خلاء کاملاً خالی نیست. این به دلیل نظریه‌ای در فیزیک کوانتومی به نام «اصل عدم قطعیت هایزنبرگ» است. این اصل بیان می‌کند که غیرممکن است که هم‌زمان سرعت و مکان هر ذره‌ای را با دقت یا قطعیت دلخواه معین کنید - هر چقدر در مورد یک مقدار با دقت زیاد بدانید، دیگری را با دقت کمتری خواهید دانست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فضا، مکان بسیار بزرگی است و حتی امثال اینشتین هم گاهی با محدودیت‌هایی مواجه می‌شوند. یکی از معروف‌ترین این محدودیت‌ها، مرکز سیاهچاله است که به نظر می‌رسد که در آن نظریه معروف اینشتین به طور کامل بی‌اثر می‌شود. حالا، یک بررسی تازه که از سوی دانشمندان دانشگاه سجونگ کره جنوبی انجام شده، نشان می‌دهد که محدودیت دیگری هم در دیدگاه نیوتن و اینشتین از گرانش را می‌توان در حرکات مداری ستاره دوگانه که فاصله زیادی دارند و به صورت گسترده از هم دور هستند، یافت.
یک کارشناس میراث فرهنگی در یادداشتی نوشت: اگر حضور امام رضا (ع) در مسجد ساوه صحت داشته باشد، رویداد غریبی بوده است!
باستان‌شناسان منتظر بررسی تاریخ‌های رادیوکربن چوب بقایای قایق هستند، ولی در حال حاضر حدس می‌زنند که ممکن است متعلق به قرن سوم یا چهارم پس از میلاد باشد. آن‌ها گمان می‌کنند که کشتی باستانی برای حمل چیز‌ها در امتداد رود‌های کوچک بین دانوب و شهر مرزی رومی ویمیناسیوم استفاده می‌شد. بقایای این قایق باستانی در اواخر ماه ژولای در معدن سطحی زغال سنگ درمنو در نزدیکی کوستولاک در حدود ۵۰ کیلومتری شرق بلگراد کشف شد.
این روستا نخستین بار در دهه‌ی ۱۹۶۰ در جریان یک پروژه‌ی ساخت و ساز شناسایی شد، اما در حفاری‌های اخیر، عناصر معماری، ردیف‌های سنگی، حفره‌های دیرک، سه گور انسانی با نذورات تدفین و توده‌ی بزرگی سرامیک کشف شده است.
وزن هر دست به‌طور میانگین ۴۰۰ گرم است. این وزن برای ما محسوس نیست، اما جالب این‌جاست که افرادی که دست‌های مصنوعی دارند وزن آن‌ها را بسیار بیشتر از دست‌های واقعی می‌دانند. با این که آن‌ها بسیار سبک‌تر از دست‌های واقعی هستند.
«کتیبه ناشناخته کوشان» نظامی نوشتاری است که در حدود ۲۰۰ قبل‌ازمیلاد تا ۷۰۰ بعدازمیلاد در بخش‌هایی از آسیای مرکزی مورد استفاده بود. این خط هم با عشایر اولیه در استپ‌های اوراسیا، مانند یوئه‌چی‌ها، و هم با سلسله کوشان‌ها مرتبط دانسته شده است. کوشان‌ها امپراتوری‌ای را بنا نهادند که یکی از کار‌های مهم آن توسعه بوداییسم در شرق آسیا بود. آن‌ها همچنین آثار معماری و هنری مهمی خلق کردند.
سرپرست هیأت باستان‌شناسی کانی وشتران ادامه گفت: مواد فرهنگی مکشوفه در لابه‌لای این معماری حجم زیادی از تکه سفال‌ها و در موارد انگشت‌شمار ظروف سفالی نسبتا سالم را در برمی‌گیرد که تمام آن‌ها به صورت ساده و تعداد زیادی از آن‌ها به صورت ترد و زمخت مشاهده می‌شوند که این مسأله احتمالا از تولیدات محلی و غیرانبوه با مواد و تکنولوژی بومی حکایت می‌کند.
کشف دستبند‌های نقره در مقبره ملکه حتپ‌حرس اول در سال ۱۹۲۵ برای محققان شگفتی بزرگی به همراه داشت، زیرا خود مصر در دوران باستان فاقد معادن نقره بود. حالا پس از گذشت نزدیک به یک قرن، به نظر می‌رسد این معما حل شده است.
هرچند ریاضیدانان موافق بودند که این تصویرسازی موسوم به «کلاه» اولین انیشتین است، با این حال هر هفت بار یک بار لازم بود تا تصویر آینه‌ای از آن کپی شود تا الگوی بدون تکرار بتواند ادامه پیدا کند. در این وضعیت یک مقاله دیگر در ماه گذشته منتشر شد که در آن آقای اسمیت و سه ریاضیدانی که به او کمک کردند تا این کشف را تأیید کند، شکل جدیدی را به نام «شبح» عرضه کردند.
دانشمندان کشف کرده‌اند که یکی از مرگبارترین عنکبوت‌های جهان می‌تواند ترکیب زهر خود را بسته به خلق و خو و موقعیت خود تغییر دهد.
دسیسه سیاه دختر چاقوکش/ کشف بیش از ۱.۵ کیلو طلای قاچاق در یک طلافروشی درسیرجان/ شیرب‌های مرگ در عشق خونین/ ماجرای سیم داغ و قربانی کوچک!/ قتل آتشین پدر در دسیسه عروس و پسرش/ دوراهی معمایی در جنایت شبانه/ سرقت دالتون‌های معتاد در پوشش ماموران آب و برق!/ داستان‌های خیالی یک قاتل
یک کپسول به درون دستگاه گوارش افراد سالم سفر می‌کند و داده‌هایی برای محققان فراهم می‌کند.
هر ژنوم باکتری باستانی مانند یک پازل ۶۰ هزار تکه‌ای است و هر تکه تارتار دندان حاوی میلیون‌ها ژنوم است. برای حل این معمای غیرممکن، محققان تکنیکی به نام مونتاژ جدید را تغییر دادند.
گروهی از دانشمندان به سرپرستی دانشگاه‌های شفیلد و هرتفوردشایر، داده‌های تلسکوپ اسحاق نیوتن در لاپالما را تجزیه و تحلیل کردند. آن‌ها چیزی با عنوان "وجود ساختار‌های ناهمگون" را در کهکشان‌هایی که دارای اختروش هستند، کشف کردند.
عبدی درباره «معنای آمار پیامک‌های کشف حجاب» ارسالی پلیس در یک استان هشدار داد.
عضو فراکسیون روحانیت مجلس می‌گوید: کسانی در موضوع کشف حجاب، عناد می‌ورزند، اگر بنا باشد حاکمیت کار را در برابر آن‌ها رها کند، خسارت‌های بسیار زیادی را برای مردم و امنیت ملی در پی خواهد داشت و از این‌رو، این هزینه معقول که مقابله با بی‌حجابی است، باید حتماً صورت بگیرد.
سعیدی درباره این‌که رئیس قوه قضائیه در اظهارنظری تاکید کردند در مسئله حجاب بگیر و ببند جواب نمی‌دهد اما شاهد برخی از رفتارهای تند و اظهارنظرها از تریبون‌های عمومی هستیم، چقدر ضرورت دارد تصمیم‌گیران در مسئله حجاب این نگاه را داشته باشند، گفت: متاسفانه یکی از چالش‌ها و آسیب‌های کشور همین نگاه برخی از تندروها به موضوعات و مسائل کشور است.
روز شنبه گاردین از پرونده‌ای قدیمی پرده برداشت که مربوط به کشف یک سنگ‌نگاره در سال ۲۰۱۶ بوده است. جعبه‌ای چوبی که به شکل شلخته‌ای بسته‌بندی شده، توجه پلیس فرودگاه استنستد لندن را جلب می‌کند. محتویات این جعبه سنگی از جنس آهک بوده با تصویری برجسته از یک سرباز ایستاده در حالی که انگشت سبابه خود را به سمت بالا نشانه رفته است.
پلیس هنوز به درستی نمی‌داند که این دست چگونه از قبرستانی که تقریباً یک و نیم کیلومتر دورتر از محل اکتشاف است، به جنگل رسیده است.
نیشابور- رئیس دامپزشکی نیشابور از کشف یک تن عسل تقلبی از ابتدای سال، تاکنون در این شهرستان خبر داد.
جینگ-دونگ (جکی) هان و همکارانش یک فرآیند مبتنی بر هوش مصنوعی به نام ساعت پیری صورت را توسعه داده اند که تصویری سه بعدی از چهره افراد می‌گیرد و سن بیولوژیکی آن‌ها را محاسبه می‌کند.
سخنگوی فراجا گفت: معماری آینده فراجا یک اقدام تحولی و در راستای انقلاب است.
منابع محلی از کشف ۱۸ جسد مجهول الهویه در یک گور دسته جمعی در شهر سرت، زادگاه معمر قذافی که در حدفاصل دو شهر طرابلس و بنغازی در لیبی قرار دارد، خبر دادند.
مقبره‌های آجری گلی یک مدل معماری رایج در عصر حکمرانی دودمان بیست و ششم مصر بوده‌اند. شاید مهم‌تری نکته آن باشد که کاوشگران آثار قبور را با ورقه‌های طلا در آن مقبره‌ها پیدا کرده‌اند. ورقه‌های طلا به شکل خدایان مصر باستان مانند ایزیس (الهه طبیعت، باززایی، ازدواج، تجسم ماهیت سحر و جادو) که یکی از مهم‌ترین خدایان بوده ساخته شده بودند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ