وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ارتقا روابط ایران واندونزی سرشار از منافع برای دو ملت است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ارومیه - سفیر اندونزی در ایران با اشاره به وجود ظرفیت‌های قابل توجه آذربایجان‌غربی در حوزه‌های مختلف گفت: ما آماده ارتقاء و توسعه روابط هستیم و از این امر استقبال می‌کنیم.
پاکستان سالهاست حافظ منافع ایران در آمریکا بوده لذا اگر می‌خواهیم با شبه قاره هند روابط خوبی داشته باشیم دروازه ورود آن پاکستان است.
سران ایران و عمان، ضمن مرور آخرین وضعیت پیشرفت اسناد همکاری امضا شده در سفرهای متقابل سران دو کشور، بر اراده تهران-مسقط برای ارتقای روابط به سطوح بالاتر و گسترش تعاملات فیمابین تاکید کردند.
رئیس جمهور در دیدار رئیس مجلس صربستان روابط دو کشور به ویژه در زمینه اقتصادی و تجاری را نیازمند ارتقا و توسعه بیشتر دانست.
جانشین وزیر دفاع گفت: ارتقاء تعاملات دفاعی میان ایران و پاکستان، می‌تواند منجر به استحکام مناسبات، افزایش اعتماد و کاهش نفوذ و نقش بازیگران مخرب و مخالف روابط شود.
جانشین وزیر دفاع گفت: ارتقاء تعاملات دفاعی میان ایران و پاکستان، می‌تواند منجر به استحکام مناسبات، افزایش اعتماد و کاهش نفوذ و نقش بازیگران مخرب و مخالف روابط شود.
رهبر انقلاب اسلامی گسترش روابط را به نفع دوکشور دانستند و با اظهار خوش‌بینی نسبت به آینده روابط، تاکید کردند: همکاری بیش از پیش جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان زمینه ساز ارتقاء جایگاه دو کشور در دنیای درحال تحول خواهد بود.
رئیس جمهور گفت: روابط دو کشور از مرحله تجاری به مرحله سرمایه‌گذاری رسیده است و دیدگاه‌های مشترک و رویکرد تقویت همگرایی منطقه‌ای سران ایران و عمان، می‌تواند روابط فیمابین را گسترش دهد.
این روزنامه صهیونیستی آورده است که ایران اکنون به دنبال بازگشایی سفارتخانه های دو کشور سپس دیدار وزرای خارجه و بعد از آن دیدار سید ابراهیم رئیسی با عبدالفتاح سیسی است.
معاون اول رییس جمهور روابط ایران و عمان را تاریخی و صمیمانه توصیف کرد و گفت: تهران برای ایجاد تحول در مناسبات تجاری خود با مسقط و ارتقاء سطح همکاری های اقتصادی فیمابین آمادگی کامل دارد.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه ارتقای سطح مناسبات ایران و عراق خوشایند دشمنان ما نیست، گفت: ایران و عراق متناسب با منافع دو کشور در منطقه به گسترش تعاملات خود خواهند پرداخت.
محمد مخبر و نخست وزیر قزاقستان مهر ماه سال گذشته نیز در حاشیه دومین مجمع اقتصادی خزر در مسکو دیدار و با اعلام آمادگی برای توسعه روابط و گسترش همکاری‌های تهران- آستانه، بر ارتقاء سطح مبادلات تجاری فیمابین و رسیدن به رقم ۳میلیارد دلار در سال تاکید کردند.
رئیس امارات متحده عربی در گفتگو با دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، تاکید کرد: امارات آماده رفع سوء تفاهم‌ها و ارتقای سطح روابط با ایران است.
رئیس جمهور ضمن تاریخی توصیف کردن روابط ایران و ازبکستان گفت: دو کشور اقدامات خوبی برای توسعه روابط انجام دادند، اما با توجه به ظرفیت‌های متقابل، باید با تلاش بیشتر سطح روابط را گسترش دهند.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ایران تمایل دارد روابط خوب و سازنده با جهان از جمله اروپا را حفظ و ارتقاء دهد، گفت: اگر دولتی مسیر تقابل را انتخاب کند، ضرر خواهد کرد.
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و چین که همراه هیئت رئیس‌جمهور به چین سفر کرده است، گفت: نقاط مشترک زیادی برای ارتقای روابط بین ایران و چین وجود دارد.
رئیس مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری گفت: اراده ایران و تاجیکستان برای ارتقای سطح روابط عاملی مهم برای گسترش تعاملات دو کشور است. ایران برای توسعه روابط با تاجیکستان هیچ محدودیتی ندارد.
وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین تأکید کرد: روابط چین و ایران به‌طور سنتی دوستانه است و انتخاب مشترک چین و ایران برای تحکیم و توسعه مشارکت راهبردی جامع چین و ایران است. طرف چینی مایل به تقویت ارتباطات و هماهنگی با طرف ایرانی برای تداوم و ارتقاء پیشرفت جدید در روابط دوجانبه است.
معاون اول رییس جمهور گفت: لازمه توسعه روابط اقتصادی و ارتقاء سطح مناسبات تجاری ایران و بلاروس این است که هماهنگی و تعاملی سازنده میان دولت ها و بخش خصوصی دو کشور ایجاد شود.
معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر جمهوری بلاروس در مصاحبه مطبوعاتی مشترک بر لزوم گسترش روابط تهران- مینسک و ارتقاء سطح مناسبات تجاری فیمابین تأکید کردند.
وزیر امور خارجه کشومان در دیدار سفیر جدید روسیه ابراز امیدواری کرد سطح روابط فی‌مابین متناسب با ظرفیت‌های موجود در دو کشور ارتقا یابد.
نایب رییس مجلس در دیدار با رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ارمنستان، گفت: ایران آمادگی دارد روابط اقتصادی و تجاری خود را با کشورهایی که بسترها و ظرفیتها در آنها وجود دارد، ارتقاء دهد.
رئیس پارلمان صربستان در دیدار معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: صربستان مصمم به توسعه و ارتقای روابط همه‌جانبه با ایران است و همکاری‌های پارلمانی در سطح مطلوبی قرار دارد.
ناصر کنعانی در نشست خبری گفت: روابط ایران و کویت به سطح سفیر ارتقا خواهد یافت و این کشور به زودی سفیر خود را معرفی می‌کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ