شورای فدراسیون روسیه لایحه لغو پیمان همکاری روسیه-اوکراین بر سر استفاده مشترک از دریای آزوف و تنگه «کِرچ» را تصویب کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فرمانده نیروهای دفاع هسته‌ای، بیولوژیکی و شیمیایی روسیه می‌گوید که آمریکا با تحقیقات روی «جهش‌های ویروسی»، برای یک همه‌گیری جدید آماده می‌شود.
مدیر بخش همکاری‌های اقتصادی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: غرب درباره تحریم‌های روسیه بر آسیای مرکزی فشار می‌آورد.
وزارت دفاع روسیه هم‌اکنون در بیانیه‌ای اعلام کرد: حمله پهپادی عصر امروز توسط اوکراین به تاسیساتی در خاک روسیه خنثی شد.
وزارت دفاع روسیه امروز با انتشار تصاویری از تصرف ۱۱ پایگاه نظامیان اوکراین در لوهانسک خبر داد.
وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: حمله اوکراین به نفتکش روسی در تنگه «کرچ» را به شدت محکوم می‌کنیم.
معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که استقرار سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی مسکو در مینسک، پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (اِن‌پی‌تی) را نقض نمی‌کند.
وزیر خارجه روسیه در سخنانی با اشاره به موضع‌گیری اخیر دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی تصریح کرد: اگر ناتو مخالف توقف درگیری‌ها در اوکراین است، مسکو برای این کار آمادگی دارد.
معاون وزیر خارجه روسیه از شرط این کشور برای بازگشت مسکو به تعهداتش ذیل پیمان «استارت نو» رونمایی کرد.
سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز گفت: عواقب لغو پیمان نیروهای مسلح متعارف در اروپا برعهده روسیه نیست.
رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه اعلام کرد مسکو با تعلیق عضویت خود در پیمان استارت نو، اقدام درستی را اتخاذ کرده است.
رئیس جمهور آمریکا امروز بدون اشاره به تداوم اقدامات تحریک آمیز کشورش علیه روسیه، تصمیم مسکو برای تعلیق مشارکت در پیمان «استارت نو» را اشتباهی بزرگ خواند!
وزارت خارجه فرانسه با ابراز تاسف از تصمیم مسکو مبنی بر تعلیق عضویت و مشارکت در پیمان «استارت نو»، از روسیه خواست که مسئولانه رفتار کند!
رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که مسکو مشارکت خود در پیمان کاهش تسلیحات راهبردی جدید موسوم به «استارت نو» را تعلیق می‌کند.
مهاجری نوشت: آقای وزیر گوشت! شما که پیمان شانگ‌های را به عنوان فتح الفتوح امضا کردید؛ شما که دندان تحریم‌ها را خرد کردید؛ شما که زمستان اروپا را بر چشم آبی‌های لامصب مثل زمهریر کردید؛ شما که کمر تورم را شکستید؛ شما که جلوی قاچاق آرد و نان را گرفتید؛ شما که همین امسال ۸۰۰_۹۰۰هزار شعله ایجاد کردید؛ شما که غول ساخت ۴میلیون مسکن را توی شیشه کردید؛ شما که همه این کار‌ها را کردید یک کار هم که خنده بر لب‌های مردم بیاورد انجام دهید. چرا همه اش دوست دارید اشک مردم را در بیاورید؟
فرمانده ستاد مشترک سازمان پیمان امنیت جمعی می‌گوید که اوکراین نقشی که غرب برایش تعیین کرده را به عنوان پایگاه آماد و تخلیه ضدروسی ایفا کرده و به «دژکوب» آمریکا علیه مسکو بدل شده است.
دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مدعی است که این ائتلاف نظامی نه یک طرف جنگ اوکراین بوده و نه به‌دنبال چنین چیزی است!
پیمان پیرفرشی طی حکمی از سوی مهدی هدایت به عنوان سرپرست معاونت مسکن سازمان نوسازی شهر تهران معارفه شد.
صدراعظم سابق آلمان با دفاع از تصمیم خود برای امضای توافق با روسیه بر سر انتقال گاز در دوران ۱۶ ساله صدارتش، گفت که مسکو همواره عرضه‌کننده «قابل اتکای» انرژی برای آلمان بوده است.
روزنامه نیویورک‌تایمز معتقد است که جنگ اوکراین منجر به کاهش نفوذ روسیه در اقمار شوروی سابق شده است. پیامدهای این جنگ همچنین کارکرد سازمان امنیت دسته‌جمعی را که متشکل از ۶کشور آسیای مرکزی و قفقاز است، به‌شدت تحت تاثیر قرار داده است. پوتین درصدد بود که این پیمان را به نوعی در مقابل ناتو و نفوذ این سازمان امنیتی در حیاط خلوت مسکو قرار دهد. اما در واقعیت این اتفاق در سال ۲۰۲۲ رخ نداد؛ درحالی‌که ۵کشور از شش کشور عضو این پیمان درگیر جنگ‌های خونین بوده‌اند، روسیه واکنش مناسب را از خود نشان نداد.
در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند امام جمعه شیراز: یک جریان خاص در وسط خیابان می‌خواهد ما را از فکر کردن به پیمان شانگهای و گشایش اقتصادی‌اش دور کند / پس از دانشگاه تهران، کلاس درس دانشگاه شهید بهشتی هم آنلاین شد / فارس: اگر کسی از پوشش دیگران هیچ اثری نمی‌پذیرد، باید گفت که عادی نیست، اگر نگوییم بیمار است و ... را می‌خوانید.
در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: امام جمعه شیراز: یک جریان خاص در وسط خیابان می‌خواهد ما را از فکر کردن به پیمان شانگهای و گشایش اقتصادی‌اش دور کند/پس از دانشگاه تهران؛ کلاس درس دانشگاه شهید بهشتی هم آنلاین شد/پس از دانشگاه تهران؛ کلاس درس دانشگاه شهید بهشتی هم آنلاین ش/فارس: اگر کسی از پوشش دیگران هیچ اثری نمی‌پذیرد باید گفت که عادی نیست، اگر نگوییم بیمار است و ... را می‌خوانید.
نصراله پژمان فر گفت: پیگیری آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن و ساخت ۴ میلیون مسکن قرار بود امروز در جلسه کمیسیون مطرح شود، ولی به دلیل حادثه برای وزیر فعلا به تاخیر افتاد.
سفارت روسیه در واشنگتن طی بیانیه ای اعلام کرد که موضع گیری واشنگتن مبنی بر اینکه تحریم‌ها مسکو را از انجام بازرسی‌های مربوط به پیمان استارت جدید در آمریکا باز نمی‌دارد، گمراه‌کننده است.
سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در سال ۱۳۸۶ اعلام کرد که مسکو و پکن پیمان جدیدی را در رابطه با منع استفاده از تسلیحات در فضا مد نظر دارند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ