کشک گردو یکی از غذا‌های اصیل ایرانی است که میتوان آن را به عنوان پیش غذا در میهمانی‌ها سرو کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اصالت آبگوشت سنتی بزباش را به استان‌های همدان و خراسان نسبت می‌دهند و این آبگوشت با طعم و عطر بینظیری که دارد پای ثابت سفره شما می‌شود.
کوکورچ که ترکیبی از گوشت و روده کبابی و طعم‌دار شده گوسفند است، یکی از غذاهای خیابانی محبوب استانبول به شمار می رود. در این ویدئو نیز شیوه آماده کردن و کباب کوکورچ اصیل ترکیه در روستای شیرین آذربایجان را خواهید دید.
یکی از راحت‌ترین و خوشمزه‌ترین غذا‌های تابستانی ایرانی، دیپ ماست و خیار است. دیپ ماست و خیار را می‌توانید در کنار چیپس، نان پیتا و… سرو کرده و یا در کنار غذا‌های اصیل ایرانی همچون قرمه‌سبزی میل کنید.
پوسته پوزه‌عقابی منبع اصلی ماده تورتویزشل است که برای تزیین استفاده می‌شود. علاوه بر کاربرد‌های تزیینی، کاربرد خوراکی هم برای گوشت پوزه‌عقابی وجود دارد که از زمان پیش از میلاد در چین به‌عنوان نوعی غذای لذیذ استفاده می‌شده. سایتس صید و تجارت لاک‌پشت دریایی پوزه‌عقابی و محصولات نشأت‌گرفته از آن را غیرقانونی اعلام کرده‌است.
برای تهیه مشته بادمجان خوشمزه در ابتدای کار بادمجان‌ها را شسته و پوست شان را کاملا جدا می‌کنیم و به صورت ورقه‌ای برش می‌زنیم. در ادامه برای رفع تلخی بادمجان‌ها مقداری نمک روی آن‌ها می‌پاشیم.
دکتر محمد هاشمی، دبیر انجمن علمی پیشگیری و درمان چاقی ایران می گوید: حذف هیچ از وعده های اصلی و میان وعده های غذایی روزانه و یا حذف هیچ یک از گروه های غذایی برای لاغر شدن از نظر متخصصان تغذیه مورد تایید نیست. بویژه حذف وعده شام فقط در کوتاه مدت ممکن است به درجاتی از کاهش وزن منتهی می شود . اما بخشی از انرژی مورد نیاز روزانه ما باید از طریق وعده شام که البته باید در حجم کمتر از وعده های دیگر باشد و ٢ ساعت قبل از خوابیدن باشد ، به سلامت بدن آسیب خواهد زد. منبع: خبرآنلاین
کله گنجشکی غذای خوشمزه‌ای است که هم نوعی خوراک و هم نوعی خورشت به حساب می‌آید.
دکتر محمد هاشمی، بیر انجمن علمی پیشگیری و درمان چاقی ایران می‌گوید: رژیم غذایی اصولی که مبتنی بر مصرف همه گروه های غذایی و عدم حذف وعده های غذایی اصلی در کنار داشتن برنامه تحرکی روزانه است ، کاهش وزن متعادلی بین نیم تا ١ کیلو در هفته را بدنبال خواهد داشت . کاهش وزن سریع و در مدت کوتاه با رژیم های غذایی کم کالری با عوارضی از جمله بروز سوء تغذیه، تحلیل ماهیچه ها و از همه مهم تر، افت سطح متابولیسم بدن همراه است. به این ترتیب نه تنها در ادامه به سختی می توان از رژیم های غذایی نتیجه گرفت بلکه شخص با افزایش وزنی به مراتب بیش از گذشته نیز مواجه خواهد شد. منبع: خبرآنلاین
این غذای پرطرفدار یکی از خورش‌های سنتی و مشهور کرمانشاه است.
آبگوشت بزباش یکی از انواع آبگوشت‌های سنتی و بسیار خوشمزه ایرانی است که از نظر ظاهر و طعم به آبگوشت سنتی یا همان دیزی شباهتی ندارد.
آبگوشت بزباش یکی از انواع آبگوشت‌های سنتی و بسیار خوشمزه ایرانی است که از نظر ظاهر و طعم به آبگوشت سنتی یا همان دیزی شباهتی ندارد.
دمپختک گوجه و سیب زمینی یکی از غذا‌های اصیل ایرانی است که عطر و طعمش شما را به یاد زمان قدیم و دوران کودکی می‌اندازد. طرز تهیه این پلو بسیار راحت است و نکته‌ی بسیار مهم این غذا، کم‌هزینه بودن آن است.
بریانی از آن دسته غذا‌هایی می‌باشد که هم در ایران و هم در کشور‌های عربی طرفداران بسیاری دارد. روش تهیه و پرملات بودن این غذا به گونه‌ای است که در سر صفره به شدت خودنمایی میکند و دل هر منتظر افطاری را خواهد برد! در داخل کشور بریانی اصفهان بسیار محبوب است و از نظر پرملاتی نیز که کاملا پرملات و به شدت سیرکننده می‌باشد.
در حالی سالانه هشت هزار نفر به دلیل سرطان لوله گوارش جان خود را از دست می‌دهند که یکی از عوامل اصلی ایجاد این سرطان، باکتری هلیکوباکتر پیلوری است. نتایج یک تحقیق جدید نشان داد استفاده از عسل کُنار ایرانی در رژیم غذایی، می‌تواند کمک بسیار زیادی به درمان آلودگی دستگاه گوارش ناشی از باکتری هلیکوباکتر پیلوری کند.
علیرغم این‌که بسیاری از افراد دارای اضافه وزن برای کاهش وزن خودشان دست به نخوردن وعده‌های اصلی غذایی می‌زنند، اما همچنان با وزن مواجه می‌شوند. دبیر انجمن علمی پیشگیری و درمان چاقی ایران یکی از علل این وضعیت را میزان ریزه خاری آن‌ها می‌داند.
دکتر محمد هاشمی، دبیر انجمن علمی پیشگیری و درمان چاقی ایران با اشاره به اینکه بدلیل خورده خوری‌ها جمع کالری دریافتی روزانه کاهش نمی‌یابد، و با وجود حذف و یا کاهش حجم وعده‌های اصلی غذایی، لاغر نخواهیم شد، می‌گوید: همچنین نداشتن برنامه تحرکی روزانه در کنار برخی مشکلات ژنتیکی، هورمونی یا غددی می‌توانند، مانع کاهش وزن فرد بشود.
فلافل در اصل یک غذای عربی است که در ایران نیز پرطرفدار است، این غذا به علت استفاده از نخود پخته در تهیه آن ارزش غذایی بالایی نسبت به دیگر ساندویچ‌هایی که از بیرون تهیه میکنیم دارد و پر فایده‌تر است. اما ادویه فلافل شامل چه چیز‌هایی می‌شود؟
قورمه سبزی از آن دسته غذا‌هایی است که سبزی پایه اصلی آن است و مهم‌ترین وجه تفاوت قورمه سبزی در نقاط مختلف ایران، ترکیب و نسبت سبزی‌ها در آن است و در واقع این سبزی است که به این غذای اصیل ایرانی عطر، طعم و رنگ می‌دهد.
سر گنجشکی تهرانی، سر گنجشکی اصفهانی و سر گنجشکی جنوبی، انواع معروفی از این غذا هستند. نام دیگر این غذا کوفته قلقلی است.
غذا‌های ایرانی بسیار متنوع هستند و با عطر و طعم منحصربه‌فردی که دارند هوش از سر همه آدم‌ها می‌پراند. به همین دلیل است که بهترین غذا‌ها برای مهمانی‌ها، غذا‌های ایرانی هستند.
کوفته کشک یک از غذاهای اصیل ایرانی است که پیشینه آن به شهر اصفهان می‌رسد و به دلیل داشتن کشک بسیار خوشمزه و سرشار از خاصیت است.
کشک گردو که در بیشتر مواقع مردم این غذا را با اسم کله جوش می‌شناسند یک غذای بسیار لذیذ است که با یک بار تجربه مشتری همیشگی آن می‌شوید.
آش شله قلمکار یکی از انواع آش‌های سنتی و خوشمزه ایرانی است که گوشت از ترکیبات اصلی آن به شمار می‌رود و به همین دلیل غذایی مقوی و سرشار از انرژی است.
در گزارش آلنا دوهان آمده است: ایران همانند سایر کشور‌های تحت تحریم از گسترده شدن صلاحیت آمریکا در معاملات بانکی بین المللی به دلیل ارتباطات بانک‌های ایالات متحده با بانک‌های خارجی با پرداخت‌های دلاری متضرر شده است؛ این امر موجب ایجاد اختلالات و تأخیر جدی در تأمین کالا‌های اساسی از جمله غذا، دارو، تجهیزات پزشکی و سایر تجهیزات و مواد اولیه گردیده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ