پوتین ادعا کرد که «گروه‌های جنایتکار فرامرزی» به طور فعال در قاچاق سلاح به مناطق دیگر مشارکت دارند و این فقط سلاح‌های گرم کوچک نیست. او افزود: این خطر دائمی وجود دارد که مجرمان به سلاح‌های قوی‌تری از جمله سیستم‌های دفاع هوایی قابل حمل و سلاح‌های دقیق دست یابند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
زلنسکی گفت: «تحولات اخیر در روسیه نشان می‌دهد که سران روسیه چیزی را کنترل نمی‌کنند. این اتفاق در خاک روسیه که کاملاً مملو از تسلیحات است، رخ می‌دهد».
رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به استقرار تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی روسیه در خاک بلاروس هشدار داد که تهدید رئیس‌جمهور روسیه به استقاده از سلاح اتمی، تهدیدی واقعی است.
رئیس‌جمهور روسیه امروز تأیید کرد که تسلیحات هسته‌ای این کشور در بلاروس مستقر شده‌ است و در جریان حملات موشکی به پایتخت اوکراین چند سامانه آمریکایی پاتریوت منهدم شدند.
ولادیمیر پوتین هم در این باره گفته است که نباید روسیه را ملامت کرد زیرا این همان کاری است که آمریکا هم انجام داده و تسلیحات هسته‌ای آمریکایی در بلژیک، آلمان، ایتالیا، هلند و ترکیه وجود دارد. در سال ۱۹۵۴، ایالات متحده برای نخستین بار اقدام به استقرار تسلیحات هسته‌ای خود در بریتانیا با هدف مقابله تهدیدات اتحاد شوروی کرد. فدراسیون دانشمندان آمریکا اعلام کرده است که اینک ۱۰۰ بمب هسته‌ای تاکتیکی بی۶۱ ایالات متحده در ایتالیا، آلمان، ترکیه، بلژیک و هلند مستقر هستند.
فرمانده ارتش خصوصی «واگنر» وابسته به مسکو با اشاره به عملیات موسوم به «چرخ گوشت باخموت» و در ادامه نارضایتی از عدم تامین تسلیحات، گفت که دیگر سلاحی نمانده تا با آن «گوشت را چرخ کنند!»
گوبل با اشاره به فروپاشی خونین دولت سابق بالکان پیش بینی کرد که جهان با "یوگسلاوی با سلاح‌های اتمی" روبرو است. هنگامی که اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ به ۱۵ کشور جدید تجزیه شد، کشور‌هایی که زرادخانه عظیم تسلیحات هسته‌ای این ابرقدرت در آن‌ها مستقر بود متقاعد شدند که از آن‌ها دست بکشند.
معاون وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که خطر استفاده روسیه از تسلیحات هسته‌ای در جنگ اوکراین نباید نادیده گرفته شود.
رئیس جمهور بلاروس اعلام کرد که این کشور قصد بازگرداندن تسلیحات اتمی خود از روسیه را دارد.
رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد در پاسخ به تشدید تحرکات نظامی غرب و حمایت روزافزون آنها از ارتش اوکراین، مسکو بخشی از تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی خود را در کشور بلاروس مستقر می‌کند.
رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد در پاسخ به تشدید تحرکات نظامی غرب و حمایت روزافزون آنها از ارتش اوکراین، مسکو بخشی از تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی خود را در کشور بلاروس مستقر کرده است.
رئیس جمهوری روسیه امروز (یکشنبه) اعلام کرد، روسیه در جریان حمله به اوکراین تسلیحات مافوق صوت مستقر نمی‌کند اما همه آنها را به همراه دیگر سیستم‌های پیچیده که در آغاز بحران اوکراین در سال ۲۰۱۴ میلادی در دسترس نبود، در اختیار دارد.
احتمال استفاده پوتین از تسلیحات هسته‌ای بسیار جدی و خطرناک است چرا که پوتین گفته است که از تمامیت ارضی روسیه با استفاده از هر وسیله ضروری و ممکنی دفاع خواهد کرد".
رئیس جمهور لهستان اذعان کرد که اگر غرب طی هفته‌های آتی برای کی‌یف تسلیحات فراهم نکند، روسیه پیروز جنگ خواهد شد.
مانتوروف از سال ۲۰۱۲، یکی از اعضای وفادار تیم وزرای رئیس جمهور روسیه بوده و بطور مرتب در سفر‌های خارجی و داخلی همراه آقای پوتین بوده است. در تابستان سال گذشته در حالی که کاستی‌های موجود در میدان جنگ آشکار شد، وظیفه نظارت برصنعت تسلیحات روسیه به او واگذار شد.
ولادیمیر پوتین گفت: مهمترین وظیفه شرکت‌های نظامی - دفاعی این است که تسلیحات مورد نیاز برای تمام یگان‌ها و واحد‌های پیشرفته نظامی کشور را تامین کنند.
پوتین اعلام کرده که صادرات تسلیحات روسیه در سال ۲۰۲۲ به ۸ میلیارد دلار می رسد.
یک کارشناس مسائل ژئوپلیتیک تصریح کرد: توانایی های نظامی روسیه، این کشور را قادر می سازد تا اوکراین را بدون نیاز به استفاده از سلاح هسته ای به سر میز مذاکره بکشاند.
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما هیچ دلیلی برای تعدیل موقعیت استراتژیک هسته‌ای خود ندیده‌ایم و نشانه‌هایی هم نداریم که روسیه در حال آماده شدن برای استفاده قریب‌الوقوع از تسلیحات هسته‌ای باشد.
این روز‌ها رسانه‌های دولتی چین به جنگ پوتین علیه اوکراین می‌پردازند. با حرکت روسیه به سمت بسیج نیرو‌های ذخیره و تهدید به استفاده از تسلیحات هسته‌ای تغییر لحن در سرمقاله مطبوعات دولتی و رسانه‌های چین آشکار است.
رئیس‌جمهوری اوکراین گفت باور دارد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه می‌تواند از تسلیحات هسته‌ای استفاده کند. پوتین پیشتر گفته بود که روسیه از تمام ابزار‌های در دسترس خودش برای دفاع از اراضی روسیه استفاده خواهد کرد.
طبق این گزارش، مدت‌ها قبل از برگزاری این همه‌پرسی‌ها زلنسکی ایده کنار گذاشتن وعده‌هایش درباره دونباس و کریمه برای رسیدن به توافق صلح با روسیه را رد کرده بود.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در سخنانی اعلام کرد: «پوتین» درباره تسلیحات هسته ای بلوف نمی زند.
رئیس جمهور روسیه امروز در مراسم افتتاحیه مجمع «ارتش -۲۰۲۲» اعلام کرد: آماده ارائه تسلیحات مدرن به متحدانمان هستیم.
رئیس جمهور روسیه امروز در مراسم افتتاحیه مجمع «ارتش -۲۰۲۲» اعلام کرد: آماده ارائه تسلیحات مدرن به متحدان‌مان هستیم

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ