نماینده ایران در هیئت عامل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) بیان کرد که اوپک‌پلاس برای تصمیم‌گیری درباره سیاست تولید خود همه گزینه‌ها را در نظر دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو اوپک و ائتلاف اوپک‌پلاس در حاشیه هشتمین سمینار بین‌المللی اوپک در وین طی نشستی غیررسمی بر حفظ ثبات در بازارهای جهانی نفت خام تأکید کردند.
بن سلمان با بیان اینکه عمل به تعهدها، فضای اجماع برای تولیدکنندگان نفت فراهم می‌کند،گفت: اوپک در ۵۸سال گذشته یک قدرت برای ثبات بازار نفت به‌شمار آمده و اوپک‌پلاس هم همین مسیر را ادامه میدهد.
در پایان نشست سی‌وپنجم اوپک‌پلاس مقرر شد موسسه‌های «آی‌اچ‌اس»، «وود مکنزی» و «ریستاد انرژی» به‌عنوان منابع مستقلی که در حوزه‌ بالادست صنعت نفت فعالیت می‌کنند، ظرفیت تولید همه کشورهای عضو اوپک و غیراوپک شرکت‌کننده در توافق‌نامه همکاری را تا پایان ژوئن ۲۰۲۴ به‌منظور تعیین سطح تولید مرجع در سال‌۲۰۲۵، ارزیابی کنند.
کمیته وزارتی نظارت بر توافق اوپک‌پلاس در تازه‌ترین نشست خود بر برنامه کاهش عرضه روزانه ۲ میلیون بشکه‌ای این ائتلاف تأکید کرد.
وقتی رهبران سعودی چشم‌انداز ژئوپلیتیک را بررسی می‌کنند، تصویری که می‌بینند به‌طور قابل‌توجهی با تصویری که همتایان آمریکایی‌شان می‌بینند، متفاوت است. برای نخبگان واشنگتن که به حمایت تقریبا تضمینی عربستان از ایالات‌متحده عادت کرده بودند، این واقعیت جدید یک شوک است، به همین دلیل است که برخی از سیاستمداران واکنش هیستریک به تصمیم اوپک‌پلاس نشان دادند.
معاون نخست وزیر روسیه می‌گوید که در حال حاضر به لطف تصمیم اوپک‌پلاس مبنی بر کاهش تولیدات روزانه به اندازه دو میلیون بشکه، بازار جهانی نفت متعادل شده است.
اعطای مصونیت به محمد بن‌سلمان یکی از نشانه‌هایی بود که روابط آمریکا و عربستان قطع نخواهد شد. اما جنجال‌های اوپک‌پلاس و پیامد‌های آن نشان‌دهنده فاز جدیدی در روابط میان دو کشور است. این اولین باری است که در اواسط قرن بیستم و آغاز روابط عربستان و آمریکا، ریاض با استراتژی بزرگ واشنگتن همراه نشده.
اسپوتنیک در گزارشی به نقل از چند دیپلمات اروپایی نوشت که جار و جنجال برخاسته از تصمیم اوپک‌پلاس برای کاهش تولیدات نفت، نشان‌دهنده آن است که کشورها آماده مقابله با نفوذ آمریکا هستند.
دولت آمریکا قصد دارد تا به منظور تنبیه عربستان بابت تصمیم اوپک‌پلاس برای کاهش تولید نفت، گزینه کاهش کمک نظامی به ریاض را مورد بررسی قرار دهد.
تصویب لایحه‌ای در سنای آمریکا در پی تصمیم اخیر اوپک‌پلاس، افزایش دو برابری تولید گاز ایران در دوران تحریم و قطع آب ۲۸۰۰ مشترک پر مصرف از مهمترین خبر های آب و انرژی در هفته جاری بودند.
یکی از کمیته‌های سنای آمریکا در واکنش به تصمیم اخیر اوپک‌پلاس مبنی بر کاهش عرضه روزانه ۲ میلیون بشکه‌ای نفت، لایحه‌ای را تصویب کرد.
پسر عموی ولیعهد عربستان سعودی در بحبوحه موضع‌گیری غرب علیه ریاض درباره تصمیم اوپک‌پلاس برای کاهش تولیدات نفت، پیامی تهدیدآمیز منتشر کرد.
سعودی ها در دفاع از مصوبه اوپک‌پلاس اعلام کرده‌اند کاهش تولید روزانه دو میلیون بشکه نفت خام، در واکنش به افزایش نرخ بهره بانکی در غرب و در راستای ارتقای اقتصاد ضعیف جهانی، رقم خورده است. این اقدام در طولانی‌مدت می‌تواند قیمت طلای سیاه را افزایش داده، تا جایی که حتی در ایالات متحده و برخلاف میل بایدن افزایش چندباره قیمت بنزین را رقم بزند.
در پی تصمیم اوپک‌ پلاس مبنی بر کاهش‌ تولید نفت، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی آمریکا بر لزوم ارزیابی مجدد روابط واشنگتن با عربستان سعودی تأکید کرد.
سخنگوی کاخ سفید در واکنش به تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولیدات نفت، گفت که آمریکا باید وابستگی خود را به این سازمان و تولیدکنندگان خارجی نفت کمتر کند.
۲۳ کشور عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش (ائتلاف اوپک‌پلاس) در سی‌وسومین نشست خود با کاهش روزانه ۲ میلیون بشکه‌ای تولید برای ماه نوامبر (آبان‌ماه - آذرماه) به اجماع رسیدند.
سی‌وسومین نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک‌پلاس) آغاز شد.
وزیر نفت با اشاره به این‌که برخی وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو ائتلاف اوپک‌پلاس نیز در هفته‌های اخیر به این نکته اشاره کرده‌اند، تأکید کرد: شرایط کنونی نیازمند دقت‌نظر و بررسی بیشتر است.
۲۳ کشور عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش (ائتلاف اوپک‌پلاس) در سی‌ودومین نشست خود برای کاهش ۱۰۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه برای ماه اکتبر (مهرماه - آبان‌ماه) به توافق رسیدند.
سی‌ودومین نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک‌پلاس) دقایقی پیش آغاز شد.
اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش (اوپک‌پلاس) بر سر افزایش ۱۰۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه برای ماه سپتامبر (شهریور - مهر) به توافق رسیدند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ