بحران اوکراین به واسطه پیامدهای منفی خود، به آشکار شدن اختلافات نهفته در میان اعضای اتحادیه اروپا دامن زده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر دفاع اوکراین مدعی شد که این کشور سال آینده به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) خواهد پیوست!
اندیشکده «اوکراین برای آینده» اعلام کرد که جمعیت این کشور نسبت به جمعیت آماری سال ۱۹۹۱ اوکراین (همزمان با اعلام استقلال این کشور) حدودا نصف شده است.
وزیر دفاع آمریکا ضمن تأکید یر تداوم حمایت‌های نظامی کشورش و غرب از اوکراین گفت که آموزش خلبانان اوکراینی برای استفاده از جنگنده‌های اف ۱۶ از هفته آینده آغاز خواهد شد.
رئیس جمهور سابق آمریکا ویدئوهای جنگ اوکراین را با «تخریب صدها مکانی» مقایسه کرد که او در دوران فعالیتش در حوزه ساخت و ساز به چشم دیده بود و گفت که در آن روزها «یک ساختمان هم سر پا نبود.»
دبیرکل ناتو امروز در سفر به فنلاند در سخنانی اعلام کرد: عضویت اوکراین در ناتو در آینده نزدیک رخ نخواهد داد.
جنگ اوکراین، آمریکا و متحدانش را با چالش‌های زیادی از جمله مشکلات اقتصادی، خطر درگیری هسته‌ای و افول صنایع دفاعی مواجه کرده است و اگر غرب شکست بخورد، اوکراین بهای آن را خواهد پرداخت.
وزیر دفاع فرانسه امروز در سخنانی اعلام کرد: پاریس طی یک هفته آینده به اوکراین خودروهای زرهی می‌فرستد.
وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد اوکراین باید بتواند در آینده در برابر روسیه قدرت بازدارندگی داشته باشد.
این اظهارات رئیس سیا درحالی منتشر شده که مقامات اوکراینی مدعی هستند نیرو‌های روسیه آماده "حمله‌ای اساسی" به شرق اوکراین می‌شوند.
سازمان ملل می گوید صلح در اوکراین حداقل در کوتاه مدت دور از دسترس است.
هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی آمریکا پیش بینی کرد که جنگ در اوکراین در ماههای آینده نیز ادامه داشته باشد.
سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در سخنانی اعلام کرد: به نظر می‌ رسد جنگ اوکراین و روسیه در ماه‌ های آینده تشدید شود.
رئیس کمیسیون اروپا امروز اعلام کرد: اتحادیه اروپا سال آینده ۱۸ میلیارد یورو به اوکراین ارائه می‌کند.
در ادامه کمک‌های نظامی و مالی آمریکا و اروپا به دولت و ارتش اوکراین، اتحادیه اروپا بسته کمکی جدیدی برای سال آینده تصویب کرده است.
رئیس جمهور اوکراین پیشتر هشدار داده بود که جنگ احتمالا در زمستان ادامه می‌یابد و بار دیگر در بهار سال بعد شدت خواهد گرفت.
رئیس‌جمهور اوکراین در تازه‌ترین اظهارات خود مدعی شده جنگ در اوکراین تا سال آینده به پایان می‌رسد.
ینس استولتنبرگ که در یک کنفرانس امنیتی در برلین حضور داشت گفت پاسخ حملات پهپادی اخیر از سوی روسیه به اوکراین این است که متحدان غربی سامانه‌های پدافند هوایی به اوکراین تحویل بدهند.
کشور‌های غربی در حال در نظر گرفتن سناریو‌های محتمل انتخابی از سوی "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه در مورد جنگ اوکراین هستند: از تسریع کشتار غیر نظامیان در اوکراین گرفته تا خرابکاری در اروپا و طرح‌های مسکو برای صبر کردن و خرید زمان.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با اشاره به نگران‌کننده بودن تهدیدهای اتمی روسیه، خواستار حفظ و تداوم کمک به اوکراین شد؛ به ادعای وی، آینده اروپا در اوکراین رقم می‌خورد.
مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هفته آینده برای رایزنی درباره ایجاد منطقه امن در اطراف نیروگاه اتمی زاپروژیا راهی مسکو و کی‌یف می‌شود.
در آینده، غرب می‌تواند انتظار داشته باشد که طرفین ثالثی مانند ترکیه میانجی گری کنند این موضوع باعث می‌شود تا بی علاقگی روسیه به نهاد‌های بین المللی تثبیت شود و پلتفرم‌های جدید تحت رهبری روسیه به پایگاه‌های دائمی دیپلماسی تبدیل شوند.
روز چهارشنبه ۹ شهریور ماه ساعت ۱۵ نشستی با عنوان «واکاوی جنگ اوکراین و آینده پیش رو» در خبرگزاری مهر برگزار می‌شود.
محتمل ترین حالت در خصوص جنگ اوکراین، کاهش سطح درگیری به یک سطح فرسایشی یا آتش بس بدون توافق است که در هر دو صورت زمینه برای آغاز مجدد منازعه در هر زمانی که شرایط آن مهیا باشد، فراهم می شود.
معاون رئیس شورای امنیت روسیه می‌گوید آینده جنگ در اوکراین این‌گونه خواهد که مسکو به تمام اهدف نظامی خود دست خواهد یافت یا تغییراتی در اوکراین رخ می‌دهد که این اهداف به رسمیت شناخته می‌شوند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ