سازمان هواشناسی اعلام کرد: در ۹ استان کشور احتمال رگبار و رعد و برق وجود دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سازمان هواشناسی کشور نسبت به وقوع رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت گاهی همراه با خیزش گردوخاک در ۱۱ استان هشدار داد.
سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: برای روز جاری در ۹ استان رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعدوبرق وزش باد شدید و گردوخاک پیش بینی می‌شود.
بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگو‌های پیش‌بینی عددی، وضعیت جوی استان تهران از امروز تا چهارشنبه (۱۶ تا ۱۸ مردادماه) با گذر متناوب امواج بارشی آسمان، قسمتی ابری تا نیمه‌ابری همراه وزش باد در بعد از ظهر و شب، افزایش ابر، گاهی رگبار باران با احتمال رعدوبرق و افزایش سرعت وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
به گزارش کارشناس هواشناسی کشور؛ برای امروز در شمال و شرق هرمزگان جنوب کرمان و جنوب شرقی استان فارس رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.
اصفهان- رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از رشد ابر و احتمال بارش‌های خفیف و موقت و وقوع رعد و برق در مناطق شمالی استان خبرداد.‌
سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: برای روز جاری رگبار و رعدوبرق در ۸ استان و کاهش کیفیت هوا در نواحی شرقی کشور پیش بینی می‌شود.
براساس اعلام اداره‌کل هواشناسی استان، وضعیت جوی استان تهران طی امروز و فردا آسمان صاف تا قسمتی ابری، همراه با وزش باد و در ساعات بعدازظهر گاهی وزش باد شدید در نواحی غربی و جنوبی گاهی خیلی شدید و مناطق مستعد خیزش گردوخاک و در ارتفاعات استان به ویژه برای روز یکشنبه در بعضی ساعات رگبار و رعدوبرق و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.
یزدی مهر گفت: طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی برای روز یکشنبه سوم تیر درسطح استان افزایش ناپایداری، احتمال وقوع تند باد لحظه‌ای به ویژه در مرکز و نیمه جنوبی و در ارتفاعات گاهی رگبار و رعدوبرق مناطق مستعدبارش تگرگ مورد انتظار است.
سازمان هواشناسی اعلام کرد: برای روز جاری استان‌های زنجان، قزوین، البرز، سمنان، گیلان و مازندران افزایش ابر، رگبار رعدوبرق وزش باد شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.
سازمان هواشناسی اعلام کرد: برای روز جاری استان‌های زنجان، قزوین، البرز، سمنان، گیلان و مازندران افزایش ابر، رگبار رعدوبرق وزش باد شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.
بر اساس اعلام سازمان هواشناسی استان تهران، رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، گردوخاک و تگرگ در نقاط مستعد از بعدازظهر چهارشنبه تا روز جمعه در سطح استان پیش بینی می‌شود.
به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، روز چهارشنبه (۱۷ خردادماه) به تناوب در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، مرکز، جنوب شرق، دامنه‌های جنوبی البرز، استان یزد و شمال شرق فارس و روز پنجشنبه (۱۸ خردادماه) علاوه بر مناطق ذکر شده در برخی مناطق غرب، شمال شرق و ارتفاعات زاگرس مرکزی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت گاهی با احتمال گرد و خاک و در مناطق مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود.
طی چند روز آینده به تناوب در برخی نقاط به‌ویژه نواحی شمالی و ارتفاعات بارش‌های پراکنده رگباری گاهی رعدوبرق و در مناطق جنوبی استان وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.
برای امروز در سطح استان وزش باد شدید که در پاره‌ای از نقاط خیلی شدید، در نیمه جنوبی استان گاهی همراه با خیزش گردوخاک و در نیمه شمالی رگبار پراکنده و در ارتفاعات به‌ویژه ارتفاعات شمال شرقی رگبار و رعدوبرق مورد انتظار است.
از امروز شنبه، تا روز سه شنبه آسمان کمی ابری تا نیمه ابری و در روز شنبه در سطح استان همراه با وزش باد شدید و نیمه جنوبی استان گاهی با گردوخاک و در ارتفاعات استان به ویژه فیروزکوه در ساعات بعدازظهر همراه با رگبار و رعدوبرق مورد انتظار است.
از بعدازظهر روز شنبه (۳۰ اردیبهشت ماه)، با ورود سامانه بارشی و بروز ناپایداری‌های همرفتی، در سطح استان افزایش ابرگاهی وزش باد شدید و در بعضی ساعات همراه با رگبار، رعدوبرق یا خیزش گردوخاک مورد انتظار است.
سازمان هواشناسی اعلام کرد: آسمان تهران امروز قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر همراه با بارش پراکنده در بعدازظهر رگبار و رعدوبرق، گاهی وزش باد شدید همراه خواهد بود.
براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، آسمان تهران فردا (۲۳ فروردین‌ماه) نیمه ابری، به‌تدریج افزایش ابر، گاهی رگبار باران و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و در روز پنج‌شنبه (۲۴ فروردین‌ماه) ابری همراه با بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید با احتمال تگرگ با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
وضعیت جوی استان تهران؛ امروز آسمانی صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد و از بعدازظهر فردا تا روز شنبه (۱۹ تا ۲۱ آبان) در بعضی ساعات همراه با افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده و در ارتفاعات رگبار پراکنده باران و برف و احتمال رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.
وضعیت جوی استان تهران؛ امروز آسمانی صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد و از بعدازظهر فردا تا روز شنبه (۱۹ تا ۲۱ آبان) در بعضی ساعات همراه با افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده و در ارتفاعات رگبار پراکنده باران و برف و احتمال رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.
صادق ضیائیان اظهار کرد: امروز در گیلان، مازندران و گلستان بارش باران، در برخی مناطق به‌ویژه ارتفاعات، رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.
در مناطق مذکور رگبار، رعدوبرق و وزش شدید باد پیش بینی می‌شود که احتمال جاری شدن روان‌آب، آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌ها، خسارت به سازه‌های موقت و شکسته شدن درختان کهنسال را در پی دارد.
امروز در گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، خراسان شمالی، اصفهان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و خوزستان هشدار نارنجی برقرار است. برای تهران، البرز، قزوین، زنجان، سمنان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و هرمزگان نیز هشدار زرد صادر شده است.
ازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ از رشد ابرهای همرفتی و فعالیت سامانه بارشی و رگبار باران همراه رعدوبرق، وزش باد شدید و در مناطق مستعد تگرگ از شنبه تا سه‌شنبه (۱۵ تا ۱۸ مردادماه) خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ