پروژه خط گاز IP قرار بود تا دسامبر ۲۰۱۴ به پایان برسد و دریافت جریان گاز از ژانویه ۲۰۱۵ شروع شود، اما پاکستان نتوانست خط لوله را از مرز ایران به منطقه «نوابشاه» راه اندازی کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
با توجه به اینکه تجارت میان افغانستان و پاکستان اغلب به صورت قاچاق و غیرقانونی است، پاکستان برای رسمیت بخشیدن به تجارت تهاتری با افغانستان ابراز تمایل کرده است.
دولت پاکستان با صدور اطلاعیه‌ای ناتوانی خود را برای پیگیری پروژه واردات گاز ابراز کرده است مگر این که تحریم‌های آمریکا علیه ایران رفع شود یا واشنگتن به اسلام‌آباد چراغ سبز نشان دهد تا این پروژه را ادامه دهد.
وزارت دارایی پاکستان اعلام کرد که این کشور از ایران برق بیشتری خریداری خواهد کرد.
وزرای امور خارجه ایران و پاکستان در جریان گفتگوی تلفنی ضمن محکومیت هتک حرمت ساحت قرآن کریم در سوئد و دانمارک تاکید کردند: آزادی بیان نباید سایر آزادی‌ها را تحت‌تأثیر قرار دهد.
به گزارش مقامات محلی، یک دیوار که بر اثر باد و باران شدید آسیب دیده بود، بر روی چادرهای کارگران در یک محل ساخت و ساز فروریخت.
پاکستان در برابر شوک‌های عرضه جهانی آسیب پذیر است، زیرا بیشتر نیروگاه‌های آن کشور با سوخت وارداتی کار می‌کنند. افزایش هزینه‌های سوخت و افزایش تقاضای پس از پاندمی کووید باعث شده که هزینه‌های واردات آن کشور در ماه‌های گذشته تقریبا دو برابر افزایش یابد.
سرکنسول ایران در کراچی پاکستان گفت از طریق توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف، پاکستان و ایران پتانسیل بالایی در تقویت مناسبات دارند.
چین ساخت یک نیروگاه هسته‌ای ۳.۵ میلیارد دلاری را در پاکستان آغاز کرده است.
وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: حمله تروریستی امروز در زاهدان را به‌شدت محکوم می‌کنیم.
پاکستان معاون سفارت آمریکا در اسلام آباد را به دلیل بیانیه مشترک ایالات متحده و هند احضار کرد.
وزیر نفت پاکستان اعلام کرد که این کشور پول نخستین محموله وارداتی نفت از روسیه را به یوآن چین به این کشور پرداخته است.
در حالی که تعدادی از کشورها از طریق «دلارزدایی» به سمت خلاصی از هژمونی آمریکا حرکت می کنند، پاکستان نخستین محموله نفت روسیه را با پرداخت یوان چین خریداری و وارد کرد.
بهروز مرادی مدیرعامل پاکسان در گفتگو با سایت نبض بورس با اعلام یک خبر خوش برای سهامداران این شرکت گفت: امسال این شرکت از زیان خارج خواهد شد.
کمیته محاسبات عمومی پاکستان هشدار داد: در صورتی که این کشور ساخت خط لوله انتقال گاز ایران ـ پاکستان را آغاز نکند، باید ۱۸ میلیارد دلار به ایران جریمه پرداخت کند.
درست زمانی که تصور نمی‌شد پاکستان بتواند بیش از این در باتلاق سیاسی و اقتصادی فرو برود، به نظر می‌رسد رهبران نظامی و غیرنظامی‌اش توانسته‌اند یک بحران دیگر هم ساخته و پرداخته کنند. استفاده از نیرو‌های نظامی برای بازداشت عمران‌خان، نخست‌وزیر سابق پاکستان، در محدوده جغرافیایی دادگاه عالی اسلام‌آباد بازتابی است از ناتوانی رهبران سیاسی پاکستان برای ارائه راهبردی منسجم جهت مقابله با گرفتاری‌های اقتصادی و سیاسی این کشور.
بنا به اعلام وزیر نفت پاکستان، این کشور به زودی اولین محموله نفت خام خود را از روسیه دریافت می‌کند.
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی زاهدان با اشاره به گرم شدن هوا و بارندگی اخیر صورت گرفته در ایران و پاکستان افزود: آمار مالاریا در سیستان و بلوچستان امسال به دلیل بارندگی صورت گرفته و تردد‌های غیرقانونی اتباع خارجی و قاچاق سوخت از مرز‌های شرقی نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی یافته است.
نخست وزیر پاکستان دستور رفع مسدودیت ویکی پدیا را صادر کرده و کمیته ای ایجاد کرده تا اقداماتی دیگر به جای محدود و مسدودسازی پلتفرم ها در صورت انتشار محتوای توهین آمیز پیشنهاد کنند.
سازمان مخابرات پاکستان، چهارشنبه گذشته دسترسی به ویکی‌پدیا را کند کرده و به این دایره المعارف آنلاین ۴۸ ساعت مهلت داده بود محتوایی که موهن تلقی می‌شود را حذف کند یا مسدود خواهد شد. ظاهرا ویکی‌پدیا توجهی نکرده و سازمان مخابرات پاکستان هم این سایت را روز جمعه فیلتر کرده بود.
اداره ارتباطات پاکستان(PTA) پس از آنکه تشخیص داد محتوای ویکی پدیا بی احترامی به شعائر مذهبی است، دسترسی به این وب سایت را به مدت ۴۸ ساعت کند و پس از آن مسدود کرد.
سخنگوی سازمان مخابرات پاکستان مسدود شدن دسترسی به ویکی پدیا در این کشور را تایید و اظهار کرد: به دلیل این انتشار مطالب موهن در این وب سایت دایره المعارف، سازمان مخابرات پاکستان به مدت ۴۸ ساعت به درخواست دادگاه عالی، خدمات آن را کند و متوقف کرد.
پاکستان به‌دلیل بی‌توجهی دایرة المعارف آنلاین «ویکی‌پدیا» به درخواست حذف محتوایی که اسلام‌آباد آن را «توهین‌ به مقدسات» خوانده، این پلتفرم را مسدود کرد.
پاکستان در صورت کشیده شدن به باتلاق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد چرا که با تجزیه، آشوب و فروپاشی ارتش مواجه خواهد شد.
وزیر دفاع هند می گوید دهلی نو نگران دستیابی اسلام آباد به تسلیحات نظامی پیشرفته ساخت آمریکا است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ