محمدباقر قالیباف گفت: توافق درباره حق آبه هیرمند بخشی از تاریخ بلند همسایگی دو کشور و دو ملت ایران و افغانستان و غیرقابل خدشه است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت دفاع چین اعلام کرد که این کشور به حفظ حق حاکمیتی خود در دریای چین جنوبی پایبند است.
علی سلاجقه درباره کاهش آب در دریای خزر، اظهار کرد: ورودی‌های دریای خرز از سوی کشور‌های همسایه بسته شده است مخصوصا ورودی رود ولگا بسته شده است. از طرفی میزان بارش در کل حوزه آبخیز دریای خزر کاهش یافته است.
روزنامه جمهوری اسلامی درباره حقآبه هیرمند نوشت: همه ظرفیت‌های دیپلماسی را، همه توان بین‌المللی را "به خط" کنید برای گرفتن این حق قانونی. اما نه چنان که وعده فرمودید اقتصاددان‌ها را به خط خواهید کرد!
ملک فاضلی، نماینده مجلس یازدهم، درباره ماجرای حقابه ایران از هیرمند به تابناک گفت: بیش از پنجاه سال است که این چالش بین ایران و افغانستان حل نشده است و اکنون با ادامه این روند، زنگ خطر تامین آب شرب در سیستان به صدا درآمده است.
ملک فاضلی، نماینده مجلس یازدهم، درباره ماجرای حقابه ایران از هیرمند به تابناک گفت: بیش از ۵۰ سال است که این چالش میان ایران و افغانستان حل نشده است و اکنون با ادامه این روند زنگ خطر تامین آب شرب در سیستان به صدا درآمده است.
سلاجقه در پاسخ به این پرسش که آیا خبر جدیدی در مورد حقابه هیرمند دارید؟ بیان کرد: در خصوص حقابه هیرمند رایزنی‌ها در حال انجام است. طرف مقابل حالت نرمی از خود نشان داده و امیدوار هستیم که رایزنی‌ها ادامه داشته باشد و از مسیر دیپلماسی این موضوع حل شود. فعلا بازدیدی انجام نشده است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مورد حقابه هیرمند عنوان کرد: رایزنی‌ها در حال انجام است و طرف مقابل نرمش از خود نشان داده است تا این روند از طریق دیپلماسی پیموده شود.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: رایزنی‌ها در حال انجام است و طرف مقابل نرمش از خود نشان داده است تا این روند از طریق دیپلماسی پیموده شود.
نماینده مجلس درباره حقابه هیرمند گفت: یقه آنان که در برابر طالبان بی‌عرضه‌گی کردند، می‌گیریم.
نماینده مجلس درباره حقابه هیرمند گفت: یقه آنان که در برابر طالبان بی‌عرضه‌گی کردند، می‌گیریم.
نقش قابل توجه هیرمند در تأمین آب آشامیدنی سالم مردم سیستان، توسعه اقتصادی- اجتماعی و تعدیل شرایط زیست‌ محیطی منطقه، موجب شده تا هرگونه تغییر در مناطق بالادست، از جمله انسداد یا انحراف رودخانه، بر حقوق بنیادین ساکنان این منطقه از جمله حق بر دسترسی مردم به آب آشامیدنی کافی و سالم، حق بر محیط زیست سالم، حق بر سلامت و حق بر استانداردهای مناسب زندگی آنان آثار منفی برجای گذارد.
نماینده مردم زابل در مجلس ضمن تقدیر از روسای جمهور و مجلس به جهت موضع‌گیری مقتدرانه درباره حقابه هیرمند، گفت: در پیگیری حقابه ایران از هیرمند فرصت‌سوزی نشود.
نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی از موضع‌گیری مقتدرانه رئیس جمهور و رئیس مجلس درباره حقابه هیرمند تقدیر و تشکر کرد.
رئیس مجلس گفت: لازم است درباره مسئله حقابه هیرمند عرض کنم که توافق درباره این حقابه، بخشی از تاریخ بلند همسایگی دو کشور و دو ملت ایران و افغانستان و غیرقابل خدشه است. اجرای کامل و دقیق این توافق به نفع هر دوملت و تضمین کننده منافع متقابل و همچنین محافظ وضعیت اقلیمی، جغرافیایی و مردمی بخش‌های بزرگی از غرب افغانستان و شرق ایران است.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای کامل و دقیق توافق درباره حقابه هیرمند تضمین کننده منافع متقابل ایران و افغانستان و به نفع هر دو ملت است.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای کامل و دقیق توافق درباره حقابه هیرمند تضمین کننده منافع متقابل ایران و افغانستان و به نفع هر دو ملت است.
حاکمان افغانستان در یکسال و نیم گذشته، اگرچه بار‌ها بر پایبندی به تعهدات خود طبق معاهده تاکید کرده اند، اما در عمل، تعهدات ناشی از معاهده را اجرا نکرده و در رهاسازی و تامین حقابه ایران، همکاری لازم را به عمل نیاورده و حقابه قانونی ایران را تحویل نداده اند.
دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: بیانیه حکومت افغانستان نشان می‌دهد پیام اخطار رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه حق مردم‌مان را هرجا باشد می‌گیریم، دریافت شده است.
زاهدان- وزیر امور خارجه با تشریح پیگیری‌ها در رابطه با حقآبه هیرمند، از اعزام هیئت ایرانی برای بررسی ذخایر آبی سد «کجکی» خبر داد.
چابهار- رئیس جمهور پیرامون حقابه هیرمند به حاکمان افغانستان اخطار داد و گفت: دولت مصمم است حق مردم کشور را هرجا باشد بگیرد.
حجت الاسلام رئیسی رئیس‌جمهور گفت: حقآبه مردم سیستان و بلوچستان را بدهند؛اگر کارشناسان ما کمبود آب را تایید کنند حرفی نداریم وگرنه اجازه نخواهیم داد حق مردم ما تضییع شود.
کارشناسان انگلیسی پخش تلویزیونی دیدار یونایتد و آرسنال درباره پذیرفته نشدن گل گابریل مارتینلی برای توپچی‌ها از طرف VAR هم‌عقیده نبودند و بینندگان در آنتن زنده شاهد بحثی داغ بین آنها بودند.
علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو در تشریح سفر به افغانستان گفت: در این سفر بر اجرایی شدن معاهده ۱۳۵۱ هیرمند میان ایران و افغانستان و بهره مندی ایران از حقابه هیرمند تاکید شد.
روابط عمومی مجلس شورای اسلامی طی تکذیبیه ای درج اطلاعات اخیر درباره حقوق، حق ماموریت و اضافه کاری نمایندگان در برخی رسانه ها را نادرست عنوان کرد و در این باره توضیحاتی را ارائه داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ