک ماه ۳ درصد قیمت‌ها بیشتر شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ