نیستاتی با بیان اینکه استفاده بیش از حد نیاز بدن از شیر با هدف لاغر شدن یکی دیگر از باور‌های غذایی غلطی است که بسیار رایج است، گفت: استفاده از شیر و لبنیات در مقادیر توصیه شده هیچ اشکالی ندارد و می‌تواند سلامت بدن را تضمین کند، ولی نکته اینجا است که افراط در مصرف این ماده غذایی موجب انباشت چربی در بدن می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کاهش مصرف لبنیات سبب شد تا نمایندگان خانه ملت، دولت را مکلف به توزیع شیر رایگان در مدارس ابتدایی کند.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: امعا، احشام و سر دام سنگین مبتلا به تب مالت امکان مصرف ندارد و باید معدوم شود، اما گوشت دام بعد از ۴۸ ساعت نگهداری در یخچال در دمای صفر تا چهار درجه سانتیگراد، امکان مصرف دارد و طبق این شیوه عامل بیماری‌زای تب مالت از بین می‌رود.
بازار لبنیات سال گذشته ۱۶.۳ درصد کاهش یافت و امسال هم پیش بینی می شود با افزایش نرخ شیر خام این روند ادامه پیدا کند و آمار مصرف سرانه محصولات لبنی کمتر شود.
زمانی که صحبت از محصولات لبنی به میان می‌آید آیا تمایل به خرید محصولات پرچرب دارید یا کم چرب؟ برای بسیاری از مصرف کنندگان رفتن به سراغ گزینه‌های کم چرب می‌تواند گزینه‌ای "سالم تر" به نظر می‌رسد.
هرگز نباید تا یک ساعت بعد یا قبل از نوشیدن شیر، پرتقال مصرف کنید، زیرا پروتئین موجود در شیر می‌تواند با اسید پرتقال مخلوط شود و در نتیجه روی هضم و گوارش شما تاثیر می‌گذارد و علاوه بر آن در این مدت هرگز نباید میوه‌های دیگری که اسیدی هستند را مصرف کنید.
توزیع شیر در مدارس از اوایل دهه ۸۰ آغاز شد و در سال ۱۳۹۶ با افزایش قیمت لبنیات قطع شد و اینگونه بود که با وجود تمام تلاش‌ها در یک دهه گذشته سرانه مصرف شیر دوباره کاهش یافت.
روش‌های زیادی برای رژیم شیر و موز وجود دارد. در این رژیم گفته می‌شود که باید به مدت ۴ یا حداکثر ۵ روز شیر را به همراه موز و خرما مصرف کنید.
به نظر می‌رسد مصرف نوشیدنی‌های گازدار، شیر و آب‌میوه‌های طبیعی احتمال ابتلا به این عارضه تخریب‌کننده دستگاه عصبی را افزایش می‌دهد
محصولات لبنی که می‌توانند به افزایش کیفیت خواب شما کمک کنند عبارت‌اند از: ماست، پنیر محلی، شیر و پنیر کم‌چرب.
کم پیش می‌آید سالمندی را بشناسید که روزانه قرص مصرف نکند. این قرص‌ها از مکمل‌ها تا دارو‌های تجویزی برای بیماری‌ها متفاوت هستند، اما معمولا کمتر سالمندی به این نکته توجه می‌کند که این قرص‌ها را نباید با مایعاتی، چون مواد کافئین دار، آب میوه، شیر و... خورد و بهتر است حتما با آب مصرف شوند. در ادامه به بررسی نوشیدنی‌های مجاز و غیرمجاز برای مصرف قرص‌ها می‌پردازیم.
حدود نیمی از جمعیت جهان دچار کمبود ویتامین D هستند و نتایج مطالعه‌ای نشان داده است که کاهش وزن با نوشیدن شیر که حاوی سطوح بالایی از کلسیم و ویتامین D است، دو برابر خواهد شد و هر دو با کاهش وزن مرتبط هستند.
کاظمی با تاکید بر اینکه اگر فرزندمان رشد مناسبی دارد به خوردن بیش از حد شیر اصرار نکنیم، اضافه کرد: مصرف محصولات جایگزین مثل ماست‌ هم کلسیم مورد نیاز بدن را تامین می‌کند.
خیلی از افراد فکر می‌کنند که شیر برنج یک وعده غذایی بسیار سالم است. در صورتی که مصرف زیاد از حد آن توصیه نمی‌شود؛ حتی ممکن است شیر برنج را با بادام، بادام هندی، سویا و نارگیل استفاده کنند. این شیر‌ها طعم دار می‌شوند، اما مواد نگهدارنده هم به آن‌ها اضافه می‌گردد که گزینه مناسبی نخواهد بود و مواد مغذی زیادی را به بدن تان نمی‌رساند.
نوزادان زیر ۱ سال نباید شیر گاو، شیر سویا یا هر شیر گیاهی دیگری بنوشند و فقط به شیر مادر یا شیر خشک (با کمی آب بعد از شروع مصرف مواد جامد) پایبند باشند.
یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی، در خصوص باور‌های اشتباه مردم نسبت به مصرف برخی مواد غذایی از جمله مصرف شیر، توضیحاتی ارائه داد.
محققان می‌گویند نوزادانی که برای دریافت واکسن کووید ۱۹ بسیار کوچک هستند، با مصرف شیر مادر که قبلا واکسن دریافت کرده است، تا حدودی در مقابل کروناویروس محافظت می‌شوند.برای این مطالعه، محققان مدفوع نوزادان را بررسی کردند.
نتایج یک مطالعه بزرگ روی ۲ میلیون نفر نشان داد، مصرف زیاد شیر باعث افزایش سطح کلسترول نمی‌شود. در این پژوهش مشخص شد، کسانی که هر روز شیر می‌نوشیدند، سطح کلسترول بد یا LDL کمتری نسبت به افرادی که شیر نمی‌نوشیدند، داشتند.
اگرچه اصل سرکوب قیمت با هدف حمایت از مصرف‌کننده و گردش چرخه‌ای صنعت اجرا می‌شود اما نه تنها منجر به افزایش ۵۵ برابری قیمت شیر خام شده بلکه سرانه مصرف خانوارها در همه دهک‌ها را کاهش داده است.
ویتامین D در مواد غذایی مختلفی مانند تن ماهی، جگر گاو، پنیر، زرده تخم مرغ، غلات و شیر نیز موجود است.
آلودگی‌های محیطی می‌توانند از طریق تداخلات انسانی یا پدیده‌های طبیعی اتفاق بیفتند. آلودگی‌های محیطی در هوا، مهم‌ترین عامل خطر در بروز بیماری‌های تنفسی، ریوی، آسم، پوستی، چشمی و سرطان بوده و به مرور زمان می‌توانند باعث آلزایمر و پارکینسون شوند.
اگر با مصرف شیر دچار نفخ و دل درد نمی‌شوید، بهترین زمان مصرف آن قبل از خواب است.
شیر‌های کارخانه‌ای بر اساس تفاوت میزان چربی هر یک نامگذاری می‌شوند و در دو دسته کلی شیر کامل یا خام (پرچرب) و کم‌چرب قرار می‌گیرند. شیر کامل شیری است که چربی طبیعی موجود در آن حذف نشده و تقریبا بیش از ۳ درصد چربی دارد. چربی شیر کم‌چرب، اما حدود نیم درصد است.
رئیس گروه تغذیه و امور دارویی معاونت بهداشتی با اشاره به کاهش جذب برخی ویتامین‌ها در دوران سالمندی گفت: جذب ویتامین D و کلسیم با افزایش سن کاهش می‌یابد؛ بنابراین نیاز بدن به مصرف منابع غنی کلسیم (مانند شیر و لبنیات) و ویتامین D افزایش می‌یابد و توصیه می‌شود، سالمندان مکمل ویتامین D و کلسیم مصرف کنند.
باشگاه پرسپولیس برای جذب گادوین منشا تمایل نشان داد، اما این بازیکن نیجریه‌ای مبلغ ۳۶۰ هزار دلار به همراه ۴۰ هزار دلار آپشن به پرسپولیسی‌ها پیشنهاد داد که این موضوع با مخالفت مسؤولان پرسپولیس قرار گرفت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ