دولت پاکستان با صدور اطلاعیه‌ای ناتوانی خود را برای پیگیری پروژه واردات گاز ابراز کرده است مگر این که تحریم‌های آمریکا علیه ایران رفع شود یا واشنگتن به اسلام‌آباد چراغ سبز نشان دهد تا این پروژه را ادامه دهد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
با توجه به اینکه تجارت میان افغانستان و پاکستان اغلب به صورت قاچاق و غیرقانونی است، پاکستان برای رسمیت بخشیدن به تجارت تهاتری با افغانستان ابراز تمایل کرده است.
وزارت دارایی پاکستان اعلام کرد که این کشور از ایران برق بیشتری خریداری خواهد کرد.
سرکنسول ایران در کراچی پاکستان گفت از طریق توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف، پاکستان و ایران پتانسیل بالایی در تقویت مناسبات دارند.
وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: حمله تروریستی امروز در زاهدان را به‌شدت محکوم می‌کنیم.
پاکستان معاون سفارت آمریکا در اسلام آباد را به دلیل بیانیه مشترک ایالات متحده و هند احضار کرد.
وزیر نفت پاکستان اعلام کرد که این کشور پول نخستین محموله وارداتی نفت از روسیه را به یوآن چین به این کشور پرداخته است.
در حالی که تعدادی از کشورها از طریق «دلارزدایی» به سمت خلاصی از هژمونی آمریکا حرکت می کنند، پاکستان نخستین محموله نفت روسیه را با پرداخت یوان چین خریداری و وارد کرد.
پروژه خط گاز IP قرار بود تا دسامبر ۲۰۱۴ به پایان برسد و دریافت جریان گاز از ژانویه ۲۰۱۵ شروع شود، اما پاکستان نتوانست خط لوله را از مرز ایران به منطقه «نوابشاه» راه اندازی کند.
بنا به اعلام وزیر نفت پاکستان، این کشور به زودی اولین محموله نفت خام خود را از روسیه دریافت می‌کند.
نخست وزیر پاکستان دستور رفع مسدودیت ویکی پدیا را صادر کرده و کمیته ای ایجاد کرده تا اقداماتی دیگر به جای محدود و مسدودسازی پلتفرم ها در صورت انتشار محتوای توهین آمیز پیشنهاد کنند.
پاکستان به‌دلیل بی‌توجهی دایرة المعارف آنلاین «ویکی‌پدیا» به درخواست حذف محتوایی که اسلام‌آباد آن را «توهین‌ به مقدسات» خوانده، این پلتفرم را مسدود کرد.
پاکستان در صورت کشیده شدن به باتلاق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد چرا که با تجزیه، آشوب و فروپاشی ارتش مواجه خواهد شد.
ایران از پاکستان خواسته است تا بخشی از پروژه خط لوله واردات گاز از ایران را تا مارس ۲۰۲۴ در خاک خود بسازد یا آماده پرداخت جریمه ۱۸ میلیارد دلاری باشد.
وزیر نفت پاکستان اعلام کرد که کشورش تا آوریل آینده نفتی را که با ارز غیر دلار از روسیه خرید کرده است، دریافت می‌کند.
وزیر نفت پاکستان طی مصاحبه‌ای گفت که تحریم‌ها نمی‌تواند جلوی خرید نفت روسیه توسط اسلام‌آباد را بگیرد.
فرمانده نیروی دریایی پاکستان از برگزاری رزمایش دریایی چند ملیتی خبر داد.
وزارت امور خارجه پاکستان امروز دربیانیه ای هتک حرمت «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم اشغالگر قدس به صحن مسجد الاقصی در بیت القدس اشغالی را محکوم کرد.
شاید کمتر کسی بداند که پاکستان بدون حتی یک حضور در جام جهانی، چه نقش پررنگی در برگزاری این رقابت‌ها در قطر دارد‌.
در پی بروز درگیری میان نیروهای نظامی پاکستان و نیروهای نظامی دولت موقت طالبان افغانستان، اسلام آباد گذرگاه مرزی چمن را تا اطلاع ثانوی مسدود کرد.
وزیر دارایی پاکستان اعلام کرده است که احتمال دارد نفت روسیه را با تخفیف خریداری کند.
وزارت خارجه پاکستان امروز از احضار سفیر آمریکا در این کشور در اعتراض به سخنان «بایدن» پیرامون تسلیحات هسته ای اسلام آباد خبر داد.
معاونت علمی و فناوری اعلام کرد: نمایشگاه اختصاصی ایران در کراچی پاکستان ۲۵ تا ۲۸ آذرماه سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود تا بازار محصولات ایران‌ساخت در این کشور رونق گیرد.
نخست وزیر پاکستان بهبود شرایط تجاری با هند را منوط به حل مسئله جامو و کشمیر کرد.
وزارت معادن دولت حاکم در افغانستان در نظر دارد یک پروژه احداث خط لوله را با مشارکت چند کشور، پیگیری و اجرا کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ