وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو اوپک و ائتلاف اوپک‌پلاس در حاشیه هشتمین سمینار بین‌المللی اوپک در وین طی نشستی غیررسمی بر حفظ ثبات در بازارهای جهانی نفت خام تأکید کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر امور خارجه تاجیکستان نیز در این تماس ضمن ابراز خرسندی از روابط دوستانه ایران و تاجیکستان، بر گسترش روابط نزدیک و در سطوح عالی میان دو کشور دوست و برادر، ایران و تاجیکستان تاکید کرد.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست بار دیگر با تاکید براینکه پروژه پتروشیمی میانکاله مجوز محیط زیست ندارد، افزود: دولت پروژه میانکاله را مصوب کرد، ولی بعد از آن باید مجوز محیط زیستی صادر شود؛ ابطال پروژه میانکاله را به هیات وزیران داده ایم و در حال پیگیری است.
اسپوتنیک به نقل از وزارت خارجه روسیه از گفت‌وگوی تلفنی امروز (سه‌شنبه) ۲۷ تیر ماه وزرای خارجه روسیه و ایران درباره موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی خبر داد.
در این نشست، طرف روسی در واکنش به اخبار منتشره در خصوص نشست مشترک اخیر وزیر ان خارجه کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس و روسیه بر مواضع ثابت روسیه در قبال جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور دوست همراه با احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران تأکید کرد.
وزیران خارجه آمریکا و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با صدور بیانیه مشترکی ضمن تأکید بر اهمیت تلاش برای کاهش تنش در منطقه، از تصمیم ایران و عربستان برای احیای روابط دیپلماتیک استقبال کردند.
شماری از وزیران نفت و انرژی اوپک پیش از آغاز نشست ۱۸۶ این سازمان در وین بر اتخاذ تصمیمی صحیح برای تضمین تعادل و ثبات در بازار نفت تأکید کردند.
یک عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از تعیین تکلیف طرح شفافیت قوای سه گانه در نشست مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد و تاکید کرد: مفاد قانون شفافیت قوای سه گانه از ماه آینده برای سایر قوا و دستگاه ها از جمله مجلس، هیات وزیران و قوه قضاییه اجرایی خواهد شد.
لایحه دوفوریتی واردات خودروهای کارکرده، اواخر فروردین ماه امسال از سوی وزارت صمت به هیأت‌ وزیران ارسال و پس از تأیید هیأت دولت، امروز - پنجشنبه‌ هفتم اردیبهشت‌ - به‌طور رسمی تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.
وزیران خارجه عمان و عربستان در تماسی تلفنی بر ضرورت آرام‌سازی اوضاع از طریق گفتگو بین طرف‌های درگیر تأکید کردند.
«آنتونی بلینکن» در گفتگوی تلفنی با وزیران امور خارجه عربستان و امارات، بر ضرورت توقف فوری و بدون پیش‌شرط درگیری‌ها در سودان تأکید کرد.
در بیانیه مطبوعاتی مشترک وزیران خارجه عربستان و سوریه آمده است که دو طرف بر اهمیت ارتقای امنیت و مبارزه با تروریسم در همه اشکال و سازمان‌های آن و تقویت همکاری در مبارزه با قاچاق و تجارت مواد مخدر و ضرورت حمایت از نهاد‌های دولت سوریه برای گسترش کنترل آن‌ها بر سرزمین‌های این کشور جهت پایان دادن به حضور شبه نظامیان مسلح در آنجا و مداخله خارجی در امور داخلی سوریه تاکید کردند.
امیرعبداللهیان تاکید کرد: ایران همواره دیپلماسی و مذاکره را راه حل برون رفت از چالش‌های منطقه‌ای و جهانی می‌داند.
وزیران امور خارجه ایران و عربستان در این دیدار با تاکید بر از سرگیری رسمی روابط دوجانبه، گام‌های اجرایی در مسیر بازگشایی سفارتخانه‌ها و سرکنسولگری‌های دو کشور را مورد گفتگو قرار دادند.
امیرعبداللهیان تاکید کرد: در حوزه منطقه‌ای گام‌های خوبی برداشته شده و در حال پیگیری است. روابط با عربستان در جهت طبیعی حرکت می‌کند و بزودی با همتای سعودی خود دیدار و فعالیت سفارتخانه‌ها از سر گرفته خواهد شد.
وزیران امور خارجه ترکیه و یونان بر عادی سازی روابط میان دو کشور تاکید کردند و گفتند که تلاش های طرفین در این زمینه ادامه خواهد داشت.
«مولود چاووش اوغلو» در گفتگوی تلفنی با «آنتونی بلینکن» تأکید کرد که کشورش به جنگ قاطعانه علیه تروریسم در سوریه ادامه می دهد.
هیات وزیران اردن امروز دوشنبه در بیانیه ای تاکید کرد که در برقراری امنیت و اعمال امور حاکمیتی خود، هیچ گونه کوتاهی نخواهد کرد.
با گذشت حدود سه ماه از ابلاغ آیین‌نامه واردات خودرو، به نظر می‌رسد دولت به تدریج از شرط‌و‌شروط ورود خارجی‌ها که در آیین‌نامه یا در قوانین دیگر بر آن تاکید شده در حال عقب‌نشینی است. در همین راستا روز یکشنبه، هیات وزیران مصوبه‌ای داشت که مطابق آن الزام خودرو‌های وارداتی با استاندارد یورو۵ و یورو۶ و رعایت استاندارد روز اروپا حذف شد.
هیأت وزیران آیین‌نامه اجرایی جزء (۱) بند (ز) تبصره ۱۹ ماده واحده قانون بودجه ۱۴۰۱ را که مربوط به فروش نفت از سوی اشخاص مورد تأیید دستگاه‌های اجرایی می‌شود، ابلاغ کرد.
ساکنان روستا‌های خرسون که بر اثر حملات ارتش روسیه تخریب شده تاکید کردند که با حمایت دولت تلاش خواهند کرد تا خانه‌های تخریب شده را بازسازی کنند.
وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه در بیانیه مشترکی تاکید کردند: «پروژه‌ ویران سازی ایران» شکست مفتضحانه­‌ای خورد. همان پروژه­‌ای که قبلاً در افغانستان و عراق و سوریه و یمن و لیبی پیاده کردند، اما در ایرانِ قوی شکست سختی خورد.
وزیران امور خارجه روسیه و چین در گفتگوی تلفنی بر تقویت روابط در همه عرصه ها و حمایت از جایگاه جهانی مسکو و پکن تأکید کردند.
وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم توسعه کسب و کار‌های دیجیتال را یکی از راهبرد‌های اساسی خود می‌داند، گفت: با تصویب هیات وزیران «کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال» در سطح دولت تشکیل شده که تمامی اختیارات رییس جمهور و هیات وزیران را برای برداشتن موانع سر راه کسب و کار‌های دیجیتال دارد.
وزیر نفت با اشاره به این‌که برخی وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو ائتلاف اوپک‌پلاس نیز در هفته‌های اخیر به این نکته اشاره کرده‌اند، تأکید کرد: شرایط کنونی نیازمند دقت‌نظر و بررسی بیشتر است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ