الان تقریبا دو ماه گذشته و ما هیچ لایحه‌ای از جانب دولت برای بحث تفکیک دو وزارتخانه در مجلس دریافت نکردیم، تا این لحظه هم اطلاع ندارم و حتی خبری هم نیست که این بحث انجام شود، حتی بعضا روی اصل تفکیک هم الان تشکیک شده است
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مجلس در حالی در سال پایانی خود با تشکیل وزارت بازرگانی موافقت کرده که به اعتقاد فعالان اقتصادی، عمده مشکلات مربوط به بازار و گرانی ریشه در اقتصاد کلان، نظام بانکی و قوانین متناقض کشور دارد.
رئیس خانه صمت ایران طی نامه‌ای به رئیس جمهوری خواستار عدم تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت شد.
نماینده مردم شهرکرد در مجلس گفت: تفکیک وزارتخانه‌هایی چون راه و شهرسازی یا وزارت صمت در شرایط فعلی کارساز نیست، چرا که مسائل این وزارتخانه‌ها مربوط به تفکیک یا انتزاع نیست.
قالیباف گفت: درباره آنچه که آقای سیاهکلی درباره تفکیک دو وزارتخانه اشاره کرد، باید بگویم که مرکز پژوهش‌های مجلس و کمیسیون و تعدادی از کارشناسان این موضوع را بررسی کردند و نهایتاً به جمع بندی تخصصی درباره تفکیک صمت به دو وزارت خانه نرسیدند.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: درباره تفکیک وزارتخانه صمت، مرکز پژوهش‌های مجلس، کمیسیون صنایع و تعدادی از کارشناسان به جمع بندی برای تفکیک این وزارتخانه نرسیدند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: با تفکیک وزارت صمت می‌توان برخی از مشکلات را حل کرد، بهره‌وری و نظارت را بهبود بخشید و در مقابل گرانی‌ها ایستاد. این اقدام، کارشناسی شده است.
نماینده مردم شادگان در مجلس گفت: مشکل وزارت صنعت، معدن و تجارت ضعف مدیریت است و مشکل این وزارتخانه با تفکیک حل نمی‌شود.
سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس گفت: مجلس باید تفکیک وزارت صمت را بپذیرد چراکه ادغام صنعت و معدن و بازرگانی از ابتدا اقدامی اشتباه بود، حوزه بازرگانی مسئولیت‌های سنگینی دارد که بلاتکلیف مانده است.
عضو کمیسیون‌صنایع و معادن مجلس گفت: تفکیک وزارت صمت موجب می‌شود وزیر صنعت و معدن بر تولید تمرکز بیشتری داشته باشد و این اقدام نتایج بهتری را رقم خواهد زد.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون چندین بار وزارت صنعت، معدن و تجارت ادغام و تفکیک شده است، از این رو باید درباره این مسئله کار کارشناسی بسیار دقیق صورت گیرد.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون چندین بار وزارت صنعت، معدن و تجارت ادغام و تفکیک شده است، از این رو باید درباره این مسئله کار کارشناسی بسیار دقیق صورت گیرد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: با تشکیل وزارت بازرگانی، این حوزه مشغول تجارت می‌شود، لذا با افزایش میزان واردات تولید دچار صدمه می‌شود که این موضوعی نگران‌کننده است.
مجلس طرحی را از مجلسِ گذشته در دستور کار خود قرار داده است و تصویب شده بود و با دولت مکاتبه و نظرخواهی صورت گرفت که نظر دولت چیست بنابراین یک روال در طرح‌های جاری مجلس است و دولت اظهار نظر می‌کند که نظرش نسبت به کلیات موافق یا مخالف است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه احیای وزارت بازرگانی هزینه‌بر و زمان‌بر است، گفت: اکثریت کمیسیون صنایع با احیای وزارت بازرگانی مخالف هستند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: در این شرایط زمانی و با این وضعیت معیشتی و اقتصادی کشور و تحریم‌ها، تفکیک وزارت صمت منطقی نیست.
رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: مهلت دو ماهه مجلس به دولت برای ارائه لایحه تفکیک وزارت صمت چند روز دیگر تمام می‌شود و هنوز خبری از ارائه این لایحه نیست.
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بنده فکر می‌کنم که مجلس شورای اسلامی به تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی رأی مثبت نمی‌دهد.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز دولت گزینه‌ای را برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس شورای اسلامی معرفی نکرده است.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وقتی تفکیک در کمیسیون صنایع مطرح شد، فقط من موافق بودم و اکثرا با تفکیک مخالف بودند؛ تعدادی از نمایندگان غایب، بعد از آن موافقت خود را اعلام کردند.
نماینده مردم فریدون‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: مأموریت‌های بخش بازرگانی کشور روی زمین مانده است و بر این اساس بهتر است وزارت صمت را جدا کنیم.
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ما در کمیسیون صنایع و معادن مجلس یک رأی استمزاجی گرفتیم و فقط یک نفر از اعضای کمیسیون با تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی موافق بود.
نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس درباره تفکیک وزارت صمت، گفت: ما اساساً مکلف به کوچک‌سازی دولت هستیم و معتقدم که تفکیک وزارت صمت کار غلطی است.
نقش «باند عباس‌آباد» در قرعه‌کشی خودرو چیست؟
کاهش دید و کیفیت هوای تهران تا فردا

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ