افغانستان دهه‌ها است که در آتش جنگ و ناامنی می‌سوزد؛ اما از زمان روی کار آمدن طالبان تنش‌های مرزی این کشور با همسایگان تشدید شده‌ است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیرخارجه طالبان در سخنانی اعلام کرد که دوره اعتراض و تبلیغات علیه طالبان تمام شده و جهان به فکر تعامل است.
در ابتدای دولت یازدهم، رییس‌جمهور با دریافت نامه تعدادی از نمایندگان مجلس که از وضعیت حجاب ابراز نگرانی کرده بودند، دستور بررسی موضوع مسائل و راهکارهای مربوطه را همزمان در کمیسیون فرهنگی دولت، مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری و معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری صادر کرد.
تا این جای کار، حتی افرادی که پایگاه اجتماعی و رای بالای قطعی هم دارند، انگیزه‌ای برای حضور در انتخابات در خود نمی‌بینند. حتی به شکل ظاهری نیز تلاشی برای جذب مشارکت کاندیدا‌ها و مردم دیده نمی‌شود. فضای انتخابات نه تنها سرد است، بلکه در حال سردتر شدن است. اگرچه گروه‌های سیاسی و رسانه‌ها گاهی درباره انتخابات حرف می‌زنند، اما کف خیابان‌ها و نزد اقشار مختلف جامعه اصلا حرفی از انتخابات نیست.
در پی انتشار اخباری مبنی بر ممنوعیت یا محدودیت عزاداری محرم از سوی طالبان در افغانستان، مقامات طالبان در اظهارات خود تایید کردند که اطمینان می‌دهند امنیت مراسم‌های عزاداری در ایام محرم تامین خواهد شد.
مجاهد در توییتی نوشت: «غلامی و آزادی با هم تفاوت بسیار زیاد دارند؛ و غلامی جو بایدن خیل آن بود که به‌حیث پیش‌قراول نیرو‌های مسلح آن‌ها نقش بازی می‌کردند.»
اصلاح‌طلبان در حالی به آرایش انتخاباتی و شعار‌های خود شکل می‌دهند که جریان رقیب‌شان این روز‌ها بیش از هرچیز استراتژی سکوت رسانه‌ای درباره انتخابات را پیگیری می‌کند. از طرفی دیگر، اما پراکندگی و افتراقی در تقابل اطرافیان سید مصطفی میرسلیم، محمدباقر قالیباف و مرتضی آقا تهرانی به عنوان سه سرلیست در فهرست شورای ائتلاف بزرگ اصولگرایان برای انتخابات مجلس یازدهم نمودار شده است.
به نظر می‌رسد سیاست طالبان در رودخانه «هریرود» در کنار تقویت سد «سلما» احداث و بازسازی سد‌های دیگر است. در این حوزه کابل علاقه چندانی به شرکت در جلسات مشترک و سه جانبه ایران، ترکمنستان و افغانستان برای هماهنگی درباره بهره برداری از منابع آب رودخانه هریرود از خود نشان نمی‌دهد.
نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان در دیدار با رئیس اداره خط آهن افغانستان درباره افزایش‌ همکاری های ریلی گفت و گو کرد.
ما فتنه‌گر و افسادطلب و غربگداییم، احمد مسعود که پدرش پیمان برادری با حاج قاسم سلیمانی داشت، چه؟ نیرو‌های مقاومت که از شریف‌ترین بچه‌های افغانستانند و ما آن‌ها را بی‌پشت‌وپناه در مقابل مشتی وحشی رها کرده‌ایم و هر روز خون‌شان به زمین ریخته می‌شود، چه؟ دلتان خوش است که آمریکایی‌ها افغانستان را ترک کرده‌اند، اما نمایندگان اسلام آمریکایی هر روز دارند با همان سلاح‌ها و تجهیزات خون شریف‌ترین مردم ایران و افغانستان را بر زمین می‌ریزند. راستی اصلا شما فکر هم می‌کنید؟
افغانستان بر خلاف معاهده اجازه دسترسی به آمار و اطلاعات ایستگاه آب‌سنجی دهراوود را به کمیسار و متخصصان آبی ایران نمی‌دهد؛ لذا برخلاف ادعا‌های همیشگی مقامات افغانستان (چه قبل و چه طالبان) آن‌ها متأسفانه به معاهده پایبند نبوده و همیشه مانع اجرای مفاد معاهده شده‌اند
پس از درگیری روز گذشته مرزبانان ایرانی با طالبان توئیت‌های علی علیزاده و سخنان رائفی پور درباره طالبان مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته و واکنش‌های زیادی را در پی اشته است.
کوثری: خداوند روح شهدای مرزبان را شاد کند. از این اتفاقات برای بچه‌هایی که در یک خانه باهم هستند می‌افتد که اختلافی بوجود می‌آید و دعوا می‌شود.
کوثری: خداوند روح شهدای مرزبان را شاد کند. از این اتفاقات برای بچه‌هایی که در یک خانه باهم هستند می‌افتد که اختلافی بوجود می‌آید و دعوا می‌شود.
درگیری مسلحانه‌ای بین نیرو‌های طالبان و مرزبانان ایرانی در مرز نیمروز در منطقه «ماککی ولسوالی» صورت گرفت.
نیمروز- پیش از ظهر امروز درگیری بین نیروهای طالبان و مرزبانان ایرانی در مرز نیمروز صورت گرفته است.
حتی عدم مشروعیت ملی و فقدان رسمیت بین‌المللی طالبان و مساله چالش برانگیز محرومیت کار و آموزش زنان از سوی طالبان، باعث تامل و توقف چینی‌ها در دسترسی به منابع طبیعی افغانستان نشد.
درگیری و تیراندازی مرزبانان ایران با نیرو‌های مرزبانی طالبان در اطراف پل "میلک" تلفات جانی نداشت.
یک منبع آگاه از سفارت افغانستان در تهران به خبرگزاری آوا گفته بود که بحث تعیین سرپرست جدید این سفارت، موضوعی است که در کابل مطرح شده و نامه‌ای در این زمینه به سفارت افغانستان در تهران ارسال شده که مورد پذیرش دیپلمات‌ها و کارمندان این سفارت قرار نگرفته است.
اتحادیه اروپا و ۱۲ کشور نسبت به اقدام طالبان در تعلیق اشتغال زنان در سازمان‌ های مردم‌ نهاد واکنش نشان دادند.
ارتش پاکستان در بیانیه ای اعلام کرد: در جریان درگیری امروز میان مرزبانان پاکستان و طالبان، ۶ نفر کشته و ۱۷ تَن زخمی شدند.
وزیر امور خارجه آمریکا در توییتی نوشته است که آمریکا افرادی را که در سرکوب زنان در افغانستان سهم دارند، تحریم می‌کند.
طالبان می‌گویند که از کارکنان خود خواسته اند تا در مراسم عزاداری شرکت کنند و هیچ جایی تاکنون مانع عزاداری نشده اند.
بر اساس این سند، طالبان تنها روزهای استقلال افغانستان، شکست جماهیر شوروی سابق و شکست آمریکا و ناتو از گروه طالبان را روزهای تعطیلی عمومی تعیین کرده است.
حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رییس جمهور در امور افغانستان از جلسه با وزارت دفاع طالبان درباره درگیری مرزی امروز خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ