جلوگیری خانواده‌ها از خواستگاری و عقد در محرم و صفر و حتی مخالفت خود زوج‌ها با آن، یکی از رسوم غلط در این دو ماه شریف است که هیچ جنبه شرعی هم ندارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک سال بعد از مهاجرت ملی پوش قایقرانی به آذربایجان، رییس این فدراسیون می گوید دلیل او به مسائل مالی و البته ازدواجش مربوط بوده است.
چند ماه بعد او ماجرای خواستگاری را مطرح کرد و مدعی شد که قصد ازدواج با مرا دارد! من هم پیشنهادش را رد کردم و گفتم هنوز یک سال از مرگ همسرم نگذشته است، ولی او اصرار داشت که باید مرا ببیند به همین دلیل هم وقتی به مرخصی آمد، بلافاصله آدرس منزل پدرم را پیدا کرد و من برای اولین بار وقتی او را دیدم در شوک فرو رفتم چرا که همه جای دستانش آثار خراشیدگی با تیغ و چاقو بود. هنگامی که با دیدن این صحنه‌ها به او گفتم قصد ازدواج ندارم ناگهان چهره وحشتناکی به خود گرفت و سرش را محکم به دیوار کوبید!
یکی از بستگان نزدیک «ل. د» توضیح می‌دهد که سال گذشته این پسر از طریق یکی از همسایه‌ها به خانواده معرفی می‌شود. به خاطر اینکه از هم شناخت پیدا کنند چند وقت با هم در ارتباط بودند تا اینکه متهم جواب منفی شنید. او در ادامه می‌گوید: «سال گذشته همین موقع‌ها بود که به خواستگاری او آمدند. متهم شغل خاصی نداشت. چند ماه که از آشنایی‌شان گذشت، «ل» گفت؛ مادرم مریض است و نمی‌توانم به ازدواج فکر کنم. بعد هم مادرش فوت می‌کند. امسال هم متهم این اقدام وحشتناک را انجام می‌دهد.»
بعد از افشای جنایت مشخص شد داماد فراری از روز خواستگاری داستان‌سرایی دروغی داشته و ازدواج اولش را هم پنهان کرده بود.
پدر وقتی دخترش را در اتاق مشاوره دید آرام شد و شروع به صحبت کرد و گفت: دخترم آبروی چندین ساله ما را برد، برایش از هر لحاظ که تصور کنید، هیچ چیز کم نگذاشتیم، اما همین دختر بدترین بلا را بر سرمان آورده طوری که از هرچیزی ناامیدمان کرده است و نمی‌دانیم چطور با او برخورد کنیم.
اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس با توجه به مباحث پیش آمده در خصوص مسئله حافظیه شیراز در راستای تنویر افکار عمومی و رفع شبهات متنی به شرح زیر منتشر کرد.
این شیرینی شیک مناسب برای مجالس مهم و خاص از جمله عروسی و خواستگاری است.
این شیرینی شیک مناسب برای مجالس مهم و خاص از جمله عروسی و خواستگاری است.
با تلاش زیادی که صورت گرفت، مدیرکل با قرار وثیقه موقتا آزاد و مدیر «حافظیه» دو شب است در بازداشت به سر می‌برد. رییس نهاد ریاست‌جمهوری، وزیران میراث و دادگستری و… دو روز است همه تلاش می‌کنیم، اما این بانوی مومنه و متخصص ـ مدیر حافظیه ـ در بازداشت و پدر و مادر سالخورده‌اش چشم‌انتظار و نگران هستند! اما گویا اراده‌ای برای حل مساله نیست؟! به‌راستی به کجا چنین شتابان؟! با این رفتار‌ها و احکام قضایی به دنبال اثبات چه چیزی هستیم؟!
حضور رونالدو در عربستان انبوهی از اخبار و حواشی را هر روز روانه سایت‌ها و رسانه‌های کشور‌های عربی کرده است.
خواستگاری زن معروف عرب از رونالدو: حاضرم زن دومش باشم
پسری که کلت کمری در دست داشت بعد از زخمی کردن مادرش و قتل همسر خواهرش به منزل دختر مورد علاقه‌اش رفت و پدر و مادر این دختر را به قتل رساند.
خواستگاری تمام شده و خانواده دختر نیز تهدید او را جدی نمی‌گیرند تا اینکه دقیقاً چند ساعت بعد از خواستگاری و در بامداد روز گذشته – چهارشنبه ۶ اردیبهشت ماه - پسر جوان با داد و بیداد به طبقه دوم ساختمان محل زندگی اش که در محله دختر همسایه است رفته و شروع به ریختن بنزین روی خود می‌کند. مادر و برادر دختر سریع از خانه خارج می‌شوند تا او را منصرف کنند، اما پسر عاشق پیشه که آب از سرش گذشته، با شعله فندک خود را به شکل دردناکی می‌سوزاند.
مینا به یاد روز آشنایی اش با فرهاد افتاد. خسته بود. پدر جلوی پسر جوانی که به خواستگاری اش آمده بود، بدجوری با او رفتار کرده بود. پدر به خواستگار گفت: مینا خیلی دست و پا چلفتی است. عرضه هیچ کاری را ندارد. اصلاً شعور ندارد. این دختر دایم استراحت می‌کند. او ادامه داد: من دلم نمی‌خواهد پسر مردم را بدبخت کنم. من دلم نمی‌خواهد مردم پشت سرم فحش بدهند.
در جهانی که افراد با اپلیکیشن‌ها و با سوییپ کردن یک تصویر روی تلفن هوشمند و بعد گپ زدن در واتس‌اپ، دنبال شریک زندگی‌شان می‌گردند، به نظر می‌رسد قرن نوزدهم دوره‌ای ایده‌آل برای خواستگاری و اظهار عشق بوده است.
سال قبل به خواستگاری جوانی پاسخ مثبت دادم که بسیار رفیق باز بود به همین دلیل هم خیلی زود به مواد مخدر آلوده شد و من در حالی از او طلاق گرفتم که دخترم در کلاس سوم دبستان تحصیل می‌کرد. آن زمان در تربت جام ساکن بودیم و من به ناچار بعد از جدایی از همسرم دست دخترم را گرفتم و به مشهد آمدم چرا که عاطفه مادری اجازه نمی‌داد سرپرستی جگرگوشه ام را به مردی معتاد و بی مسئولیت بسپارم خلاصه من برای تامین مخارج زندگی در یک رستوران مشغول کار شدم
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در دیدار با مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران و هیات همراه، خواستار عقد قرارداد و تفاهم‌نامه‌های متعدد در حوزه طرح‌های فناورانه شد.
مرد جوان می‌گوید: تصورم بر این بود که همسرم از بالا به من نگاه می‌کند و تحصیلاتش را به رخم می‌کشد و از ازدواج با من پشیمان است. به همین دلیل همواره سعی می‌کردم او را نزد دیگران تحقیر کنم و به تمسخر بگیرم.
سارق جوان پس از آنکه در فضای مجازی با دختری در شیراز طرح دوستی ریخت و اعتماد او را جلب کرد، به خانه‌شان رفت و با اجرای نقشه‌ای عجیب، دست به گروگانگیری زد.
فصول اول و دوم از باب اول کتاب هفتم از قسمت هشتم جلد دوم (در اشخاص) قانون مدنی به موضوعات (خواستگاری) و (قابلیت صحی برای ازدواج) پرداخته است.
به گفته متهم تنها به این علت اینکار را انجام داده که فرهود (پدر علم ژنتیک ایران) برای او خواستگاری رفته است. متهم به خبرنگار صدا و سیما گفت: سال 93 تا 96 پیش ایشان کار می کردم و منشی‌اش را به من معرفی کردند و گفتند بیاید با آن خانم ازدواج کنید و ازدواج هم صورت گرفت. بنا به گفته متهم چون خانم مهریه اش را به اجرا گذاشته همه چیز را از چشم پرفسور فرهود می داند.
پس از سوت پایان، آرون دونوم، وینگر نروژی استاندارد، نامزد خود را به زمین دعوت کرد. روی زمین زانو زد و دستانش را به سمت او دراز کرد و از او خواست تا به پیشنهاد ازدواج او پاسخ مثبت دهد.
دختر جوان گفت: مدتی قبل در شبکه مجازی ایمو با مقتول به نام سعید آشنا شدم. سعید اهل یکی از شهر‌های غربی کشور بود و وقتی ارتباط مان صمیمی‌تر شد، از من خواستگاری کرد. وی ادامه داد: بعد از مدتی سعید پیشنهاد داد تا با هم قرار ملاقات بگذاریم و من که در یکی از استان‌های نزدیک تهران زندگی می‌کنم، قبول کردم تا در پایتخت او را ملاقات کنم، اما خبر نداشتم که او نقشه شومی در سر دارد.
با شروع محرم و صفر خیلی از خانواده‌ها و دختر و پسرها روند خواستگاری و عقد را متوقف می‌کنند. این درحالی است که بسیاری از زوج‌ها با این اتفاق مخالف‌اند. مجله مهر این موضوع را بررسی کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ