سمنان- مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه حوزه‌های امتحانات نهایی استان به تجهیزات حفاظت فیزیکی تجهیز شدند، گفت: برای این تجهیزات یک و نیم میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه باید پژوهش‌ها مبتنی بر گشایش گره‌های جامعه باشد، گفت: باید به تبلیغ در جهان توجه داشته باشیم.
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه گفت: در سه سال گذشته حدود ۶ هزار نفر از طلبه‌های خواهر و برادر از طریق ماده ۲۸ و آزمون استخدامی، پس از طی دوره‌های آموزشی وارد آموزش و پرورش شده‌اند.
علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در نامه‌ای به رئیس جمهور، ضمن تقدیر از مواضع وی و وزارت امور خارجه در پی محکومیت اهانت به قرآن کریم خواستار پیگیری تصویب قانونی بین المللی در برخورد قاطع در صورت تکرار این جسارت شد و بر لزوم تحریم کشور‌های هتاک توسط کشور‌های اسلامی تاکید کرد.
قم- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: حوزه‌های علمیه در عرصه بهره‌گیری از فناوری‌های نوین به وِیژه فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی برای فراهم کردن بستر تحقیق و پژوهش پیشتاز بوده‌اند.
علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه از قم به‌عنوان بین‌المللی‌ترین شهر جهان اسلام نام برد و گفت: اکنون بیش از ۳۰۰ هزار طلبه ایرانی از دورترین نقاط کشور همراه با خانواده در قم مشغول فراگیری علوم اسلامی هستند و ده‌ها هزار طلبه از ۱۳۰ کشور جهان همراه با خانواده در این شهر زندگی می‌کنند.
با توجه به بررسی‌های کارشناسی دقیق صورت گرفته (به شرح مستندات پیوست) برآورد ساخت یک واحد ۷۷ متری در بازه زمانی دو ساله، حداقل یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان خواهد بود. با کسر مبلغ وام (۵۵۰ میلیون تومان) آورده مردم یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان است. یعنی هر متقاضی ماهانه حدود ۴۸ میلیون تومان برای ساخت خانه باید پرداخت کند. مبرهن است که این مبلغ، از استعانت اکثر توده جامعه خارج و در عوض به سود دلالان و به تبع آن، افزایش قیمت افسارگسیخته مسکن در آینده خواهد بود.
هدف تضعیف روح و روان دانش‌آموزانی است که با هزار دلهره خودشان را به حوزه‌های امتحان نهایی می‌رسانند، هدف ریختن آبرو و اعتبار امتحانات نهایی است، این‌که بگویند هیچ‌چیز تحت کنترل نیست و سؤالات مثل آب خوردن از قرنطینه‌ها به بیرون درز می‌کند و باز هم مثل آب خوردن در فضای مجازی پخش می‌شود.
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه، با تدابیر درنظرگرفته شده، چون دوربین‌های مدار بسته و سیگنال‌یاب‌ها در حوزه‌های امتحانی همکاران ما تا جایی که بتوانند انتشار سوالات را کنترل می‌کنند گفت: ممکن است باز هم تصویری پخش شده باشد، اما صرف پخش سوال در زمانی که همه شرکت‌کنندگان تحت مراقبت در حال آزمون هستند، مطرح نیست.
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: تمام حوزه‌های امتحانی به دوربین، راکدهای موبایلی و دستگاه‌های سیگنال یاب مجهز هستند.
سردار فدوی ابراز داشت: معماری موضوعی بسیار مهم است و ما می‌بینیم که برخی از معماری‌هایی که برای بیش از هزار سال قبل است هنوز کارکرد خودشان را به عنوان مسجد و یا مدرسه دارند. اما امروز می‌بینیم که حوزه‌های علمیه ما نوع معماری‌هایی دارند که اصلا هیچ ربط و نسبتی به کارکرد حوزه علمیه ندارد.
«محمدعلی زلفی‌گل» روز جمعه در گفت وگوی خبری در حاشیه برگزاری آزمون سراسری ورودی دانشگاه‌ها با بیان اینکه این قطعی اینترنت در اطراف حوزه‌های امتحانی برای مردم مشکلاتی ایجاد کرده و از این بابت پوزش می‌طلبم، تاکید کرد: این مصوبه شورای امنیت کشور بوده و قانونا باید اجرا می‌شد.
کنکور سراسری ۱۴۰۲ از امروز آغاز شد. کنکوری که بحث تقلب گسترده از طریق گوشی همراه و سایر وسایل الکترونیک در آن بسیار مطرح بود و بابت آن امروز اینترنت در نزدیکی حوزه‌های امتحانی قطع شد.
عیسی زارع پور وزیر ارتباطات گفت: فردا از ساعت ۰۷:۳۰ تا ۱۱:۳۰ اینترنت فقط در محدوده حوزه‌های امتحانی کنکور و با اطلاع قبلی قطع خواهد شد
تاکنون امتحانات نهایی در روز‌های سوم، پنجم، هفتم، دهم، دوازدهم و چهاردهم برگزار شده است و در این میان سؤالات دروسی، چون عربی، فیزیک، شیمی و... در رشته‌های مختلف بنا بر ادعای کانال‌های تلگرامی چند دقیقه بعد از شروع امتحان، منتشر شد که رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌وپرورش در واکنش به این موضوع از شناسایی سریع حوزه‌های امتحانی که سؤالات از آنجا منتشرشده بود خبر داده و اعلام کرده نمرات دانش‌آموزانی که با ابزار و وسایل تقلب به جلسه امتحان رفته بودند "صفر" و با آن‌ها برخورد شده است.
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: دیروز با همکاری سازمان سنجش، دستگاه سیگنال‌یاب به حوزه‌های امتحانی ارسال کردیم و حفاظت‌های آزمون مجهز به سیگنال‌یاب شدند.
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: امنیت امتحانات نهایی کاملاً برقرار است و علاوه بر راکت‌های فلزیاب، دستگاه‌های سیگنال یاب هم در اختیار حوزه‌های امتحان قرار می‌گیرد.
ستاد توسعه فناوری‌های حوزه آب و انرژی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری از طرح های فناورانه حوزه نفت، گاز و پتروشیمی حمایت می کند.
گداخت از حوزه‌های مهم در صنعت هسته ای است
اعرافی با بیان این که نیاز است تا نسبت به قم توجه ویژه‌ای صورت گیرد، اظهار داشت: آنچه در شهر قم رقم می‌خورد نه تنها بر کشور، بلکه بر دنیا تأثیرگذار است؛ دامنه تأثیرگذار جهان شهر قم در عرصه بین الملل نیازمند توجه به الگوسازی‌های دقیق فعالیتی است.
آیت الله اعرافی گفت: حوزه های ما همیشه مردمی، اجتماعی و سیاسی به معنای درست بوده‌اند و ما چیری جز اتصال به ملت نداشته‌ایم و امروز نیز ما در کنار مردم هستیم.
آیت الله علیرضا اعرافی : همان نورانیت، فروغ و درخشش و بلکه بیش از آن امروز معارف اسلامی به برکت انقلاب دارد و خریداران زیادی هم پای آن در خارج از کشور ایستاده‌اند و به لطف الهی چراغ حق خاموش نمی‌شود و افتخار ملت ایران این است که پای پرچم اسلام ناب ایستاده‌اند.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور اظهار داشت: نهادهای فرهنگی، علمی و حوزوی برنامه پنج ساله جامع و برنامه کلان فرهنگی مرتبط با آسیب‌های اجتماعی در چهارمحال و بختیاری را تهیه و تدوین کنند و راهکارهای کاهش آن را ارائه دهند.
اگر در جریان اصلاح نظام یارانه‌ای، کالا برگ الکترونیک،‌ در دستور کار دولت قرار بگیرد، این‌گونه نیست که کارتی جداگانه و یا کوپن به مردم ارائه شود بلکه همان کارت بانکی، صرفا برای خرید کالاهای اساسی شارژ خواهد شد.
نماینده مردم نجف آباد در مجلس درباره دخالت و فشار برخی مجلسی‌ها در انتصابات گفت: بهترین روش این است که شورای نگهبان در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ممنوعیت این مساله یک بیانیه رسمی بدهد که اگر نماینده‌ای در این زمینه دخالت کند ما ردصلاحیت می‌کنیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ