رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه گفت: ترویج فرهنگ گذشت و صلح، تقویت کننده روحیه همبستگی در جامعه است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
لایحه «حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب» را می‌توان یکی از پر بحث‌ترین و جنجالی‌ترین لوایح چند دوره مجلس و دولت در طول جمهوری اسلامی دانست. این لایحه که به «عفاف و حجاب» مشهور شده، پس از اعتراضات شکل گرفته به جانباختن مهسا امینی در شهریور‌ماه گذشته، بیش از پیش مورد توجه بخش‌های مختلف نظام قرار گرفت.
متن لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب مصوب کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی منتشر شد که در این لایحه ۷۰ ماده‌ای، وظایف دستگاهای مختلف برای ترویج عفاف و حجاب مشخص شده است.
حفظ و ترویج الگوهای فرهنگ غذای ایرانی میان خانواده‌ها، نگهداشت و ترویج غذاهای سنتی اقوام ایرانی و نقش غذا در تحکیم بنیاد خانواده از برنامه‌های کارگروه سفره و تغذیه خانواده است.
شاهرود- امام جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه خانواده و مدرسه ارکان ترویج فرهنگ حجاب و عفاف هستند، گفت: آموزش حجاب باید در مدارس، ساز و کار درستی به خود بگیرد.
رشت- استاندار گیلان با اشاره به نقش موثر آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب گفت: رعایت اصول و مبانی دینی در حکومت اسلامی ضروری است.
رئیس جمهور با پیشنهادات رئیس ستاد اقامه نماز مبنی بر پیگیری آئین‌نامه ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز و برگزاری شورای عالی اقامه نماز موافقت کرد.
شناخت موزه‌ها به عنوان نهادهای ضروری برای حفظ و انتشار دانش و تنوع فرهنگی یک ضرورت است که با گذشت زمان باید بیشتر از قبل به آن بها داده شود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: ترویج فرهنگ مطالعه فرصت بی‌بدیلی است که اگر درست به آن پرداخته شود در رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی نقش قابل توجهی خواهد داشت.
تایباد ـ رئیس اداره تبلیغات اسلامی تایباد گفت: از ظرفیت شیعه و سنی در راستای تبیین ترویج فرهنگ مقاومت و ایستادگی و زنده نگهداشتن آرمان های فلسطین استفاده می شود.
وزیر کشور بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد و گفت: این فرهنگ باید به مولفه اساسی فرهنگ سازمانی هم تبدیل شود.
مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که 12 اردیبهشت 1402 آخرین مهلت شرکت در دومین پویش «ایران سرسبز ایران قوی» است.
اهواز- مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: آموزش و پرورش باید با نقش آفرینی فعال خود نسبت به ترویج فرهنگ قرآنی و معارف اهل بی عصمت و طهارت در میان دانش آموزان اقدام کند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: سینما و تلویزیون می‌تواند به عنوان دارویی اجتماعی در ترویج پیوند بین مردم و فرهنگ گذشت و همدلی نقش پررنگ در جامعه ایفا کند.
باید این مساله مشخص شود که اساساً صلح به چه معناست؟ آیا صلح به معنای سکوت و حاشیه‌نشینی است یا اینکه باید صلح را در چارچوب مطالبه‌گری صحیح تحلیل کرد؟ واقعیت این است که در این مقوله، «حدود» و «حقوق» مردم باید مشخص و رعایت شود و البته که باید مروج صلح باشیم
رئیس‌جمهور گفت: کتاب زمینه‌ساز هدایت انسان و ارتقای فرهنگ نسل ها و عصر هاست.
اعلام آمادگی بنیاد ایران شناسی برای همکاری مشترک با مترو تهران در جهت ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی در ایستگاه‌های مترو خبر داد.
وزیر ورزش و جوانان گفت: وزارت ورزش به منظور ترویج و گرامیداشت فرهنگ ایثار و شهادت برنامه هایی را اجرا کرده است.
رئیس‌جمهور با صدور پیامی ضمن تسلیت درگذشت «محمدرضا شهیدی‌پور»، گفت: او علاوه بر پرورش شاگردان بسیار، آثار ماندگاری در آموزش و ترویج فرهنگ قرآنی به یادگار گذاشت.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در قانون پیش‌بینی شده که بر اساس آن یک درصد از منابع اعتباری سازمان‌ها و دستگاه‌ها در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت صرف شود
در این گزارش به این موضوع می‌پردازیم که آیا ترویج فرهنگ عفاف و حجاب با ورود نهادهای رسمی انجام پذیر است؟ آیا شیوه‌ی اجرای امر به معروف و نهی از منکر از طریق نهادهای حکومتی شیوه درستی است؟
در این گزارش به این موضوع می‌پردازیم که آیا ترویج فرهنگ عفاف و حجاب با ورود نهادهای رسمی انجام پذیر است؟ آیا شیوه‌ی اجرای امر به معروف و نهی از منکر از طریق نهادهای حکومتی شیوه درستی است؟
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در هفدهمین نشست شورای هماهنگی و نظارت فرهنگ ایثار و شهادت به ضرورت پویایی و مشارکت همه دستگاه‌ها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد.
در هفته امر به معروف و نهی از منکر با توجه به ضرورت ترویج عفاف و حجاب به سراغ گروه‌های مردمی رفتیم تا با نحوه فعالیت آنها در این حوزه آشنا شویم.
بیش از ۴۵ عنوان درسی در ۲۸ کتاب در دوره‌های مختلف تحصیلی به واقعه کربلا، عاشورای حسینی و عزاداری‌های ماه محرم اختصاص یافته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ