جینگ-دونگ (جکی) هان و همکارانش یک فرآیند مبتنی بر هوش مصنوعی به نام ساعت پیری صورت را توسعه داده اند که تصویری سه بعدی از چهره افراد می‌گیرد و سن بیولوژیکی آن‌ها را محاسبه می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نویسندگان مطالعه با گزارش کشف خود در مقاله‌ای در سال ۲۰۲۱ توضیح می‌دهند که نمونه آن‌ها - با نام مستعار Baby Yingliang - در حالی پیدا شد که سرش «به سمت بدن، با پا‌ها در دو طرف، و پشت خمیده در امتداد قطب صاف تخم‌مرغ قرار داشت.
باستان‌شناسان چینی به تازگی مجموعه‌ای از اشیاء رمزآلود را در جنوب غرب این کشور پیدا کرده‌اند که ظاهرا مربوط به فرهنگی در حدود ۳۰۰۰ سال پیش است. این فرهنگ ناشناخته تاکنون به کتاب‌های تاریخ راه ...
در حال حاضر در تصاویر هوایی از مکان این شهر چیزی جز تل‌های ماسه‌ای در وسعت بیابان قابل مشاهده نیست؛ اما اینجا روزگاری شهری پر رونق در حاشیۀ مسیر خراسان به اصفهان و شیراز بوده است؛ شهری که بنا بر افسانه‌ها اسفندیار پهلوان نامدار ایرانی آن را بنا کرده است.
کاوشگران غار در اوایل ماه جاری به یک جنگل ماقبل تاریخ در پایین یک فروچاله غول پیکر در جنوب چین برخورد کردند. فروچاله‌هایی از این دست در زبان چینی با نام Tiankeng یا «گودال بهشتی» نیز شناخته می‌شوند.
تحقیقات اخیر روی قسمت‌های دهانی حلقه‌ای شکل آنومالوکاریس که با پوشش زره پوشانده شده‌اند، توانایی این حیوان در پردازش غذای سخت را مورد تردید قرار داده است. آخرین مطالعه با هدف بررسی این موضوع انجام شد که آیا زائده‌های جلویی بلند و خاردار شکارچی می‌توانند به جای آن این کار را انجام دهند یا خیر.
لوب سالهاست که در جستجوی کشف مصنوعاتی است که ممکن است به یک تمدن فرا زمینی تعلق داشته باشند و در این راستا برای خود شهرت زیادی دست و پا کرده. اگرچه او احتمالا به خاطر نظریه‌هایش درمورد جرم میان‌ستاره‌ای Oumuamua که در اکتبر ۲۰۱۷ از کنار زمین عبور کرد، مشهور است. این در حالی است که آخرین پدیده این چنینی با نام IM ۱ در سال ۲۰۱۴ در اقیانوس آرام سقوط کرده بود.
پژوهشگران انسلادوس، ششمین قمر بزرگ زحل را، پاییز گذشته با تلسکوپ فضایی جیمز وب رصد کردند. تصاویر گرفته‌شده با ابزار طیف‌نگار فروسرخ نزدیک تلسکوپ چیزی را ثبت کردند که دانشمندان «فورانی خارق‌العاده بزرگ» نامیده‌اند.
بهار امسال وقتی فردی به نام رومان نوواک در جستجوی قارچ در جمهوری چک، در دل طبیعت مشغول گشت و گذار بود، به چیزی به مراتب مهم‌تر از قارچ برخورد: یک تکه فلز که از خاک بیرون زده بود. آقای نوواک آن را از خاک بیرون کشید و متوجه شد که تیغه یک شمشیر است. او شروع به کندن زمین کرد و نه تنها به یک شمشیر رسید بلکه یک تبر برنزی هم پیدا کرد.
دانشمندان در چین به شکل تصادفی با فسیل یک عقرب دریایی نادر باستانی برخورد کردند. این کشف، این پتانسیل را دارد که نور جدیدی بر روی گروه پهن‌بال‌سانان منقرض شده بیاندازد.
ماتیس می‌گوید: «هدف CEBRA کشف ساختار سیستم‌های پیچیده است. با توجه به اینکه مغز پیچیده‌ترین ساختار جهان ماست، یک فضای آزمایشی جامع و کامل برای CEBRA محسوب می‌شود. همچنین می‌تواند در مورد نحوه پردازش اطلاعات توسط مغز داده‌های جدیدی به ما ارائه کند و بستری برای کشف اصول جدید علوم اعصاب باشد.»
گروهی از دانشمندان به سرپرستی دانشگاه‌های شفیلد و هرتفوردشایر، داده‌های تلسکوپ اسحاق نیوتن در لاپالما را تجزیه و تحلیل کردند. آن‌ها چیزی با عنوان "وجود ساختار‌های ناهمگون" را در کهکشان‌هایی که دارای اختروش هستند، کشف کردند.
در سال ۲۰۱۷ بود که زمین‌شناسان این قاره که در تمام این مدت از دیدرس پنهان بود را پیدا کردند. حالا بخش عمده‌ای از قاره کشف شده زیر آب است و زمین‌شناسان موسسه تحقیقاتی Zealand Crown، از آن به عنوان نمونه‌ای یاد می‌کنند که نشان می‌دهد که چطور ممکن است چیزی به این واضحی تا مدت‌ها از دید‌ها پنهان مانده و سال‌ها طول بکشد تا کشف شود. تولوچ در این باره توضیح داده: «ما هنوز موفق به درک کامل این موضوع نشده‌ایم که چرا زلاندیا از گوندوانا دور شده است.»
دانشمندان می‌گویند فوران‌های آتشفشانی بازالتی که یک میلیون سال طول کشید و باعث رخداد انقراضی «مرگ بزرگ» شد در اصل از کوه‌های سیبری سرچشمه گرفت است، اما فوران‌هایی که انقراض دسته‌جمعی دوم پرمین را سبب شد از محلی به نام «امیشان» در جنوب غربی چین نشأت گرفته است.
در یک کشف نسبتاً جدید، بقایای جسمطلد دو اسب سوار در چین پیدا شد که شلوار‌های پرتزییناتی به پا داشتند و گمان می‌رود قدیمی‌ترین شلوار‌هایی هستند که تاکنون پیدا شده اند. این شلوار‌های پشمی در قسمت پا‌ها و کمر به صورت جداگانه ساخته شده و به هم متصل شده و خشتک آن بسیار باز بود که قطعه‌های تجملاتی به آن دوخته شده بود.
نتایج یک نظرسنجی عمومی در چین نشان می‌دهد که ۸۹ درصد مردم بدون گوشی خود احساس بیقرار بودن دارند و نمی‌توانند از پس انجام کارها برآیند!
محققان با بررسی نمونه هایی از ماه که در ماموریت چینی به زمین فرستاده شد، یک منبع جدید و تجدیدپذیر آب روی این سیاره کشف کرده اند.
یک مقام مسئول از صادرات پرتقال به چین خبر داد و گفت: این محموله در قالب نمونه بوده و برای دریافت مجوزهای بهداشتی و قرنطینه‌ای، کشف قیمت و بازخوردگیری از مصرف‌کنندگان به این کشور ارسال شد.
این کشف جدید توسط «راسل انگلمن»، دانشجوی دکترای دانشگاه کیس وسترن در آمریکا حاصل شده است. او در دوران کرونا مشغول بررسی گونه Dunk در موزه طبیعی کلیولند بود که با ابهامی درباره تناسب اندام این آبزی مواجه شد و درنهایت به این جواب رسید. او در ابتدا از کشفی که درباره جثه کوچک‌تر این هیولای دریایی داشت، سرخورده شد، اما درنهایت پذیرفت که کشف حقیقت از هر چیزی دیگر مهم‌تر است و باید اولویت بالاتری داشته باشد.
سخنان دبیرکل سازمان جهانی بهداشت پس از آن بیان شد که وزارت انرژی، اف‌بی‌آی و وزیر خارجه آمریکا گزارش‌ها درباره «نشت ویروس کووید-۱۹ از یک آزمایشگاه در چین» به عنوان منشاء این ویروس را تایید کردند
محققان با بررسی دقیق این ۲۱ گور دریافتند که یک خانواده سلطنتی در کنار هم در این گورستان باستانی دفن شده‌اند.
به طور مثال قیمت یک خودروی چینی خودروسازهای خصوصی در کشور همسایه ۵۰۰ میلیون تومان ارزان‌تر از قیمت آن در کشور ما است؛ در این حوزه در آینده نزدیک اقدامی صورت خواهد گرفت تا فرمول تعیین قیمت خودروهایی با این شرایط، کنترل شود تا این‌ها دیگر نتوانند از یک سطحی، قیمت را افزایش دهند.
بنا به گفته‌ی محققانِ دانشگاه پِکینگ، بررسی بیولوژیکیِ استخوان‌های اسکلتِ یک زن، قطع عضو به علل پزشکی و دیگر علل را رد کرده و نشان داده است که قربانی حداقل پنج سال پس از اجرای مجازات زنده مانده است.
یک روزنامه آمریکایی گزارش داده برخی از اسناد محرمانه‌ای که اف‌بی‌آی در عمارت دونالد ترامپ در «مار-ئه-لاگو» در ایالت فلوریدا کشف کرد شامل برخی اطلاعات حساس درباره ایران و چین بود.
در حین انجام کاوش در استان مرکزی هوبی (چین)، تیمی از محققان وابسته به مؤسسه بقایای فرهنگی و باستان‌شناسی استان هوبی، جمجمه کاملی را پیدا کردند که تشخیص دادند متعلق به انسانی باستانی بوده که تقریباً یک میلیون سال پیش، در دوران «پلیستوسن میانه» زندگی می‌کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ