معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: ترویج فرهنگ مطالعه فرصت بی‌بدیلی است که اگر درست به آن پرداخته شود در رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی نقش قابل توجهی خواهد داشت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ماموریت جدید رئیس‌جمهور به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره ترویج و رفع موانع توسعه فرهنگ عفاف و حجاب است که اقدامات آن در حال انجام است.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه افزایش جمعیت نیازمند حل مشکلات معیشتی و فرهنگی است، گفت: درخصوص فرهنگ‌سازی در جامعه و نیروهای مسلح برای فرزندآوری، گام‌های بزرگی برداشته شده است.
رئیس قوه قضاییه گفت: چنانچه به مقوله مهار تورم و رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم اهتمام کامل و جامع نشود، به دنبال آن بسیاری از مسائل و مشکلات اجتماعی، فرهنگی و … حادث می‌شود.
معاون اول رئیس جمهور گفت: بسیاری از مسائل و مشکلات اقتصادی کشور ریشه فرهنگی دارد و روحیه مجاهدت و فعالیت اقتصادی نیاز به فرهنگ‌سازی و تلاش قشر فرهنگی دارد.
امروز اقتصاد و مشکلات معیشتی در رأس مسائل کشور است و همه، بخصوص قوای سه‌گانه، رسانه‌ها، جریان‌های سیاسی و دیگر‌انی که می‌توانند اثرگذار باشند، باید از سویی بر این مسأله متمرکز بشوند و همه بضاعت فکری و عملی خود را به میدان بیاورند و از سوی دیگر مراقب باشند مسائل جانبی، جایگزین این اولویت نشود.
امروز اقتصاد و مشکلات معیشتی، در رأس مسائل کشور است و همه، بخصوص قوای سه‌گانه، رسانه‌ها، جریان‌های سیاسی و دیگر‌انی که می‌توانند اثرگذار باشند باید از سویی بر این مسأله متمرکز بشوند و همه بضاعت فکری و عملی خود را به میدان بیاورند و از سوی دیگر مراقب باشند مسائل جانبی، جایگزین این اولویت نشود.
وقتی تصور این باشد که مشکلات فرهنگی و اجتماعی را می‌توان با زور و جریمه حل کرد، وقتی گمان کنند تورم را با ۲۰ یا ۳۰ درصد افزایش حقوق و در همان زمان بالا بردن ۳۰ تا ۵۰ درصد قیمت کالا‌ها و هزینه خدمات می‌توان مهار کرد و وقتی استقبال فوق‌العاده مردم از برقراری روابط با عربستان نتواند به حکمرانان بفهماند که این مردم با تمام وجود خواهان تنش زدائی با غرب و برقرار کردن روابط متوازن بین‌الملل هستند، چگونه می‌توان انتظار داشت با عزل و نصب چند نفر از وزیران و مدیران ارشد مشکلات کشور حل شود؟
حجت‌الاسلام عظیمی زندگی‌اش را وقف مردم و تبلیغ کرده است. خودش می‌گوید خیلی از روزها ۲۴ساعته درحال پیگیری مشکلات مردم است و از اینکه مبلّغ است خوشحال است. این گفتگو درباره «تبلیغ» است...
محمدعلی ابطحی، عضو مجمع روحانیون مبارز معتقد است آینده تحولات فعلی، جامعه را به سمتی می‌برد که «تغییراتی آرام»، درگیری‌ها را به هم‌زیستی مسالمت‌آمیز دو دیدگاه فرهنگی - اجتماعی متفاوت از هم، بدل می‌کند و حاکمیت نیز با این تغییرات همراه خواهد شد.
یکی از مشکلات حوادث چند ماه اخیر، ایجاد شکاف عمیق اجتماعی بود. مسئولان باید بدانند نارضایتی‌ها باید چاره‌جویی شود. برای اقناع مردم باید اقدامات لازم فرهنگی و سیاسی انجام شود. ریشه‌یابی اعتراضات و پاسخگویی به مردم وظیفه مهم مسئولان است ... کلید حل مشکلات امروز بازگشت به انتخابات رقابتی با حضور گسترده مردم در صحنه است.
جلیلی با بیان این‌که شعار «زن زندگی آزادی» از سوی آمریکا و متحدان او یک دروغ بزرگ است، خاطرنشان کرد: اگر این کشور‌ها به شعار زن آزادی اعتقاد داشتند امروز درگیر مشکلات عمیق و جدی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نبودند.
قالیباف گفت: نسخه شفابخش فرهنگ بسیجی، تکیه بر مردم و باور به سنت‌های الهی بود و برهمین اساس است که تصریح می‌کنم تا این دو باور در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی مبنای برنامه ریزی و اقدام قرار نگیرد، نخواهیم توانست چالش‌های این عرصه‌ها را حل کنیم لذا تاکید می‌کنم تنها راه برون رفت کشور از مشکلات پیش رو مخصوصا در حوزه اقتصاد، نوسازی نظام حکمرانی با بازگشت به مردم و تاکید بر خداباوری بعنوان دو رکن اصلی فرهنگ بسیجی است که باید مورد توجه ما مسئولان قرار گیرد.
یک وکیل دادگستری گفت: انتقاد، ابزاری برای بیان نقاط ضعف است و در صورتی که انتقاد شنیده شود، وسیله‌ای برای ارائه روش‌هاست به منظور حل مشکلاتی که موجب بروز شرایط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می‌شود.
جلیل رحیمی جهان‌آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر حکومت هم در مقابل هر اعتراض و خواسته‌ای خشونت به خرج دهد نه‌تنها فضا را آرام نخواهد کرد، بلکه زمینه اعتراض بیشتر را فراهم می‌کند. در پاسخ به هر خواسته مردم، در پاسخ به تقاضای رفع مشکلات فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی نمی‌شود با خشونت رفتار کرد.
اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش بی‌نظمی است. اگر وجود بی‌نظمی یا بحران پذیرفته نشود، هر گونه اعتراض نیز به رسمیت شناخته نخواهد شد. بنابراین، گام اول در مسیر آغاز هر گونه انجام اصلاحات در کشور این است که مسئولان بپذیرند جامعه ایرانی، در ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی با ضعف‌ها و مشکلاتی مواجه است
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: گاهی یک شوک به اعضای خانواده وارد می‌شود و افراد متاثر از فضای خانواده، در جامعه متناسب با نقش خود مشکلاتی ایجاد می‌کنند؛ هر شوک منفی و مثبتی که کارکرد طبیعی خانواده را از بین ببرد به طور مستقیم به جامعه وارد می‌شود.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: گاهی یک شوک به اعضای خانواده وارد می‌شود و افراد متاثر از فضای خانواده، در جامعه متناسب با نقش خود مشکلاتی ایجاد می‌کنند؛ هر شوک منفی و مثبتی که کارکرد طبیعی خانواده را از بین ببرد به طور مستقیم به جامعه وارد می‌شود.
قالیباف اظهار کرد: با صراحت می‌گویم اگر در مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی چالش‌ها و مشکلاتی داریم و کارنامه قابل قبولی نداریم به این دلیل است که از فرهنگ دفاع مقدس در اداره کشور، مدیریت، تصمیم‌گیری و قانونگذاری در هر بخشی استفاده نمی‌شود و اگر فرهنگ دوران دفاع مقدس را مبنای مدیریت کشور قرار می‌دادیم شرایط امروز ما به مراتب بهتر بود.
لامرد- رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: علت مشکلات اقتصادی و اجتماعی امروز کشور، فاصله گرفتن از فرهنگ دوران دفاع مقدس است.
براساس بررسی‌های انجام شده توسط مرکز پژوهشهای مجلس مهم‌ترین مشکلات یگان حفاظت میراث فرهنگی مسائل مرتبط با ساختار سازمانی یگان، تجهیزات سازمانی و ضعف پیوندهای اجتماعی نیروهای آن است.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نبود مدیریت واحد شهری را یکی از مهمترین عوامل برخی از مشکلات شهر و مردم دانست.
بعضی افراد که در مناطق متوسط کلان‌شهری مثل تهران زندگی می‌کنند مجبور به مهاجرت معکوس به حاشیه شهر‌ها یا شهر‌های کوچکتر می‌شوند. این مهاجرت معکوس به دلیل تفاوت فاحش فرهنگی که بین محیط قبلی زندگی و فضای جدید وجود دارد، باعث ایجاد مشکلات و آسیب‌هایی در خانواده و اجتماع می‌شود.
رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس گفت: به دلیل مسائل و مشکلات اقتصادی موضوعات اجتماعی و فرهنگی نادیده گرفته شده اند.
این هنرمند با اشاره به اینکه یکی از مواردی که پیش از هر چیز سینمای ایران در حوزه قانون گذاری به آن نیاز دارد، مساله بیمه و تعریف شغلی برای فعالان حوزه فرهنگ و هنر است، بیان کرد: بخش اعظم مشکلاتی که در حال حاضر در این حوزه برای هنرمندان وجود دارد، به دلیل نقص در قوانین است. در واقع در بخش قوانین مربوط به بیمه و کار در حوزه هنر به خصوص سینما، مشکل این است که این قوانین قدیمی است و بسیاری از مشکلات و مسائلی که امروز با آن مواجه هستیم در آن دیده نشده است. به عنوان مثال در حوزه بیمه به خصوص در بخش بیمه تأمین اجتماعی (سوبسیدها و بازنشستگی برای هنرمندان) سطح قوانین در کف قرار دارد به همین دلیل برای قوانین موجود در این زمینه نیازمند اصلاحیه و لایحه‌های به‌روز هستیم که توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شود تا بتوان بر اساس آن شرایط مناسبی را فراهم کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ