شیوۀ تدفین این فرد مثل یک معماست که از یک طرف نشان‌دهندۀ مجرم بودن اوست و از طرف دیگر جایگاه بالای او در مراتب نظامی را نشان می‌دهد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
این روستا نخستین بار در دهه‌ی ۱۹۶۰ در جریان یک پروژه‌ی ساخت و ساز شناسایی شد، اما در حفاری‌های اخیر، عناصر معماری، ردیف‌های سنگی، حفره‌های دیرک، سه گور انسانی با نذورات تدفین و توده‌ی بزرگی سرامیک کشف شده است.
یک کارشناس فرانسوی درباره این اکتشاف گفت: «این نخستین‌باری است که شاهد کشف ۱۲۵ گور در یک گورستان واقع در غزه بوده‌ایم، همچنین این نخستین‌باری است که دو تابوت‌دان سربی کشف شده است.»‌
بقایای کشف شده در یک تابوت چوبی قرار داده شده بود که بر اثر گذر زمان متلاشی شده و هم اکنون استخوان‌ها در داخل و اطراف عمیق‌ترین گور این مجموعه کشف شده‌اند.
با توجه به بقایای یافت شده و نشانه‌هایی از وجود عناصر ساختمانی مانند تنور و غیره، به نظر می‌رسد که اینجا قبل از ورود اسپانیایی‌ها یک سکونتگاه بزرگ بوده که البته سکونت در آن برای مدت کوتاهی امتداد داشته است.
۳ گور باستانی هنگام خاکبرداری از زمینی برای ساخت منزل مسکونی در شهر رودبار کشف شد.
باستان‌شناسان معتقدند این گور متعلق به یک پزشک دوره‌گرد رومی اوایل دوره‌ی امپراتوری روم است.
در جریان حفاری‌ها برای نصب لوله‌های گاز در نزدیکی پایتخت پرو، یک گور ۵۰۰ساله کشف شد که جسد درون آن به شکلی «هندسی» با پارچه و طناب پوشانده شده بود.
منابع عراقی از کشف دو گور جمعی در کرکوک و سنجار خبر دادند.
بیست گور انسان که بیشتر آن‌ها مردان جوان بودند در دو گروه مربوط به دو دوره‌ی زمانی مختلف این محوطۀ باستانی پیدا شدند.
منابع امنیتی عراق از کشف سه گور دسته جمعی در شهرستان سنجار در غرب استان نینوا خبر دادند که پیش بینی می شود حاوی ۴۰ جسد باشد.
رشت- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از کشف گورستان سنگی در کنار یکی از سواحل غربی استان خبر داد و گفت: سابقه این گور باستانی به ۲ هزار سال قبل بر می گردد.
تیم حفاری دوازده گور را یافته است که بیشتر آن‌ها در مکان مشابهی قرار داشتند و به نظر می‌رسد همگی آن‌ها با سنت فرهنگی هواستک ارتباط دارند.
سخنگوی دولت به انتشار خبری درباره کشف ۶۶ گور دسته‌جمعی کودکان بومی کانادا ، واکنش نشان داد.
منابع خبری اعلام کردند که مطابق با تحقیقات و یافته های اخیر، ۶۶ گور جمعی جدید از کودکان بومی در استان «بریتیش کلمبیا» واقع در جنوب کانادا کشف شده است.
محققان با بررسی دقیق این ۲۱ گور دریافتند که یک خانواده سلطنتی در کنار هم در این گورستان باستانی دفن شده‌اند.
منابع محلی از کشف ۱۸ جسد مجهول الهویه در یک گور دسته جمعی در شهر سرت، زادگاه معمر قذافی که در حدفاصل دو شهر طرابلس و بنغازی در لیبی قرار دارد، خبر دادند.
عضو هیأت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی با بیان‌اینکه کاوش نجات‌بخشی گورستان مرسین چال نشان داد این گورستان دارای آثاری از دوره عصرآهن تا دوره اشکانی است، گفت: در سه ترانشه ۴۹ گور شناسایی شد.
سوراخ‌هایی که در برخی از جمجمه‌ها وجود دارد نشان می‌دهد که سربازان احتمالاً توسط جوخه اعدام کشته شده‌اند.
طالبان از کشف دو گور دسته‌ جمعی در ولایت قندهار در افغانستان خبر داد.
مسئولان بنیاد شهید نجف اشرف از کشف گور جمعی مربوط به انتفاضه شعبانیه سال ۱۹۹۱ خبر دادند.
خبرنگاران آسوشیتدپرس تایید کرده‌اند که روز پنجشنبه از این منطقه در جنگلی خارج از ایزیوم بازدید کرده‌اند. آن‌ها می‌گویند در میان درختان صد‌ها قبر با صلیب‌های چوبی ساده وجود دارد که بیشتر آن‌ها فقط با اعداد مشخص شده‌اند. یک قبر بزرگتر هم وجود دارد که نشان می‌دهد جسد ۱۷ سرباز اوکراینی در آن دفن است.
خبرنگاران آسوشیتدپرس تایید کرده‌اند که روز پنجشنبه از این منطقه در جنگلی خارج از ایزیوم بازدید کرده‌اند. آن‌ها می‌گویند در میان درختان صد‌ها قبر با صلیب‌های چوبی ساده وجود دارد که بیشتر آن‌ها فقط با اعداد مشخص شده‌اند. یک قبر بزرگتر هم وجود دارد که نشان می‌دهد جسد ۱۷ سرباز اوکراینی در آن دفن است.
باستان‌شناسان این‌بار یک صندلی تاشو آهنین را در گور یک زن قرون‌وسطایی کشف کرده‌اند. این صندلی به حوالی سال ۶۰۰ میلادی تعلق دارد و دومین اثر تاریخی مشابهی است که تاکنون در آلمان کشف شده است.
این صندل‌های طلا امروزه در موزه‌ها به نمایش گذاشته شده‌اند. برخی از مشهورترین این صندل‌های پرزرق و برق در مقبره‌های ملکه‌های «تحوتموس سوم» کشف شده‌اند. این فرعون دودمان هجدهم مصر، همسرانش را به همراه صندل‌هایی از جنس ورقه‌های طلا دفن کرد. این صندل‌ها به گونه‌ای طراحی و حکاکی شده‌اند که شبیه صندل‌های چرمی به نظر برسند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ