پس از استفاده‌های فراوان پوشش‌های سرامیکی می‌توانند تغییر رنگ دهند. برای روشن‌سازی قابلمه‌ها، پراکسید هیدروژن ۳ درصد را به اندازه کافی کف ظرف بریزید تا سطح را بپوشاند. پراکسید هیدروژن باید حباب بزند، اگر اینگونه نباشد محلول تازه نیست و به یک محلول تازه نیاز دارید.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اگر در انتهای پخت غذا متوجه شدید که خورش شما به دلخواهتان روغن نیانداخته است، یکی از کار‌هایی که برای جبران آن می‌توانید انجام دهید این است که چند حبه یخ در خورش قورمه سبزی خود بیاندازید.
احتمالاً نوشیدنی‌ای که همیشه از آن برای بیدار نگه داشتن خود استفاده می‌کنید چای یا قهوه است، به خصوص اگر صبح یک روز سرد هم باشد. اما اولین نوشیدنی شما با یک لیوان آب باشد. با این کار بدن آب مورد نیازش را به دست می‌آورد و در نتیجه، انرژی بیشتری پیدا می‌کنید.
دستگاه‌هایی که آب لیمو تهیه می‌کنند موجب له شدن هسته لیمو می‌شوند. اگر آب لیموی شما بسیار تلخ است برای رفع آن یک هویج متوسط را پوست گرفته و در داخل شیشه آب لیمو قرار دهید و بعد از یک شبانه روز آن را از شیشه خارج کنید. هویج تلخی آب لیمو را به خود جذب می‌کند.
از یک محافظ شعله‌ی اجاق گاز قابل جدا شدن که به صورت کامل روی شعله‌ها قرار می‌گیرد و از نشتی و سرریز در شعله‌ها جلوگیری می‌کند استفاده کنید.
دانستن ترفند‌های خانه‌داری برای داشتن خانه‌ای تمیز، مرتب و بدون هیچگونه مشکل ضروری است. این ترفند‌ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید همه مشکلات مربوط به خانه را به راحتی حل کنید.
برنامه‌های موبایل هنگام نصب، اجازه دسترسی به برخی از داده‌ها را می‌گیرند، گاهی هم این کار بدون آگاهی انجام می‌شود و حریم خصوصی را به خطر می‌اندازد.
دانستن برخی فوت و فن‌ها و ترفند‌های مخصوص آشپزی هنگام طبخ غذا به شما کمک می‌کند با صرف زمان کمتر نتیجه مطلوبتری از آشپزی داشته باشید.
مجرمان با استفاده از ترفند‌های زیرکانه، مالباختگان را متقاعد کرده که جهت دریافت جایزه خود سریعاً کد‌هایی که از طریق پیامک برای آن‌ها ارسال می‌شود را بخوانند؛ شکات نیز با یک غفلت ساده در نهایت متوجه سرقت تمامی موجودی کارت بانکی و خالی شدن حساب خود شدند.
حتما شگفت زده می‌شوید اگر بدانید که خمیر دندان غیر از تمیز کردن و شستن دندان‌ها کاربرد‌ها و موارد استفاده دیگری هم دارد که در این مطلب به آن پرداخته‌ایم.
ترفند‌های خانه‌داری که در این مطلب به آن می‌پردازیم، بسیار متنوع و درعین حال ساده و کاربردی هستند که به شما کمک می‌کنند خانه‌ای تمیز و درخشان داشته باشید.
مصباحی مقدم گفت: ترفندهایی که دلالان ارز برای افزایش قیمت ارز بکار می‌گرفتند خنثی شده است. در حال حاضر در بازار حالت حیرت به این‌ها دست داده است که از عوامل اقتصادی بشمار می‌آید. در عوامل غیراقتصادی، بحث انتظارات تورمی بالا، مطرح است. مردم انتظار تورم بالاتر را دارند. خود این امر عامل افزایش تورم می‌شود.
دلمه برگ مو یکی از غذا‌های محبوب بهار و تابستان است. از آن‌دسته غذا‌هایی که طرفداران خاص خودش را دارد و با فلفل‌دلمه، بادمجان و گوجه‌فرنگی هم آن را می‌پزند.
آخرین باری که فدراسیون فوتبال برای قرارداد‌ها سقف تعیین کرده بود مدیران باشگاه‌ها مجبور به ترفند‌های خاص خودشان برای راضی نگه داشتن بازیکنان و کادر فنی شدند. اهدای ماشین و آپارتمان و بحث زیر میزی‌ها مواردی بود که برای دور زدن سقف قرارداد‌ها به کار گرفته شد و در نتیجه فرق چندانی بین سقف داشتن یا نداشتن قرارداد‌ها نبود.
معمولا توری‌های کباب پز بعد از اینکه روی آن کباب می‌پزید، می‌سوزد و آب کباب روی آن شیار‌هایی از سیاهی را ایجاد می‌کند. برای تمیز کردن توری کباب پز با روشی بسیار ساده می‌توانید لیمو ترش را از وسط برش بزنید؛ سپس لیمو را داخل نمک بزنید، طوری که نمک کاملا روی قسمت برش خورده لیمو را بگیرد. حالا لیموی نمکی را روی توری کباب پز بکشید.
اگر خاک گلدان بی رنگ و یا ترک‌دار شود، احتمالاً زمان آبیاری آن فرا رسیده است. گیاه خود بعد از آبیاری وزن کنید. پس از چند بار مشخص می‌شود که گیاه چه زمانی به آبیاری نیاز دارد. البته می‌توانید با نگه داشتن انگشت خود در خاک میزان رطوبت آن را بسنجید.
اپل به کاربرانی که می‌خواهند دستگاه‌هایشان را برای زمان طولانی‌تری نگه دارند، پیشنهاد می‌کند که دستگاه‌ها را کامل شارژ نکنند. باتری دستگاه‌هایی که کامل شارژ شده‌اند، اما در حال کاری نیستند، سریع‌تر خالی می‌شود. دستگاه‌هایی که شارژ ندارند ممکن است برای حفظ شارژ خود با مشکل مواجه شوند. اپل پیشنهاد می‌کند که اگر می‌خواهید دستگاهی بیشتر عمر کند، با شارژ ۵۰ درصد از هر دو مشکل جلوگیری خواهید کرد.
رئیسی با اشاره به ترفند‌های دشمنان برای جذب نخبگان کشور‌ها تاکید کرد: باید زمینه‌های حضور دانشمندان ایرانی را که سرمایه‌های عظیم کشور هستند در داخل فراهم کنیم.
برای تهیه سس خورش بادمجان، آب گوشت را از صافی بگذرانید تا پیازهایش جدا شود، زعفران آب شده، رب گوجه، آب غوره، نمک و یک قاشق روغن حیوانی را به آب گوشت اضافه کنید و در ماهیتابه که گوشت و بادمجان هست آب زیادی نباشد.
یکی از ترفند‌هایی که به شما برای مرتب کردن کشوی لباس و کمد کمک می‌کند، نحوه صحیح و درست تاکردن لباس‌ها به کوچک‌ترین حالت ممکن است؛ زیرا جای بیشتری برای تمام لباس هایتان باقی می‌ماند. حتی می‌توانید لباس‌ها را بر اساس رنگ یا طرح دسته بندی کنید و در کمدتان قرار دهید.
یکی از ترفند‌های ریاضی برای عدد پی، حفظ کردن این جمله است که بر اساس تعداد حروف هر کلمه تا ۱۰ رقم اعشار، می‌توانید عدد پی (۳.۱۴۱۵۹۲۶۵۳۶) را به خاطر بسپارید: «خرد و بینش و آگاهى دانشمندان ره بسر منزل مقصود بما آموزد.»
هر برندی برای گوشی خود ترفندهایی را طراحی می‌کند تا کاربران با استفاده از آن‌ها تجربه کاربری خوشایندی داشته باشند. در ادامه چند ترفند و نکته در گوشی های سامسونگ گلکسی که باید بدانید را توضیح می‌دهیم.
خاورمیانه به داشتن ادویه در غذا معروف است، اما کمتر کسی می‌داند که ادویه در قهوه هم یکی از ترفند‌های مردم این سرزمین برای داشتن طعمی متفاوت است. در خاورمیانه قهوه به شکلی ویژه دم می‌شود. ابتدا قهوه و ادویه‌هایی را که خوب آسیاب شده اند با آب مخلوط می‌کنند و حرارت می‌دهند و بعد از خنک شدن، دوباره آن را گرم می‌کنند.
برای داشتن ظاهری زیبا و مناسب جادویی در کار نیست؛ بلکه پای ترفند‌هایی در میان است که مدل‌های حرفه‌ای از آن‌ها بهره می‌گیرند. در ادامه با تعدادی از این ترفند‌ها آشنا خواهیم شد.
ستون فقرات سالم اثربخشی فعالیت‌های روزمره و شیوه زندگی فرد را تعیین می‌کند، زیرا بدشکلی یا بیماری‌های ستون فقرات می‌تواند منجر به کمردرد شدید و سایر عوارض شود و بر تندرستی عمومیِ فرد تأثیر بگذارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ