سیگار‌های الکترونیکی با هدف کاهش مصرف سیگار‌های سنتی وارد بازار شدند، اما برخلاف تصور عموم این سیگار‌ها به سلامت افراد آسیب می‌رساند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مطالعات علمی نشان داده‌اند که ترکیبات شیمیایی و گیاهی موجود در رزماری از چشم‌ها در برابر دژنراسیون ماکولا و دیگر بیماری‌های چشم محافظت می‌کند. علاوه بر این، خاصیت ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی رزماری هم باعث می‌شود که دمنوش رزماری به یکی از بهترین دمنوش‌ها برای محافظت از سلامت بینایی تبدیل شود.
طبق مطالعه جدید متخصصان آمریکایی ترکیبات لنز‌های چشمی می‌تواند سلامتی شما را با سرطان، بیماری‌های کبد، اختلالات خودایمنی و باروری به خطر بیندازد.
برخی ترکیبات گیاهی موجود در زنجبیل مانند جینجرول خواص دارویی مناسبی دارند و می‌توانند با انواع میکروب‌ها و عفونت‌ها مبارزه کنند.
پیاز دارای ترکیبات آلی گوگرد است که تاثیر مواد سرطان‌زا را که ما هر روز مصرف می‌کنیم، بی‌اثر می‌کند. اگر این سبزی پرخاصیت را با مواد مفید دیگر مانند زردچوبه، ترکیب و سپس استفاده کنیم، فواید بیشتری خواهد داشت.
این ترکیب‌های جدید پتانسیل این را دارند که موادی را با خواص خاص ایجاد کنند. این ویژگی‌های منحصر به فرد و هیجان‌انگیز شامل توانایی فلورسانس یا درخشش و ویژگی‌های مغناطیسی است که امکان تغییرات و کنترل شدید دما را فراهم می‌کند.
این گیاه از ترکیبات به خصوصی تشکیل شده است و همین امر سبب شده آن را به عنوان انرژی زای طبیعی بشناسند. اکنون بعضی از این ترکیبات را برای آشنایی هر چه بیشتر شما معرفی می‌کنیم.
سماق یکی از بی‌نظیرترین ترکیبات آنتی‌اکسیدانی است که خواص ضدالتهابی، ضدسرطانی و ضدپیری دارد و به همین دلیل به روند بهبود و حتی پیشگیری از سرطان سینه و التهاب مثانه و مفاصل کمک می‌کند.
هر چند ترکیبات خانگی ممکن است اثر سفید‌کنندگی ضعیفی داشته باشند، اما در صورت استفاده بیش از حد می‌توانند مضر باشند.
چای میخک سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی است. آن‌ها این کار را از طریق مبارزه با رادیکال‌های آزاد در سلول‌های بدن و در نتیجه کاهش و جلوگیری از آسیب‌های ناشی از اکسیداسیون انجام می‌دهند.
کالباس و سوسیس حاوی مواد افزودنی به ویژه ترکیبات نیترات هستند که در بدن تبدیل به ماده سرطان‌زای نیتروزآمین می‌شوند.
یافته‌های علمی نشان می‌دهند که ترکیبات آنتی‌اکسیدانی زنجبیل می‌توانند برای جوان‌سازی پوست هم مفید باشند.
به طور معمول یک فرد در طول روز از ۹ تا ۱۵ عدد محصول زیبایی و آرایشی متفاوت استفاده می‌کند، که ترکیبات این مواد ممکن است اثرات جبران ناپذیری روی سلامتی بگذارد.
انواع چای حاوی ترکیبات آنتی‌اکسیدانی، ضدالتهابی و ضدسرطانی هستند. دانشمندان و محققان هم سال‌هاست که می‌دانند، مصرف منظم چای طبیعی می‌تواند مزیت‌های مختلفی برای سلامت انسان‌ها داشته باشد، اما رابطه بین استفاده از انواع چای و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ تا به امروز چندان شفاف نبوده است.
ممکن است که بعضی از ترکیبات خاص موجود در چای مانند پلی‌فنول‌ها باعث کاهش سطح گلوکز خون شوند اما میزان این ترکیبات زیست‌فعال باید به قدری زیاد باشد که بتواند به سطح اثربخشی مشخصی برسد. چای اولانگ نوعی چای سنتی چینی است که از همان گیاه اصلی و مرجع برای تهیه چای سیاه و سبز گرفته می‌شود.
تاکنون مطالعات وسیعی روی ترکیبات شیمیایی جینسینگ صورت گرفته است و آنچه تا به حال گزارش شده، این است که این گیاه دارای گلوکوزید‌های استروئیدی به نام پاناکیلون، یک ساپونین به نام پاناکسوزید یا پاناکسین، مواد صابونی، اسانس روغنی فرار به نام پاناسین و یک هورمون و ویتامین B و ویتامین D، ترکیبات استیلنی، استرول‌ها و سرانجام یک گلوکوزید به نام جینسینگ است.
ترکیبات موجود در هل ممکن است به مبارزه با سلول‌های سرطانی کمک کنند. مطالعات روی موش‌های آزمایشگاهی نشان داده است که پودر هل می‌تواند فعالیت آنزیم‌های خاصی را که به مبارزه با سرطان کمک می‌کنند، افزایش دهد.
جینسینگ انواع گوناگونی دارد که دو نوع آن در جهان به شهرت رسیده‌اند: جینسینگ آمریکایی و جینسینگ آسیایی که به آن پاناکس آسیایی و پاناکس کوینکوفولیوس هم گفته می‌شود.
حسینی درباره استفاده از محصولات پتروشیمی به عنوان سوخت گفت: ما هیچ‌وقت بنزین پتروشیمی نداشته‌ایم برخی شرکت‌های پتروپالایشی مثل نوری، بوعلی، شازند و اصفهان ظرفیت تولید فراورده‌هایی شبیه بنزین را دارند و یا اینکه نفتایی تولید می‌کنند که قابلیت استفاده در تولید بنزین را دارند، زمان دولت احمدی‌نژاد از ترکیباتی برای تبدیل به بنزین استفاده می‌شد، اما رعایت نکردند و بنزن زیادی مورد استفاده قرار گرفت، اکنون اگرچه از فرآورده‌های پتروشیمی مثل رافینت، لایتن و نفتا برای بنزین استفاده می‌شود، اما قطعا بنزن که خطرناک است استفاده نمی‌شود، این بنزین هرچند یورو ۴ نخواهد بود و یورو ۳ است، اما نمی‌توانیم بگوییم که خطرناک و سرطان‌زا است.
آنتی‌اکسیدان‌های موجود در انگور ترکیبات سودمندی برای مقابله با رادیکال‌های ازاد هستند. رادیکال‌های آزاد ترکیب‌های ناپایداری هستند که می‌توانند باعث آسیب سلولی شوند و به استرس اکسیداتیو و افزایش خطر بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی، دیابت و سرطان بینجامند.
گل‌گلم سرشار از ترکیبات آنتی‌اکسیدانی مانند گلوکوزینولات و ایزوتیوسیانات است که از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد و التهابات محافظت می‌کنند. گل‌کلم آنتی‌اکسیدانی به‌نام سولفورافان دارد که مانع از عملکرد آنزیم‌های مرتبط با سرطان شده و به همین دلیل از رشد تومور‌ها جلوگیری می‌کند.
یکی از ترکیبات گیاهی که در طب سنتی ایران بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، عصاره سنجد است که در درمان بسیاری از اختلالات از جمله بیماری آرتریت روماتوئید و همچنین کاهش درد به کار می‌رود.
عصاره گیاه ریحان و ترکیبات فعال زیستی آن می‌توانند تعادل گلوکز را از طریق مهار هضم و جذب کربوهیدرات‌های گوارشی و برخی مکانیسم‌های دیگر بدون هرگونه خطر سمیت، بهبود بخشند و بدن، بدین طریق، قند خون و بیماری دیابت را کنترل می‌کند.
انار سرشار از ترکیبات محافظ است که دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند. این ترکیبات برای سلامتی مفید هستند، زیرا از سلول‌های ما نه تنها در برابر آسیب‌دیدگی، بلکه همچنین در مقابل ترکیباتی مانند کلسترول محافظت می‌کنند.
انار سرشار از ترکیبات محافظ است که دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند. این ترکیبات برای سلامتی مفید هستند، زیرا از سلول‌های ما نه تنها در برابر آسیب‌دیدگی بلکه همچنین در مقابل ترکیباتی مانند کلسترول محافظت می‌کنند. این بدان معناست که مصرف منظم انار ممکن است در کاهش خطر تصلب شرایین موثر باشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ