در نشست مشترک گروه‌های گویش‌پژوهی اعلام شد که تاکنون ۲۷ هزار نمونه زبانی از آبادی‌های کشور گردآوری شده؛ و از آن میان ۱۷ هزار نمونه به همراه شناسنامه در سامانه بارگذاری شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دانشمندان در پژوهش‌های قبلی فهمیده بودند که قدیمی‌ترین زنبور‌ها از زنبور‌های وحشی بی‌عسل به‌وجود آمده‌اند، و به‌جای شکار به گردآوری شهد و گرده روی آورده‌اند. اکنون این تحقیق جدید می‌گوید این تغییر در اوایل دوره کرتاسه در مناطق خشک گوندوانای غربی رخ داده است.
طرح پژوهشی «شناسایی، گردآوری و مستندسازی داده‌های ۱۰ گونه زبانی در خطر استان سیستان و بلوچستان» انجام شد.
یک مقام دولت صربستان اعلام کرد که مقامات کوزوو در تلاش برای گردآوری سلاح علیه صرب‌های محلی هستند.
رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا از گردآوری اسناد جدید علیه رئیس‌جمهور این کشور خبر داد.
دادستان انتظامی قضات گفت: اجرای طرح نشان بر عهده دادسرای انتظامی قضات بود که در قالب ۴ فرم اطلاعات همکاران قضائی قابل گردآوری است و ما این فرم‌ها را به استان‌ها ارائه کردیم.
محققان می‌گویند برای نخستین‌بار توانسته‌اند با آرایه فرستنده‌های MAPLE پرتو‌های انرژی خورشیدی را که در فضا گردآوری شده بود، از طریق ریزموج‌ها به گیرنده‌ای در پشت‌بام آزمایشگاه «گوردون و بتی مور» در پردیس مؤسسه فناوری کالیفرنیا منتقل کنند.
سمنان- رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به برگزاری جشن گلریزان همزمان با ماه مبارک رمضان در سراسر استان، گفت: ۲۸ میلیارد ریال کمک خیران در این مراسم گردآوری شد.
سمنان- رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به برگزاری جشن گل‌ریزان همزمان با ماه مبارک رمضان در سراسر استان، گفت: ۲۸ میلیارد ریال کمک خیران در این مراسم گردآوری شد.
۲۸ نفر از نمایندگان مجلس در طرحی ارائه شده، برخی از قوانین و احکام را در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری نامعتبر دانستند.
۲۸ نفر از نمایندگان مجلس در طرح ارائه شده، برخی از قوانین و احکام را در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری نامعتبر دانستند.
محققان شرکت امنیت سایبری McAfee در مطلبی در وبلاگ خود از کشف بدافزاری موسوم به Goldoson خبر داده‌اند که فهرست اپ‌های دستگاه، نام سایر دستگاه‌هایی که از طریق بلوتوث یا وای‌فای به گوشی شما وصل شده‌اند و موقعیت GPS را گردآوری می‌کند. این بدافزار همچنین می‌تواند با کلیک‌کردن روی تبلیغات در پس‌زمینه دست به کلاهبرداری بزند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی دیوان محاسبات را مکلف به راه اندازی پایگاه جامع مالی و گردآوری اطلاعات مالی و بودجه ای دستگاه های اجرایی بخش عمومی کردند.
در قالب یک نظرسنجی، پیش‌بینی ۱۰ کارشناس بازار سرمایه درباره روند بازار و شاخص کل بورس، در هفته پیش‌رو گردآوری شده است.
وزارت دفاع انگلیس امروز اعلام کرد که احتمال دارد روسیه از تاکتیک جدیدی در گردآوری اطلاعات دفاع هوایی اوکراین استفاده کند.
در قالب یک نظرسنجی، پیش‌بینی ۱۰ کارشناس بازار سرمایه درباره روند بازار و شاخص کل بورس، در هفته پیش‌رو گردآوری شده است.
در قالب یک نظرسنجی، پیش‌بینی ۱۰ کارشناس بازار سرمایه درباره روند بازار و شاخص کل بورس، در هفته پیش‌رو گردآوری شده است.
محققان از پایگاه داده ژنوم شاملِ مجموعه‌ای از دی‌اِن‌اِی‌های باستانی که برنده جایزه نوبل، سوآنته پابو، گردآوری و منتشر کرده بود، به عنوان مرجع استفاده کردند که به آن‌ها امکان می‌داد که ویژگی‌های گیرنده‌های بویایی هر سه گونه انسان را با نگاه کردن به ژن‌های مرتبط با آن شناسایی کنند.
در قالب یک نظرسنجی، پیش‌بینی ۱۰ کارشناس بازار سرمایه درباره روند بازار و شاخص کل بورس، در هفته پیش‌رو گردآوری شده است.
آمارهای گردآوری شده توسط شرکت راه‌آهن درباره فعالیت ترانزیت ریلی حاکی از آن است که متوسط سیر بارترانزیت شده درهفت ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ به یک هزار و ۱۰۲ کیلومتر رسیده است.
نخست وزیر سابق انگلیس قصد دارد تا کمک های مالی را برای ارائه تجهیزات پزشکی به بیمارستان های اوکراین گرد آوری کند.
چندین اثر از «پل سزان»، «ونسان ون‌گوگ» و دیگر هنرمندان بزرگ در حراج بخشی از مجموعه عظیم نقاشی‌ها و مجسمه‌هایی که توسط «پل آلن» یکی از بنیانگذاران فقید مایکروسافت، گردآوری شده بود، ۱.۵ میلیارد دلار به فروش رفت.
خوراک لوبیا یکی از خوراک‌های سنتی و محبوب ایرانی است که معمولا برای وعده صبحانه یا شام تهیه می‌شود و پخت آن به صورت غلیظ و جا افتاده نیاز به رعایت نکات خاصی دارد که در این مطلب گردآوری شده است.
پس از بیش از هشت سال نخست‌وزیری هند محبوبیت بالای نارندرا مودی و قدرت انتخاباتی چشمگیر او را تقریبا شکست ناپذیر ساخته است. با این وجود، علیرغم آن که موفقیت او در گردآوری قدرت سیاسی غیر قابل تردید است توانایی او در استفاده از آن به نفع اکثریت قریب به اتفاق شهروندان هم چنان مورد تردید قرار دارد.
در بخشی از گزارش تازه‌ای که توسط دیپلمات‌های افغان و کارکنان خمات مدنی گردآوری شده به اظهارات اعضای طالبان اشاره شده که می‌گویند: «به سر آنان شلیک کنید: مرد یا زن هر کسی که مخالف طالبان و امارت اسلامی است. آنان توسط آمریکایی‌ها شستشوی مغزی می‌شوند و تنها راه حل شلیک گلوله به سر آنان است. من حاضرم بیایم و آنان را مانند سگ و الاغ به قتل برسانم».

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ