سازمان مخابرات پاکستان، چهارشنبه گذشته دسترسی به ویکی‌پدیا را کند کرده و به این دایره المعارف آنلاین ۴۸ ساعت مهلت داده بود محتوایی که موهن تلقی می‌شود را حذف کند یا مسدود خواهد شد. ظاهرا ویکی‌پدیا توجهی نکرده و سازمان مخابرات پاکستان هم این سایت را روز جمعه فیلتر کرده بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
درخت دارچین که بیشتر در هندوستان و چین می‌روید، جزو رده دولپه‌ای‌های جداگلبرگ می‌باشد و همیشه‌سبز است. گل‌های سفید مایل به زرد دارد، پوست آن را هم که قهوه‌ای‌رنگ است دارچین می‌گویند. از تمام قسمت‌های درخت دارچین بویی مطبوع استشمام می‌شود. دارچین بومی سری‌لانکا و جنوب هند است و پوست آن به عنوان ادویه استفاده می شود. در قرون وسطی از دارچین برای درمان سرفه، ورم مفاصل و گلودرد استفاده می‌شد. تحقیقات جدید نیز بر خواص و فایده‌ها پزشکی دارچین تأکید دارند. (ویکیپدیا)
تصویر صورت «آریوبرزن» سردار ایرانی با هوش مصنوعی بازسازی و در فضای مجازی فراگیر شد. براساس توصیف ویکی‌پدیا، هوش مصنوعی چهره آریوبرزن را ترسیم کرده است.
از ۱۰ سایت پربازدید جهانی، تنها ۳ سایت (گوگل، ویکی‌پدیا و یاهو) قابل استفاده برای ایرانی‌هاست.
سخنگوی سازمان مخابرات پاکستان مسدود شدن دسترسی به ویکی پدیا در این کشور را تایید و اظهار کرد: به دلیل این انتشار مطالب موهن در این وب سایت دایره المعارف، سازمان مخابرات پاکستان به مدت ۴۸ ساعت به درخواست دادگاه عالی، خدمات آن را کند و متوقف کرد.
پاکستان به‌دلیل بی‌توجهی دایرة المعارف آنلاین «ویکی‌پدیا» به درخواست حذف محتوایی که اسلام‌آباد آن را «توهین‌ به مقدسات» خوانده، این پلتفرم را مسدود کرد.
وبگاه الجزیره در یک اینفوگرافی به پرتکرارترین کلمات جستجو شده از سوی مردم کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا اشاره کرده که بعضا نکات جالبی را به همراه دارد.
گزارشی جدید مدعی شده که عربستان سعودی توانسته است به بالاترین ادمین‌های ویکی‌پدیا دسترسی پیدا کند تا روی اطلاعات منتشرشده درباره این کشور کنترل داشته باشد و البته دو ادمین آن را زندانی کرده است. در این میان ویکی‌مدیا هرگونه نفوذی را رد می‌کند. اما ماجرا از چه قرار است؟
منابع آگاه از بازداشت زیاد السفیانی یکی از نویسندگان ویکی پدیا در عربستان به دلیل طرح اتهام از سوی مقامات این کشور، خبر دادند.
صفحه ویکی‌پدیا فارسی ژستد او را بازیکن پرسپولیس معرفی کرده است.
آرژانتینی‌ها تصویر اول صفحه ویکیپدیای دیوید بکام را با عکس پاپو گومز، بازیکن آرژانتینی سویا، عوض کردند چرا که مسی و آگوئرو در مصاحبه‌ای او را با بکام مقایسه کرده بودند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ