اصالت آبگوشت سنتی بزباش را به استان‌های همدان و خراسان نسبت می‌دهند و این آبگوشت با طعم و عطر بینظیری که دارد پای ثابت سفره شما می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
آبگوشت یکی از خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین غذا‌های ایرانی است که منوی اصلی رستوران‌های سنتی و قهوه خانه‌ها محسوب می‌شود.
پیش از آنکه در باغچه کوچک حیاط عمارت باغ فردوس بذر گوجه کاشته شود، ایرانی‌ها، قیمه، آبگوشت و املت را بی‌گوجه می‌خوردند.
آبگوشت، محصول زندگی یکجانشینی است و کباب، خوراک زندگی کوچ‌نشینی و کوچندگان تنها هنگامی که به مقصد نهایی می‌رسیدند، فرصت و شرایط بارگذاشتن آبگوشت را می‌یافتند.
پیکاتای مرغ یک دستور غذای خوشمزه ایتالیایی است. این سینه مرغ است که در سس با لیمو، کیپر، آب گوشت و کره پخته شده است. به طور کلی، این غذای ایتالیایی با سالاد، انواع ساده پاستا یا سبزیجات اصلی همراه است. حالا اگر می‌خواهید طرز تهیه آن را را یاد بگیرید، به خواندن مقاله زیر ادامه دهید.
دمی عدس شبیه به عدس پلو خودمان است با کمی تغییرات که قرار است بجای گوشت و مرغ از سیب زمینی مکعبی و رب استفاده کنید. می‌توانید برای خوشمزه‌تر شدن دمی از آب گوشت یا عصاره مرغ نیز استفاده کنید.
پژوهشگران غذایی بر این باورند که یکی از دلایل رونق آبگوشت در تهران دوران قحطی است؛ چرا که در این دوران باید با کمترین مواد غذایی جمعیت زیادی را سیر کرد. کافی بود کمی گوشت به همراه مقدار زیادی سیب‌زمینی، حبوبات و گوجه‌فرنگی در دیگی پر از آب پخته شود تا خوراکی لذیذ برای جمعیت قابل‌توجهی تهیه شود.
شاید بتوان ظاهر دم کباب قزوینی را چیزی بین قیمه معمولی و آبگوشت توصیف کرد. این قیمه، نسبت به قیمه معمولی، آبدارتر و چرب‌تر است و به عنوان یک غذای محلی در بیشتر مناطق استان قزوین طبخ می‌شود.
یکی از موثرترین توصیه‌ها کاهش چربی‌های حیوانی از جمله آبگوشت، در رژیم غذایی؛ که عواقب ناشی از مصرف چنین چربی‌هایی دور است. به عنوان نمونه، تصلب شرایین نشانه‌های درد آور ندارد، اگرچه ممکن است در طول سال‌ها ایجاد شود، اما تقریباً نشانه‌ای از خود بروز نمی‌دهد. "
خورش قیمه نخود یکی از غذاهای مشهور و سنتی شهر یزد است که شباهت زیادی به خورش قیمه دارد و در تهیه آن به جای لپه از نخود آبگوشتی استفاده می‌شود.
آبگوشت بزباش یکی از انواع آبگوشت‌های سنتی و بسیار خوشمزه ایرانی است که از نظر ظاهر و طعم به آبگوشت سنتی یا همان دیزی شباهتی ندارد.
آبگوشت بزباش یکی از انواع آبگوشت‌های سنتی و بسیار خوشمزه ایرانی است که از نظر ظاهر و طعم به آبگوشت سنتی یا همان دیزی شباهتی ندارد.
برای تهیه سس خورش بادمجان، آب گوشت را از صافی بگذرانید تا پیازهایش جدا شود، زعفران آب شده، رب گوجه، آب غوره، نمک و یک قاشق روغن حیوانی را به آب گوشت اضافه کنید و در ماهیتابه که گوشت و بادمجان هست آب زیادی نباشد.
آبگوشت خوری در زمین فوتبال به نظر می رسد، پدیده ای بود که اکبر میثاقیان در فوتبال ایران آن را باب کرد.
آبگوشت از گوشت گوسفند تهیه می شود که طبیعت بسیار گرمی دارد. نخود سرشار از کلسیم و فسفر و پتاسیم است. زردچوبه ادویه به کار رفته در آبگوشت است که قدیم ها در آن می ریختند و در درمان کبد چرب و تنظیم آنزیم های کبد به کار می رفت.
یک متخصص طب ایرانی گفت: سالمندان به دلیل ضعف قوای بدنی و درد‌های مفصلی، در صورت کم تحرکی، بیشتر از سایر گروه‌های سنی دچار سوءهاضمه و یبوست می‌شوند.
اهمیت آش به حدی بود که حتی ناصرالدین شاه هم آش نذری داشت که هر سال می‌پختند. این آش معروف به «آش ییلاقی» شهرت داشت. این شاه قاجار درباره اولین آش نذری‌اش در سال ۱۲۴۷ شمسی که به دستور وی پخته شد، نوشت: «برای شب آش آبگوشت غریبی به اختراع من پخته شد. دیگ را آقا ابراهیم بار کرد. علی‌رضاخان و محمدعلی‌خان خدمت می‌کردند. ۴۰ قسم ادویه و سبزی، گوشت و غیره، مخلوط به‌هم کرده، چیز غریبی شده است».
آبگوشت یا دیزی یکی از غذاهای سنتی و بسیار مشهور ایرانی است که بسیار پرطرفدار و محبوب است و تهیه آن به روش سنتی فوت و فن‌های مخصوص خود را دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ