بر اساس اعلام سازمان هواشناسی استان تهران، رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، گردوخاک و تگرگ در نقاط مستعد از بعدازظهر چهارشنبه تا روز جمعه در سطح استان پیش بینی می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
به گزارش کارشناس هواشناسی کشور؛ برای امروز در شمال و شرق هرمزگان جنوب کرمان و جنوب شرقی استان فارس رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.
سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد از فعالیت سامانه بارشی و رشد ابر‌های همرفتی، رگبار باران و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت گاهی همراه با گردوخاک از چهارشنبه تا شنبه (۲۸ تا ۳۱ تیر) خبر داد.
سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد از فعالیت سامانه بارشی و رشد ابر‌های همرفتی، رگبار باران و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت گاهی همراه با گردوخاک از شنبه تا سه‌شنبه (۲۴ تا ۲۷ تیر) خبر داد.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه یکشنبه در شمال استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و ارتفاعات گیلان، دوشنبه در سواحل دریای خزر این وضعیت ادامه خواهد داشت، افزود: طی پنج روز آینده در نیمه شرقی کشور، برخی مناطق مرکزی، جنوب غرب و سواحل جنوبی کشور به ویژه استان‌های بوشهر، خوزستان و ایلام، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.
به گزارش کارشناس هواشناسی کشور؛ در شمال آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.
در شمال استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، ارتفاعات و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی، ارتفاعات استان‌های گلستان، سمنان و کرمان افزایش ابر و رگبار پراکنده با احتمال رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در برخی نقاط خیرش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.
سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد از فعالیت سامانه بارشی و رشد ابر‌های همرفتی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در نواحی مستعد خیزش گرد وخاک و احتمال تگرگ از دوشنبه تا پنجشنبه (۲۲ تا ۲۵ خرداد) خبر داد.
صادق ضیائیان با اشاره به وضعیت جوی کشور طی پنج روز آینده گفت: امروز (۱۵ خردادماه) در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در مناطقی از کرمان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان و برخی نقاط واقع در سمنان، یزد، اصفهان، مرکزی، قم، تهران، البرز، قزوین، زنجان، اردبیل، شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.
بنابر اعلام سازمان هواشناسی، وضعیت جوی کشور از دوشنبه تا جمعه پیش رو، همراه با وزش باد، رعدوبرق و گرد و خاک خواهد بود.
به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، روز چهارشنبه (۱۷ خردادماه) به تناوب در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، مرکز، جنوب شرق، دامنه‌های جنوبی البرز، استان یزد و شمال شرق فارس و روز پنجشنبه (۱۸ خردادماه) علاوه بر مناطق ذکر شده در برخی مناطق غرب، شمال شرق و ارتفاعات زاگرس مرکزی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت گاهی با احتمال گرد و خاک و در مناطق مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود.
سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی از تداوم فعالیت سامانه بارشی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و ریزش تگرگ طی روز‌های جمعه تا شنبه (۱۲ تا ۱۳ خرداد) خبر داد.
از امروز شنبه، تا روز سه شنبه آسمان کمی ابری تا نیمه ابری و در روز شنبه در سطح استان همراه با وزش باد شدید و نیمه جنوبی استان گاهی با گردوخاک و در ارتفاعات استان به ویژه فیروزکوه در ساعات بعدازظهر همراه با رگبار و رعدوبرق مورد انتظار است.
از امروز تا سه‌شنبه هفته آینده به تناوب برای برخی نقاط از شمال‌غرب، سواحل شمال، شمال‌شرق، استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز مرکزی، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی، گاهی گرد و خاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی شده است.
از بعد از ظهر سه‌شنبه تا روز چهارشنبه (۵ تا ۶ اردیبهشت) با فعالیت سامانه بارشی در سطح استان به‌ویژه نیمه‌شمالی استان بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و در مناطق مستعد بارش تگرگ و در بخش‌های جنوبی استان گاهی با گردوخاک مورد انتظار است.
بر اساس این گزارش، از بعدازظهر سه‌شنبه پنجم تا روز چهارشنبه ششم اردیبهشت‌ ماه با فعالیت سامانه بارشی در سطح استان به‌ویژه بخش‌های شمالی و غربی، بارش باران، گاهی رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید و در مناطق مستعد بارش تگرگ رخ خواهد داد.
سازمان هواشناسی اعلام کرد: تا روز جمعه بارش‌های رگباری همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در برخی استان‌ها پیش‌بینی شده است.
براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، آسمان تهران فردا (۲۳ فروردین‌ماه) نیمه ابری، به‌تدریج افزایش ابر، گاهی رگبار باران و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و در روز پنج‌شنبه (۲۴ فروردین‌ماه) ابری همراه با بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید با احتمال تگرگ با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
از فردا با گذر سامانه سرد از استان تا دوشنبه آسمانی صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعات وزش باد شدید به ویژه در نیمه‌جنوبی استان مورد انتظار است.
به تدریج طی جمعه افزایش ابر، وزش باد شدید تا خیلی شدید، مه آلودگی، بارش باران و برف، کولاک و احتمال رعدوبرق و تگرگ و در مسیر‌های مستعد احتمال بهمن پیش بینی می‌شود و تا عصر شنبه شرایط نامساعد جوی تداوم دارد.
از بعدازظهر شنبه تا سه شنبه (۵ تا ۸ فروردین) با نفوذ و فعالیت سامانه بارشی آسمان ابری تا نیمه ابری در بعضی ساعت‌ها بارش باران گاهی وزش باد نسبتا شدید و رگبار و رعدوبرق در ارتفاعات گاهی بارش باران و برف با احتمال بارش تگرگ پیش بینی می‌شود. امشب یخبندان سطح زمین در ارتفاعات دور از انتظار نیست.
سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی‌رنگ نسبت به رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در جنوب کشور و افزایش ارتفاع موج در نواحی ساحلی تا ۱.۵ تا ۲.۵ متر هشدار داد.
سازمان هواشناسی با صدور هشداری نارنجی‌رنگ از رشد ابر‌های همرفتی همراه با رخداد رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و احتمال خیزش گردوخاک از ظهر تا اواخر وقت دوشنبه (۲۸ شهریورماه) در جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان خبر داد.
از امروز تا سه‌شنبه (۲۱ تا ۲۵ مردادماه) در بخش‌هایی از نیمه‌جنوبی سیستان و بلوچستان و هرمزگان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رشد ابر‌های همرفتی رگبار و رعدوبرق گاهی وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. طی این مدت در سایر مناطق جوی نسبتا پایدار حاکم خواهد بود.
اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار نارنجی رنگ از رشد قابل ملاحظه ابر‌های همرفتی و فعالیت سامانه بارشی و رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید، در نواحی مستعد احتمال بارش تگرگ از چهارشنبه تا پنجشنبه (۱۲ و ۱۳ مردادماه) در مناطق شمالی به‌ویژه ارتفاعات استان تهران خبرداد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ