درحالی‌که مقامات و رسانه‌های روسیه اعلام کردند که اوکراین امروز سه‌شنبه حملات پهپادی گسترده‌ای را علیه مسکو انجام داده، اما دولت اوکراین مدعی است که نقشی در این حملات نداشته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد برگزاری هر نوع نشستی درباره صلح اوکراین بدون مشارکت مسکو هیچ ارزشی نخواهد داشت.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: هرگونه تصمیم‌گیری درباره اوکراین بدون مشارکت مسکو در نشست جده بی‌معنی است.
رئیس جمهور مکزیک می‌گوید که بحث درباره صلح در اوکراین تنها زمانی منطقی است که هم کی‌یف و هم مسکو در آن مشارکت داشته باشند.
هفته پیش، قسد در بیانیه‌ای ضمن تکذیب هرگونه انتقال شبه‌نظامیان خود به اوکراین اعلام کرد: برخی رسانه‌ها اخبار جعلی را درباره مشارکت نیرو‌های ما در جنگ اوکراین منتشر کرده‌اند.
یک شبکه روسی در پی نشست اخیر سران اروپایی در ویلینیوس که با مشارکت رئیس‌جمهور اوکراین همراه بود، وی را مورد تمسخر قرار داد.
سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید پیش‌شرط واشنگتن برای حمایت از مذاکرات صلح بین اوکراین روسیه را اعلام کرد.
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز اعلام کرد: میزان مشارکت ناتو در درگیری اوکراین درحال افزایش است.
سردار سید حمزه قلندری رئیس امور بین‌الملل وزارت دفاع گفت: همان‌گونه که بار‌ها به طور رسمی از سوی جمهوری اسلامی ایران اعلام شده، ایران به هیچ وجه تسلیحاتی برای مشارکت در جنگ روسیه با اوکراین به روسیه و یا اوکراین نداده است.
وزیر دفاع اسپانیا امروز اعلام کرد: مادرید جنگنده اف- ۱۶ برای اوکراین ندارد؛ در آموزش خلبانان کی‌یف هم مشارکت نمی‌کند.
وزیر دفاع فرانسه امروز در سخنانی هرگونه مشارکت نظامیان این کشور در اوکراین را رد کرد.
توضیحات صریح رهبر انقلاب را در خصوص عدم حضور و مشارکت در جنگ اوکراین در این فیلم مشاهده می‌کنید.
سخنگوی ریاست جمهوری اعلام کرد ارسال مداوم سلاح به اوکراین، موید مشارکت روز به افزایش ناتو در جنگ اوکراین است.
پوتین می گوید که کشورهای ناتو به طور غیرمستقیم در جنایات اوکراین علیه غیرنظامیان دخیل هستند.
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد که برخی کشورهای اروپایی به تدریج مداخله خود در جنگ اوکراین را آشکار می کنند.
یک رسانه لبنانی به سفر وزیر خارجه آمریکا به فلسطین اشغالی ودرخواستی که او از مقامات صهیونیست برای مشارکت فعالتر در جنگ اوکراین داشته است. پرده برداشتند.
«آنگلا مرکل»، صدراعظم سابق آلمان مشارکت او در روند صلح احتمالی اوکراین را رد کرد.
علی مطهری گفت: غیر از فشار‌های اقتصادی، احساس عدم مشارکت در مسائل حیاتی کشور و سرنوشت خود نیز در اعتراضات اخیر مؤثر بوده است. تا قبل از انتخابات مجلس یازدهم و انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ امید به انتخابات آزاد وجود داشت، ولی بعد از آن این امید از بین رفت. مردم احساس کردند نمی‌توانند تغییر و تحولی ایجاد کنند؛ به ویژه مشارکت پایین ۴۸ درصدی در انتخابات ۱۴۰۰ به فال نیک گرفته و مطلوب تلقی شد در حالی که با احتساب آرای باطله حدود ۶ میلیون رأی، مشارکت ۴۲ درصدی خیلی برای جمهوری اسلامی و نظامی که گاهی تا ۸۵ درصد در انتخابات‌اش شرکت می‌کردند بد بود، خصوصا که به نظر می‌رسد این رفتار تبدیل به یک رویه شده است.
روابط ایران و روسیه از یک مشارکت عمدتا تجاری و نظامی به یک ائتلاف ضد غربی با ریشه ایدئولوژیک‌تر تبدیل شده است. به گفته کارشناسان انزوای بین المللی مسکو در پی حمله این کشور به اوکراین و فروپاشی روابط دیپلماتیک بین ایران و غرب و توقف مذاکرات برای احیای برجام روابط میان دو کشور را تعمیق بخشیده است.
وزارت امور خارجه روسیه از مشارکت انگلیس در حمله تروریستی سواستوپل خبر داد.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که مشارکت این کشور در توافقنامه صادرات غلات با اوکراین پس از هدف قرار گرفته شدن سواستوپول با پهپاد به حالت تعلیق در آمده است.
پوتین ادعا کرد که «گروه‌های جنایتکار فرامرزی» به طور فعال در قاچاق سلاح به مناطق دیگر مشارکت دارند و این فقط سلاح‌های گرم کوچک نیست. او افزود: این خطر دائمی وجود دارد که مجرمان به سلاح‌های قوی‌تری از جمله سیستم‌های دفاع هوایی قابل حمل و سلاح‌های دقیق دست یابند.
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: با وجود اینکه در پرونده اوکراین از غرب حمایت می کنیم ولی به تمایلی به مشارکت در جنگ نداریم و به کی یف سلاح نخواهیم فروخت.
رهبران روسیه و بحرین در تماس تلفنی درباره روابط و مسائل منطقه‌ای، مشارکت بحرین در سازمان شانگهای و تحولات مرتبط با شرق اوکراین گفتگو کردند.
وزارت دفاع روسیه به استناد گفته های مقامات اوکراینی، آمریکا را در جنگ میان مسکو و کی یف دخیل دانست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ