طبق گزارش کلانتر، آتش سوزی ای که توسط مردی در زندان شمال غربی ایندیانا روز دوشنبه ایجاد شد به سرعت با خسارات کمی خاموش شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بخش‌هایی از علف‌زارهای اطراف زندان اوین از ظهر امروز برای لحظاتی دچار آتش سوزی شد که بلافاصله با تلاش مأموران آتش‌نشانی، آتش ایجاد شده کنترل شده است.
یک منبع مطلع در وزارت امور خارجه در این رابطه گفت: «وزیر امور خارجه در یک جلسه بسته گفت که پیامی در شب آتش سوزی در اوین و در همین رابطه به نقل از وزیر خارجه آمریکا، توسط وزیر خارجه یک کشور منطقه به ایشان منتقل شد.»
این مستند روایتی از آتش سوزی ۲۳ مهر ۱۴۰۱ در زندان اوین است.
توضیحات دکتر کاظم غریب‌آبادی دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی را در خصوص ماجرای آتش سوزی زندان اوین در این فیلم مشاهده می‌کنید.
در پی دستور رئیس قوه قضائیه، تعدادی از مسئولین سازمان زندان‌ها با حضور در بیمارستان محل بستری حادثه دیدگان آتش‌سوزی زندان اوین، در جریان رسیدگی به وضعیت درمانی آنها قرار گرفتند.
چند روز پیش تعدادی از زندانیان اوین اقدام به درگیری و فرار از زندان کردند که باعث آتش سوزی در یکی از ساختمان‌های این ندامتگاه شد.
به دنبال آتش سوزی چند روز گذشته در زندان اوین، هیات چهار نفره‌ای از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس متشکل از ابراهیم عزیزی نایب رییس و یعقوب رضازاده عضو هیات رییسه کمیسیون و همتی و آقازاده از زندان اوین بازدید کرد.
قوه قضاییه می‌گوید ادعای صدای آمریکا درباره یکی از کشته شدگان آتش سوزی ۲۳ مهر زندان اوین کذب است.
با احتساب فوت این ۴ نفر که متاسفانه به دلیل شدت وخامت حالشان در بیمارستان از دنیا رفتند، مجموع فوتی های حادثه درگیری زندانیان با یکدیگر و آتش سوزی شنبه شب گذشته در زندان اوین به ۸ نفر رسید.
روزنامه دولت مدعی شد: یک مسأله هم این است که زندان اوین، محل نگهداری جاسوس‌های دوتابعیتی یا جاسوس‌های دارای تابعیت کشور‌های غربی است. این نیز به نوبه خود واقعیتی بود که طراحان، جریان‌های رسانه‌ای و فعالان فضای مجازی و میدانی اغتشاشات اخیر از نظر دور نداشتند.
مجموع فوتی‌های حادثه درگیری زندانیان با یکدیگر و آتش سوزی شنبه شب گذشته در زندان اوین به ۸ نفر رسید.
دبیر ستاد حقوق بشر در بازدید از زندان اوین گفت: درگیری و آتش سوزی صرفاً از سوی زندانیان بند مخصوص سرقت و جرایم خشن و در کارگاه خیاطی همین بند روی داده و به بندهای دیگر سرایت نکرده است.
دبیر ستاد حقوق بشر در بازدید از زندان اوین گفت: درگیری و آتش سوزی صرفاً از سوی زندانیان بند مخصوص سرقت و جرایم خشن و در کارگاه خیاطی همین بند روی داده و به بندهای دیگر سرایت نکرده است.
قوه قضاییه اعلام کرد که آتش سوزی‌های شامگاه شنبه ۲۳ مهر در زندان اوین منجر به درگذشت ۴ زندانی و مجروح شدن ۶۱ نفر دیگر شده است.
براساس اعلام قوه قضاییه ۴ زندانی در آتش سوزی شب گذشته زندان اوین جان باختند.
شب گذشته تصاویری از بروز آتش سوزی در بند ۶ و بند ۷ زندان اوین تهران در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که به سرعت واکنش‌ها و گمانه زنی‌هایی را از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی و تحلیل گران برانگیخت.
در میانه آتش‌سوزی و درگیری با نیرو‌های حفاظت، تعدادی زندانی اقدام به فرار می‌کنند. آن‌ها در ضلع شمالی زندان که کوه وجود دارد، وارد میدان مین می‌شوند. گفته می‌شود که صدا‌های انفجار شنیده شده مربوط به همین موضوع بوده است.
شب گذشته تصاویری از بروز آتش سوزی در بند ۶ و بند ۷ زندان اوین تهران در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که به سرعت واکنش‌ها و گمانه زنی‌هایی را از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی و تحلیل گران برانگیخت.
ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به آتش سوزی زندان اوین گفت: با سوئیس به عنوان حافظ منافع خود در ایران در تماس هستیم.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اقدامی مداخله جویانه به حادثه آتش سوزی در زندان اوین تهران واکنش نشان داد.
سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران اظهار کرد: آتش با عملیات سریع آتش نشانان خاموش شده و از گسترش آن به اطراف جلوگیری شد. در حال حاضر نیرو ها در حال انجام لکه گیری پایانی هستند.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران با تشریح جزئیات وقوع حریق در زندان اوین گفت: آتش‌نشانان در مدت زمان یک دقیقه در محل حادثه حاضر شدند.
پیگیری‌ها از سازمان زندان‌ها نشان می‌دهد در پی درگیری بین تعدادی از زندانی‌های محکومیت مالی و سرقت یک کارگاه کارآفرینی زندان دچار حریق می‌شود.
ساعتی پیش بود که تصاویری از بروز آتش سوزی در زندان اوین تهران در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ