قم- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: حوزه‌های علمیه در عرصه بهره‌گیری از فناوری‌های نوین به وِیژه فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی برای فراهم کردن بستر تحقیق و پژوهش پیشتاز بوده‌اند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه باید پژوهش‌ها مبتنی بر گشایش گره‌های جامعه باشد، گفت: باید به تبلیغ در جهان توجه داشته باشیم.
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه گفت: در سه سال گذشته حدود ۶ هزار نفر از طلبه‌های خواهر و برادر از طریق ماده ۲۸ و آزمون استخدامی، پس از طی دوره‌های آموزشی وارد آموزش و پرورش شده‌اند.
شیخ اعظم الازهر دوباره از همه آزادگان جهان خواست تا به تحریم محصولات سوئدی و دانمارکی در حمایت از قرآن کریم ادامه دهند.
علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در نامه‌ای به رئیس جمهور، ضمن تقدیر از مواضع وی و وزارت امور خارجه در پی محکومیت اهانت به قرآن کریم خواستار پیگیری تصویب قانونی بین المللی در برخورد قاطع در صورت تکرار این جسارت شد و بر لزوم تحریم کشور‌های هتاک توسط کشور‌های اسلامی تاکید کرد.
جمعی از مبلغان و طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور صبح امروز (چهارشنبه) با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.
جمعی از مبلغان و طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.
علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه از قم به‌عنوان بین‌المللی‌ترین شهر جهان اسلام نام برد و گفت: اکنون بیش از ۳۰۰ هزار طلبه ایرانی از دورترین نقاط کشور همراه با خانواده در قم مشغول فراگیری علوم اسلامی هستند و ده‌ها هزار طلبه از ۱۳۰ کشور جهان همراه با خانواده در این شهر زندگی می‌کنند.
با توجه به بررسی‌های کارشناسی دقیق صورت گرفته (به شرح مستندات پیوست) برآورد ساخت یک واحد ۷۷ متری در بازه زمانی دو ساله، حداقل یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان خواهد بود. با کسر مبلغ وام (۵۵۰ میلیون تومان) آورده مردم یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان است. یعنی هر متقاضی ماهانه حدود ۴۸ میلیون تومان برای ساخت خانه باید پرداخت کند. مبرهن است که این مبلغ، از استعانت اکثر توده جامعه خارج و در عوض به سود دلالان و به تبع آن، افزایش قیمت افسارگسیخته مسکن در آینده خواهد بود.
جهانگیری گفت: از قافله توسعه عقب افتاده ایم. در شرایطی که کشور‌ها در حوزه IT و ICT در حال پیگیری توسعه بودند، ما در این حوزه‌ها درگیر کم و زیاد کردن سرعت اینترنت و فیلترینگ شدیم. اکنون سرعت تحولات این عرصه به حدی شده است که کشور‌ها با عبور از همان حوزه‌هایی که ما هنوز درگیر اصلش هستیم، در حال بهره‌گیری از نسل جدید از فناوری‌ها هستند.
سردار فدوی ابراز داشت: معماری موضوعی بسیار مهم است و ما می‌بینیم که برخی از معماری‌هایی که برای بیش از هزار سال قبل است هنوز کارکرد خودشان را به عنوان مسجد و یا مدرسه دارند. اما امروز می‌بینیم که حوزه‌های علمیه ما نوع معماری‌هایی دارند که اصلا هیچ ربط و نسبتی به کارکرد حوزه علمیه ندارد.
کمیته امداد و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با هدف ترویج فرهنگ احسان و انفاق و راه‌اندازی مراکز نیکوکاری تخصصی، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: زمینه‌های به وجود آمده پس از انقلاب اسلامی برای آشنایی طلاب با فناوری آی تی، افق کاربست هوش مصنوعی را امیدوار کننده و چشم انداز آن را نوید بخش کرده است؛ در گذشته این مسئله در حوزه علمیه کاملا مغفول بود، اما اکنون برخی از طلاب با هوش مصنوعی آشنایی مقدماتی پیدا کرده و مؤسسات مختلفی نیز در این زمینه فعالیت دارند.
۴۶ نفر از مدیران حوزه‌های علمیه تهران طی نامه ای به رئیس جمهور نوشتند: مدتی است که با مکر دشمن، بیش از پیش برهنگی سرعت یافته و هرچه صبر می کنیم، انفعال و عدم اتخاذ تصمیم معین در فضای کشور موج می زند. چقدر تلخ هست که وقتی حدود ۳۰ نهاد مسئول کاری نمی کنند.
روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود به قلم مسیح مهاجری از بودجه های دولتی برای حوزه های علمیه انتقاد کرده و پیشنهاداتی را مطرح کرد.
مهاجری نوشت: بهترین اقدام اینست که بزرگان حوزه علمیه پیشقدم شوند و با نگارش نامه‌ای به دولت و مجلس، نسبت به ردیف بودجه‌ای که برای دستگاه‌های مختلف حوزه‌های علمیه در نظر گرفته شده اعلام بی‌نیازی کنند. این اقدام، اعتقاد و اعتماد مردم به روحانیت را صد چندان خواهد کرد و توده مردم با هدایا و وجوه شرعیه خود هزینه‌های حوزه‌های علمیه را همچون گذشته تأمین خواهند نمود. این اقدام، هم اسلامی است، هم انقلابی، هم مردمی و هم شجاعانه.
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: فقط گلایه کافی نیست، انتظار است که حوزه‌های علمیه نظرات خود را برای مسائل جدید ذکر کنند؛ ما اکنون یک موضوعات جدید داریم که بر مبنای آن‌ها باید تصمیم بگیریم. مثلاً موضوعات اقتصادی، یعنی اصلا فرض کنید شرایط تحریم برقرار است خب ما باید چه کار کنیم؟
مشاور وزیر آموزش و پرورش: همسو با راهکارهای علمیاتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در رابطه با عفاف و حجاب، همکاری با دبیرخانه عفاف و حجاب وزارت آموزش و پرورش و کمک به اجرای طرح «یادآوران معروف» از جمله برنامه‌های در دست اجرای ستاد همکاری است که با افزایش مسئولیت‌پذیری و کنشگری اجتماعی دانش آموزان و مشارکت اولیاء و مربیان بر مبنای اقدامات فرهنگی و تربیتی تحقق خواهد یافت.
خاتمی اظهار کرد: عده ای می گویند حوزه های علمیه چه کاری کرده اند؟ این در حالی است که کتاب ها و مقالات بسیاری در عرصه علوم انسانی توسط حوزویان به نگارش درآمده است.
خاتمی اظهار کرد: عده ای می گویند حوزه های علمیه چه کاری کرده اند؟ این در حالی است که کتاب ها و مقالات بسیاری در عرصه علوم انسانی توسط حوزویان به نگارش درآمده است.
اعرافی با بیان این که نیاز است تا نسبت به قم توجه ویژه‌ای صورت گیرد، اظهار داشت: آنچه در شهر قم رقم می‌خورد نه تنها بر کشور، بلکه بر دنیا تأثیرگذار است؛ دامنه تأثیرگذار جهان شهر قم در عرصه بین الملل نیازمند توجه به الگوسازی‌های دقیق فعالیتی است.
آیت الله اعرافی گفت: حوزه های ما همیشه مردمی، اجتماعی و سیاسی به معنای درست بوده‌اند و ما چیری جز اتصال به ملت نداشته‌ایم و امروز نیز ما در کنار مردم هستیم.
آیت الله علیرضا اعرافی : همان نورانیت، فروغ و درخشش و بلکه بیش از آن امروز معارف اسلامی به برکت انقلاب دارد و خریداران زیادی هم پای آن در خارج از کشور ایستاده‌اند و به لطف الهی چراغ حق خاموش نمی‌شود و افتخار ملت ایران این است که پای پرچم اسلام ناب ایستاده‌اند.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور اظهار داشت: نهادهای فرهنگی، علمی و حوزوی برنامه پنج ساله جامع و برنامه کلان فرهنگی مرتبط با آسیب‌های اجتماعی در چهارمحال و بختیاری را تهیه و تدوین کنند و راهکارهای کاهش آن را ارائه دهند.
نائب دبیر ستاد راهبری خانواده و جمعیت حوزه‌های علمیه کشور، گفت: در سال ۱۴۲۰ ایران سومین کشور پیر جهان خواهد شد و این اتفاق شرایط هولناکی را رقم خواهد زد به طوری که حتی پرداخت حقوق بازنشستگان نیز ممکن نخواهد بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ