دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان ایفای نقش مکمل ایران و روسیه را در حوزه انرژی ضروری دانست و گفت: همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه در مسیر توافقات راهبردی است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سفیرجمهوری اسلامی ایران در چین گفت: پکن در چارچوب طرح ابتکاری «کمربند-راه» به تهران پیشنهاد داده تا از اشتراک تاریخی در راستای گسترش همکاری‌های بین منطقه سین‌کیانگ و استان‌های مختلف ایران در جهت تسهیل حمل نقل کالات‌ها و ترانزیت استفاده نماید.
وزیر خارجه کشورمان توسعه همه جانبه همکاری‌های سیاسی و اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی را برای تعمیق تعاملات بین قاره‌ای و بین المللی ضروری دانست.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با نایب رئیس و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای عمان بر ضرورت رفع موانع احتمالی گسترش همکاری‌های اقتصادی ایران و عمان تأکید کرد.
وزیر امور خارجه روسیه با ابراز خرسندی از نتایج سفر اخیر الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه به تهران، و توافقات حاصل‌شده در زمینه همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور، امضای توافقنامه اجرای قطعه خط ریلی رشت - آستارا و نیز مشارکت بسیار خوب شرکت‌ها و فعالان تجاری و اقتصادی روسیه در نمایشگاه تهران و همچنین سفر اخیر رئیس کل بانک مرکزی روسیه به تهران را نشانه عزم جدی مسکو در تقویت روابط اقتصادی و تجاری دو کشور دانست.
سمنان- سفیر جمهوری غنا در ایران با بیان اینکه ایران و غنا تعاملات باید به همکاری‌های اقتصادی منجر شود، گفت: ضرورت دارد تا راه‌هایی ارتباط بیشتر میان دو کشور را بیابیم.
حضور شرکت‌های روسی در نمایشگاه نفت ایران، امکان شناخت بیشتر فعالان دو کشور و توسعه روابط اقتصادی و مراودات تجاری بین ایران و روسیه را فراهم می‌کند و مهم‌تر از آن زمینه همکاری‌های مشترک در بازارهای منطقه و کشورهای خاورمیانه را ایجاد می‌کند.
وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار مشاور امنیت ملی هند با ارائه ارزیابی از سطح همکاری‌های اقتصادی و تجاری فیمابین، به رغم ظرفیت‌های موجود در دو طرف، خواستار ارتقای مناسبات در این حوزه‌ها شد.
وزیر امور خارجه کشورمان امروز در دیدار سرپرست وزارت امور خارجه ازبکستان گسترش همکاری های فیمابین خصوصا در زمینه های ترانزیت و اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت.
روسای جمهور ایران و روسیه در گفتگویی تلفنی آخرین وضعیت تقویت همکاری‌های اقتصادی فیمابین را مورد بررسی قرار دادند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه نظام تحریم‌های یک جانبه مُخل روند توسعه و موجب تصاعد بحران‌های منطقه‌ای و جهانی است بر لزوم ایجاد نهاد‌های مشترک و هم افزا برای مقابله با تحریم‌ها و فعال سازی ظرفیت‌های بین‌المللی علیه تحریم و کشور‌های تحریم کننده تآکید کرد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه نظام تحریم‌های یک جانبه مُخل روند توسعه و موجب تصاعد بحران‌های منطقه‌ای و جهانی است بر لزوم ایجاد نهاد‌های مشترک و هم افزا برای مقابله با تحریم‌ها و فعال سازی ظرفیت‌های بین‌المللی علیه تحریم و کشور‌های تحریم کننده تآکید کرد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان صبح امروز با ایگورلویتین دستیار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور فدارسیون روسیه دیدار و گفتگو کرد.
تحرکات اخیر دولت آمریکا جهت هدف قرار دادن شبکه مراودات اقتصادی ایران در منطقه (به ویژه در عراق) و همچنین کنشگری خاص روسیه و چین در توسعه همکاری‌های اقتصادی و سیاسی با رقبا و دشمنان ایران در سطح منطقه، ۲ پالس نگران کننده منطقه‌ای و بین المللی هستند که اکنون ایران با آن‌ها رو به رو است و می‌توانند در آینده‌ای نه چندان دور، خسارات گسترده‌ای را به امنیت و منافع ملی کشورمان وارد کنند.
رئیس جمهور با اشاره به افزایش تعاملات دیپلماتیک تهران و مسکو، بر ضرورت شکل‌گیری و تقویت همکاری‌های راهبردی اقتصادی ایران و روسیه تاکید کرد.
پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه رویدادهای صنعتی سنت پترزبورگ از ۸ تا ۱۰ آذرماه سال ۱۴۰۱ برپا شد.
رئیس جمهور کشورمان در گفتگوی تلفنی با همتای روس خود گسترش پیوندهای زیرساختی از جمله تقویت و توسعه خطوط مواصلاتی در حوزه اوراسیا را موجب رونق روابط تجاری و همکاری‌های اقتصادی در منطقه دانست.
رئیس جمهور کشورمان در گفتگوی تلفنی با همتای روس خود گسترش پیوندهای زیرساختی از جمله تقویت و توسعه خطوط مواصلاتی در حوزه اوراسیا را موجب رونق روابط تجاری و همکاری‌های اقتصادی در منطقه دانست.
معاون اول رییس جمهور بر ضرورت سرعت بخشیدن به روند همکاری‌های تجاری تهران و مسکو و اجرای توافقات فی‌مابین در جهت ارتقاء سطح مناسبات اقتصادی دو کشور تأکید کرد.
در دیدار دبیر شورای امنیت ملی روسیه با رئیس جمهوری اسلامی ایران بر توسعه همکاری‌های راهبردی - اقتصادی دو کشور تاکید و عنوان شد تقویت همکاری‌های منطقه‌ای بهترین راه ایجاد صلح و ثبات است.
دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه در این سفر علاوه بر ملاقات با همتای ایرانی خود با مقامات بلندپایه سیاسی و اقتصادی کشورمان درباره توسعه و گسترش روابط دوجانبه و همکاری‌های بین‌المللی دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.
اوجی گفت: وزارت نفت به عنوان متولی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور افزون بر تلاش برای گسترش همکاری‌های راهبردی در حوزه‌های مختلف انرژی، از همکاری شرکت‌های ایرانی و روسی حمایت می‌کند
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در دیدار با نایب رئیس مجلس مشورتی جمهوری خلق اندونزی، گفت:ایران و اندونزی مشترکات زیادی دارند که باید از این فرصت در جهت توسعه همکاری‌های اقتصادی بهره‌مند شوند.
رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی گفت: چنانچه شرکت‌های ایرانی تمایل به سرمایه‌گذاری در بخش انرژی ساحل عاج داشته باشند؛ صندوق توسعه ملی نیز حمایت ارزی مناسبی از آنها خواهد داشت.
در نشست مشترک میان رئیس سازمان توسعه تجارت با هیات اعزامی تجاری-اقتصادی جمهوری تاتارستان روسیه به ایران، بر همکاری‌های گسترده طرفین در حوزه‌های مختلف اقتصادی و صنعتی تاکید شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ