عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: پیگیری دیپلماسی اقتصادی از سوی مقامات کشورمان نسبت به گذشته بهتر شده، اما باز هم تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: بیست و نهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور به زودی برگزار خواهد شد.
اصفهان- رئیس مجلس ملی ویتنام گفت: پنجاه سال از روابط دیپلماتیک ویتنام و ایران می‌گذرد و تقویت همکاری در زمینه‌های فرهنگی، تجاری، اقتصادی و … در دستور کار است.
رییس مجلس بر نقش‌آفرینی دیپلماسی پارلمانی ایران و ویتنام برای تسهیل در صدور روادید، توسعه روابط اقتصادی، افزایش سطح تبادلات تجاری و همکاری‌های بانکی، دانشگاهی و گردشگری تاکید کرد.
رییس مجلس بر نقش‌آفرینی دیپلماسی پارلمانی ایران و ویتنام برای تسهیل در صدور روادید، توسعه روابط اقتصادی، افزایش سطح تبادلات تجاری و همکاری‌های بانکی، دانشگاهی و گردشگری تاکید کرد.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: توسعه تجارت و گسترش روابط اقتصادی با قاره آفریقا آینده ایران است که می‌تواند افزایش مبادلات پایدار را برای کشور داشته باشد.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: مانعی برای عضویت ایران در گروه اقتصادی «بریکس» وجود نداشته و روند درخواست ایران مبنی بر عضویت در این گروه حرکت رو به جلویی دارد.
رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با اشاره به عملکرد مثبت دولت سیزدهم در زمینه دیپلماسی اقتصادی گفت: اقدامات دولت فرصت‌های جدید را فراهم کرده است.
رئیس اتاق مشترک ایران و عراق گفت: آزادسازی ۲.۷ میلیارد دلار از پول‌های بلوکه شده ایران نزد عراق نیز از نتایج دیپلماسی اقتصادی کشور است که آثار آن بلافاصله ملاحظه شد.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران جزو اولین کشورهایی است که تقاضای عضویت در این گروه را مطرح کرده است.
رئیس کمیته روابط خارجی مجلس گفت: لازم است ظرفیت‌های بالای همکاری‌های اقتصادی ایران و عربستان در بعد اقتصادی که تاکنون بالفعل نشده است، مورد توجه قرار گیرد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، دیپلماسی پارلمانی را عاملی برای تقویت روابط تهران-اسلام‌آباد دانست و تاکید کرد: مرزهای صلح و دوستی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان فرصتی برای تحکیم همکاری‌ها است.
رئیس دولت گفت: فردا رئیس جمهور با دعوت رسمی آقای بشار اسد به کشور سوریه سفر خواهند کرد. این سفر پس از ۱۳ سال صورت خواهد گرفت و در استمرار دیپلماسی همسایگی دولت سیزدهم و با محوریت تقویت مناسبات اقتصادی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران و سوریه و محور مقاومت خواهد بود.
شناخت دیپلماسی اقتصادی عربستان به عنوان مهمترین رقیب ایران و کشوری که ممکن است در صورت فرجام یافتن مذاکرات ایران با آن، به بازاری مهم در محیط همسایگی بدل شود ضرورت دارد.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: ما ظرفیت بالایی در صنایع دانش بنیان دارد و برای همکاری و ترویج خانه‌های فناوری و دانش بنیان در سطح کشورهای عضو شانگهای آمادگی داریم.
رئیس جمهور با اشاره به افزایش تعاملات دیپلماتیک تهران و مسکو، بر ضرورت شکل‌گیری و تقویت همکاری‌های راهبردی اقتصادی ایران و روسیه تاکید کرد.
‌مشهد ـ سرکنسول عراق در مشهد گفت: اشتراکات اقتصادی و دیپلماسی زیادی بین ایران و عراق وجود دارد و این برنامه فرصت مناسبی برای نمایش این اشتراکات است.
نماینده مردم خمینی شهر در مجلس گفت: توجه دولت به دیپلماسی اقتصادی پاسخ محکمی به غربی‌هاست که جمهوری اسلامی ایران معطل مذاکره با آنان نمی‌ماند.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: شانگهای با اعضای جدید خود می‌تواند از سازمانی با حالت منطقه‌ای به سازمانی جهانی تبدیل شود.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: عضویت رسمی ایران در شانگهای در نشست سمرقند مشخص خواهد شد.
معاون دیپلماسی اقتصادی، تجارت با عراق را بسیار مهم برشمرد و حجم صادرات ایران به این کشور را حدود ۱۴ میلیارد اعلام کرد.
معاون دیپلماسی اقتصادی، تجارت با عراق را بسیار مهم برشمرد و حجم صادرات ایران به عراق را حدود ۱۴ میلیارد اعلام کرد.
احیای بالقوه توافق هسته‌ای ایران احتمالا پایداری تلاش‌های خاورمیانه برای کاهش تنش‌ها و مدیریت اختلافات از طریق بهبود روابط دیپلماتیک و تقویت همکاری‌های اقتصادی را در محک آزمون قرار خواهد داد.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه از برگزاری اولین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی با کشور بولیوی در راستای توسعه و گسترش همکاری‌های اقتصادی با کشورهای حوزه آمریکای لاتین، خبر داد.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با معاون رئیس کابینه وزرا ترکمنستان در امور کشاورزی، محیط زیست و دیپلماسی آب دیدار و گفت‌وگو کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ